3

فراخوان ششمین دوره جشنواره فرهنگی، هنری حسینی اعلام شد

  • کد خبر : 9648
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
فراخوان ششمین دوره جشنواره فرهنگی، هنری حسینی اعلام شد
دبیر ششمین دوره اشکوار فرهنگی هنری و حسینی، ششمین دوره جشنواره فرهنگی، هنری حسینی را به‌عنوان یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی مذهبی کشور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه استقبال خوب و چشمگیر هنرمندان از پنج دوره قبلی این اشکواره نشان از ظرفیت خوب هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم عاشورایی به نسل جوان جامعه ایرانی و حتی فرامنطقه‌ای داشته است.

به گزارش “خط شمال” امید خزر دبیر اجرایی جشنواره ملی فرهنگی هنری اشکواره حسینی با اشاره انتشار فراخوان ششمین دوره این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره در ۶ رشته، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، داستان کوتاه و بخش کودک و نوجوان در پنج بخش شعر و دکلمه خوانی، قصه گویی، سرود گروهی، گزارشگری، پادکست و گویندگی و در دو رده سنی و رسانه در سه رشته مقاله، مصاحبه و گزارش برگزار خواهد شد.

وی زبان هنر را زبانی برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها دانست و تصریح کرد: هنر همیشه توانسته مرزبندی ها را کنار بزند و اثرگذارتر به انتقال مفاهیم و ارزش ها بپردازد.

دبیر ششمین دوره اشکوار فرهنگی هنری و حسینی در مورد هدف برگزاری این جشنواره گفت: حماسه بزرگ عاشورا و حرکت امام حسین که یکی از مصادیق جهاد تبیین است.

خزر با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت هنر و رسانه برای ترویج مفاهیم عاشورا، عدالت خواهی و ایثار استفاده کرد، افزود: در پنجمین دوره از اشکواره فرهنگی هنری و حسینی بیش از سه هزار و ۴۰۰ اثر از ۱۲۱۷ هنرمند از استان های مختلف ایران و همچنین از کشورهایی چون عراق، یمن، ترکیه، ایتالیا و افغانستان آثار به دبیرخانه اشکواره ارسال شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افتتاحیه این همایش از 16شهریور ماه و اختتامیه 26شهریور ماه خواهد بود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=9648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.