3

عملیات طوفان‌الاقصی؛ به‌عنوان یک نبرد پیروزمندانه‌ ماندگار در تاریخ ثبت شد

  • کد خبر : 12786
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
عملیات طوفان‌الاقصی؛ به‌عنوان یک نبرد پیروزمندانه‌ ماندگار در تاریخ ثبت شد
امام جمعه محمودآباد ضمن تبریک عملیات طوفان الاقصی، گفت: عملیات طوفان الاقصی ثبت یک نبرد پیروزمندانه‌ی ماندگار در تاریخ غرب آسیا و شاید در میان مسلمانان در قرن اخیر باشد، دنیا از این عملیات شگفت زده شد و کارشناسان نظامی انگشت به دهان مانده‌اند.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه این هفته اظهار داشت: امام علی (ع) فرمودند: هرکسی که ترک امیال وخواهش های  نفسانی و  شیطانی  داشته باشد یقینا این انسان حر و آزاده است و هم رها و آزاد از نفس دائما امر کننده به بدی ها است و هم ان شاالله رها از آتش جهنم.

وی افزود: یک منطقه‌ی کوچک سیصد کیلومتر مربعی با چندین سال در حصر کامل زیر نظر ماهواره‌ها و همه‌ی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و غرب و رژیم صهیونیستی که چگونه رقم خورده است. حدود سال 2021 یک عملیات موشکی از غزه علیه صهیونیستها صورت گرفت اکنون در سال 2023 هستیم  از آن وقت  تا قبل از عملیات طوفان هیچ  عملیات و تحرک خاصی از سوی گروه‌های مبارز فلسطینی انجام نگرفت، حماس برنامه‌ی موشکی نداشت، فقط یک بار گروه جهاد اسلامی موشکهایی را  به سمت اسرائیل شلیک کرد و تمام شد.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: اسراییل  تصورش بر این بوده است حماس تمایل به سازش دارد می‌خواهد به اسراییل نزدیک شود. به نوعی که  خواهان  سکوت در این وضعیت موجود است. نه عملیات از سوی حماس نه از سوی اسرائیل انجام بگیرد.

حجت‌الاسلام جباری تصریح کرد: اسرائیل طبق تصور واهی  و خیالاتی که در ذهنشان بوده است گفتند ما برنامه  تشویقی اقتصادی داشته باشیم. مشوق های اقتصادی و مالی را برای غزه ایجاد کردند. به کارگران فلسطینی و غزه ای  گفتند شما می‌توانید با مجوز  بیایید در سرزمین اشغالی کار کنید مزد ده برابر بگیرید.اسرائیل تا توانست  مجوز برای اشتغال کارگران فلسطینی و غزه ای صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه تصور اسرائیل این‌ بوده است که انگیزه‌ای برای عملیات در غزه و  گروه‌های فلسطینی وجود ندارد گفت: اسراییل تمرکز  جدی و فشار فراوان در کرانه‌ی باختری علیه مظلومان کرانه باختری  داشت اما تدبیر حماس را ببیند نباید  غافل از این اقدام هوشمندانه‌ی مبارزین حماس شد. طی دو سال اینها رزمندگان فلسطینی را آموزش‌های سنگین برون‌مرزی شبیه سازی کردند شهرک‌های سرزمین‌های اشغالی را که این‌ها چگونه ورود پیدا کنند،چگونه تصرف کنند، چگونه برخورد کنند و پیروزمندانه برگردند.

امام جمعه محمودآباد یادآور شد: نه اینکه اسرائیل  بر اینها اشراف  اطلاعات  نداشت نه اینکه اسراییل خبر نداشت تصورشان بر این بود که این‌ها یه آموزش معمولی دارند می دهند.از کجا می‌دانستند اینها برنامه  عملیات طوفان الاقصی را در سر دارند. اسرائیل  خبر از عملیات شب کذائی  نداشتند. این که بخواهد در روز پانزدهم مهر آن عملیات انجام بگیرد را نمی‌دانستند این برایشان معظل بود.

حجت‌الاسلام جباری به مراحل عملیات طوفان الاقصی اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی بنا شد این عملیات انجام بگیرد در چهار مرحله عملیات را انجام دادند.در اولین مرحله  سه هزار موشک  باید بر سر صهیونیستها  بریزد تا زمینه و بستر را برای ورود فراهم کند تا منطقه از حضور نظامیان خالی ‌شود. مرحله‌ی دوم این بوده است که دیوار حایل را با مواد منفجره منفجر کردند.

وی عنوان داشت: صهیونیست‌ها برای اینکه فلسطینی‌ها  ورود پیدا نکنند خیالشون راحت باشه در امنیت کاملا هستند دور تا دور غزه را دیوار کشیده بودند و درحقیقت خودشان را  محاصره کرده بودند. این دیوار شکسته شد. بعداز این دیوار میله گردها و موانع بعدی را  هم یک پس از دیگری شکسته شد موتور سوارها، گلایدر سوار ها همه این ها به پرواز درآمدند در داخل سرزمین‌های اشغالی فرود آمدند این چیزی است که اصلا سابقه نداشت چنین عملیاتی دری هیچ جای دنیا کسی مشاهده نکرده است.

امام جمعه محمودآباد گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری همه ی هیمنه اطلاعاتی آنها،همه ابهت نظامی آنها، همه آن ادعا های دروغین قدرتمند بود آنها  در نگاه بین المللی بر باد رفت. این برایشان خسارت جبران ناپذیر است و آقا فرمودند قابل ترمیم نیست.

حجت‌الاسلام جباری افزود: در آستانه‌ی روزی روشندلان عزیز ما قرار داریم که قاری عزیز ما هم به زیبایی قرائت قرآن داشته اند و ما بهره برده ایم. بهره می دانید که تقدیر الهی این است که اگر نعمتی را به مصلحتی از بنده اش بگیرد یا نعمتی همانند آن نعمت برای او قرار خواهد  یا برتر از آن را برایش مقدر خواهد کرد بنابراین شما میبینید این عزیزان روشن دل ما که جمعی هم در نماز جمعه ما  با مسئولیت آقای حبیبیان عزیز حضور پیدا کردند.

وی بیان کرد: اینها  از هوش سرشار و بالایی برخوردارند. بسیاری از این‌ها حافظه‌ی بسیار قوی دارند حافظ کل قرآن کریم هستندهمین عزیزی هم که قرائت قرآن داشتند و تلاوت فرمودند حافظ کل قرآن است.

امام جمعه محمودآباد در پایان گفت: به مسئولین عرض می‌کنم شما امکانات و وسائل مورد نیاز این عزیزان را برایشان فراهم کنید قطعا شکوفاهی استعداد و توانمندی‌های این عزیزان دو چندان خواهد شد که ما این را مشاهده کرده‌ایم اینها هم با مشکلات فراوانی دست به گریبان هستند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=12786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.