3

فرهنگ و دیپلماسی ما باید بر اساس تفکر غدیر باشد/ ولایت‌داری محور اصلی در منظومه فکری شیعه

  • کد خبر : 10419
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
فرهنگ و دیپلماسی ما باید بر اساس تفکر غدیر باشد/ ولایت‌داری محور اصلی در منظومه فکری شیعه
امام جمعه سرخ‌رود گفت: از دلایل تاکید بر اکرام و بزرگداشت عید غدیر، تجدید این عهد و پیمان از یک طرف و شناساندن واقعه غدیر به جهانیان از طرف دیگر است چراکه فرهنگ و دیپلماسی ما باید بر اساس تفکر غدیر باشد؛ غدیری که موجب وحدت و انسجام مسلمان خواهد بود.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه با اشاره به اینکه امروز سالروز واقعه غدیر است، اظهار داشت: غدیر در آثار اسلامی ما به «عید الله الاکبر»، «یوم العهد المعهود» و «یوم المیثاق المأخوذ» تعبیر شده و اهمیت غدیر برای ما از آن جهت است که در منظومه فکری شیعه،ولایت دارای محوریت است.

وی افزود: اسلام ما، ایمان ما، تقوای ما، عاقبت بخیری ما در دنیا و آخرت با ولایت گره خورده و در واقع بدون ولایت تمام دیدن‌داری ما بی اثر خواهد بود؛ همان‌طور که ۱۴۰۰ سال پیش مؤمنین در روز غدیر با ولایت عهد و ميثاق بستند،امروز هم در همان روز ما با ولایت عهد می‌بندیم‌.

امام جمعه سرخ‌رود ادامه داد: عهد می بندیم با مال و جان و ابرو و هر آنچه خداوند به ما ارزانی داشته در راه ولایت ایستادگی کنیم؛ از دلایل تاکید بر اکرام و بزرگداشت این روز ،تجدید این عهد و پیمان از یک طرف،و شناساندن واقعه غدیر به جهانیان از طرف دیگر است؛ غدیری که موجب وحدت و انسجام مسلمان خواهد بود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تصریح کرد: مسئولین فرهنگی ما،وزارت خارجه ما،باید در این روز با برگزاری همایش ها و دعوت از سفرای کشورهای مختلف به تبیین واقعه غدیر بپردازند؛ سفارت خانه ها و کنسول گری های ما در سرتاسر جهان باید در این روز با برگزاری مراسمات و جشن به تبيين موضوع غدیر بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی باید شکل دادن به دیپلماسی مبتنی بر تفکر غدیر و بسط و اشاعه این فرهنگ باشد و مجددا این عيد الله اکبر را به تمام مسلمانان جهان تبریک عرض می کنیم.

امام جمعه سرخ‌رود در ادامه گفت: متاسفانه در هفته های اخیر و به بهانه آزادی بیان به قرآن عظیم و عزیز جسارت شد؛ به بهانه آزادی بیان به مقدسات بیش ۲ میلیارد مسلمان توهین می‌کنند و دلیل آن هم ترس از گسترش اسلام در غرب است، دلیل آن عصبانیت از محبوبیت روز افزون قرآن در دنیاست.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده یادآور شد: آن‌هایی که نتوانستند قرآن را تحریف کنند، دست به توهین و جسارت می‌زنند؛
به این موجودات حقیر از زبان قرآن می گوئیم قل موتو بغیظکم.از این عصبانیت بمیرید که به فرموده قرآن، اسلام و قرآن روز تمام دنیا را فرا خواهد گرفت “هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ” و تمام تلاش و مکر شما نمی تواند خورشید تابان قرآن و اسلام را خاموش کند “یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ” اما غرب و دولت های غربی بار دیگر با این کار استاندارد دوگانه خود را ثابت کرد.

وی بیان کرد: در همین غرب به بهانه آزادی نمی توان در مورد هلوکاست تجمع کرد، نمی توان پرچم همجنس گرایی را آتش زد،نمی توان به اسرائیل توهین کرد اما می توان به پیامبر اسلام و قرآن جسارت کرد؛ غرب تماما نقاب دروغ بر چهره دارد؛ در همین فرانسه که تا دیروز حامی اغتشاش در ایران بود،ببینید الان چه می گذرد.
سرکوب،سانسور و فیلتر و مجازات.

امام جمعه سرخ‌رود عنوان داشت: چیزهای که جمهوری اسلامی را از آن نهی می کردند و الان به سرشان آمده.
رسانه های آنها را ببینید چگونه با این آشوب ها برخورد می کنند،سلبریتی های آن ها را با سلبریتی های ما مقایسه کنید؛ آنهایی که نگران دختران ما بودند الان خفه قان گرفتند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده افزود: سلبریتی های مزدور ما چرا در حمایت از مردم فرانسه هشتک نمی زنند؛ همان کاری که سلبریتی های فرانسه برای ما می کردند؛ این ها نشان دهنده دروغ و فریب شما در حمایت از مردم بود،شما هر کجا منفعتتان اقتضا می کند،هشتک می زنید و دروغ می پراکنید اما و مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین؛ همان کاری که می خواستید با ایران بکنید به سرتان آمد.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته شاهد یک موفقیت بزرگ دیگر در عرصه دیپلماسی بودیم و آن عضویت ایران در سازمان بین‌المللی شانگهای بود، گفت: این مهم بدون برجام و fatf انجام شد؛ آنهايی تمام آینده دیپلماسی کشور را به برجام و fatf گره زده بودند الان چه جوابی دارند؛ سازمانی که ۲۰ درصد واردات و صادرات جهان و ۴۰ درصد جمعيت جهان را تشکیل می دهد، سازمانی که بزرگترین منابع انرژی جهان را در اختیار دارد.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: 8 سال از این ظرفیت های مهم غافل شد،و الان جریانی که باعث و بانی این خسارت است مدعی رفع مشکلات هم شده است؛ ان شالله این دیپلماسی سیاسی و اقتصادی هر چه زودتر تاثیرات مثبت خود را بر اقتصاد بگذارد؛ همین تحول باید در عرصه داخلی هم انجام شود،در مقابله با مافیای داخلی انجام شود؛ در مقابله با پتروشیمی ها و صنايع که اقتصاد را گروگان گرفته اند و همچنان می خواهند اقتصاد را دلاریزه کنند انجام شود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در خصوص لایحه حجاب و عفاف اظهار داشت: سران قوا به دغدغه مؤمنینی که تحصن کرده اند گوش دهند،حرفهای آن را بشنوند؛ به دغدغه بزرگان و عالمانی همچون حجت‌الاسلام دکتر رفیعی و حجت‌الاسلام دکتر عالی گوش دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چه مضامینی در این لایحه وجود دارد که فرد عالم و وارسته ای همچون دکتر عالی فریاد می زند باید این لایحه را به دیوار کوباند؛ این زنگ خطر بزرگی برای سران قواست.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=10419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.