8
بخشدار مرکزی فریدونکنار:

عملکرد دهیاران به‌صورت ماهانه ارزیابی می‌شود/ اجرای طرح‌های عمرانی به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان در فریدونکنار

  • کد خبر : 14184
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷
عملکرد دهیاران به‌صورت ماهانه ارزیابی می‌شود/ اجرای طرح‌های عمرانی به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان در فریدونکنار
بخشدار مرکزی فریدونکنار با بیان اینکه عملکرد دهیاران به‌صورت ماهانه ارزیابی می‌شود، گفت: طرح‌های عمرانی در شهرستان با ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان تاکنون اجرا شده است.

به گزارش “خط شمال” سیدعسگری داداش‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه فریدونکنار ضمن قدردانی از دهیاران و شوراهای بخش مرکزی فریدونکنار اظهار داشت: اگر موفقیتی در روستاهای بخش مرکزی صورت گرفت با تلاش دهیاران، شوراها و مردم شریفی بوده که در این روستاها زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۱۴ روستای بزرگ‌بیشه‌محله، منقارپی، بی‌نمد، طوله‌سرا، جزین، کلاگرسرا، فرم، سوته، حیدرکلا، ملاکلا، جزین، اسبوکلا، زاهدکلا و اوکسر در محدوده بخش مرکزی شهرستان فریدونکنار هستند.

بخشدار مرکزی فریدونکنار با بیان اینکه در اجرای ماموریت‌ها چهار رویکرد اصلی داشتیم، گفت: توجه به عمران و آبادانی، گردشگری، محیط‌زیست و اشتعال روستائیان از چهار رویکرد اصلی بخشداری مرکزی برای روستاها طی این مدت بوده است.

داداش‌نژاد با اشاره به پروژه‌های انجام شده در روستاهای بخش مرکزی فریدونکنار گفت: در روستای بزرگ بیشه محله حدود هزار متر طول آسفالت و لایروبی بخشی از آب‌بندان آن انجام شد.

وی یادآورشد: در روستای منقارپی به مساحت ۳۵۰ متر طول آسفالت به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان انجام و همچنین ایستگاه پمپاژ آب در این روستا احداث شد.

بخشدار مرکزی فریدونکنار ادامه داد: در روستای طوله‌سرا بیش از هزار متر آسفالت و لایروبی آب‌بندان به ملبغ سه میلیارد تومان انجام گرفت و زیرساخت‌های خدماتی آن به شکلی هدایت شد که تا سالیان دراز نیاز به کنده‌کاری ندارد.

داداش‌نژاد اظهارکرد: در روستای بی‌نمد دو فاز آسفالت به مبلغ حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در روستای اسبوکلا دو فاز آسفالت به مبلغ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: فاز سوم آسفالت روستای فرم به طول ۱۰۰ متر به مبلغ حدود ۸۰۰ میلیون تومان و در روستای سوته دو فاز آسفالت به مبلغ بیش از دو میلیارد به همراه طرح لاینینگ آبرو کشاورزی انجام گرفت.

بخشدار مرکزی فریدونکنار عنوان داشت: در روستای حیدرکلا ۷۰۰ متر لاینینگ انجام شد و در روستای جزین با تلاش اداره راهداری پل این روستا با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تعریض شد و برای طرح لاینیگ نهر این روستا بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

داداش‌نژاد گفت: طرح ممیزی املاک روستای اسلام‌آباد در استان کم نظیر بود که این طرح تخلفات را به کمترین میزان می‌رساند و حدود ۳۰ هزار متر آسفالت جدول و کانیوو انجام شد و به میزان دو هزار و ۵۰۰ متر طرح تبدیل سیم به کابل درحال اجرا است.

وی بیان کرد: خط کشی جاده ملاکلا به طول ۱۰ کیلومتر انجام شد تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

بخشدار مرکزی فریدونکنار درخصوص نحوه اعتبارات این پروژه‌ها گفت: این مبالغ با مشارکت ۷۰ درصد دولتی و ۳۰ درصد خودیاری مردمی محقق شده است.

داداش‌نژاد تاکید کرد: باتوجه به اینکه منطقه کشاورزی است پشتیبانی منابع آب یک امر بسیار مهم بوده و لایروبی آب‌بندان‌ها می‌تواند در کمک به منابع آبی روستاها کمک کند.

وی درخصوص بحث اشتغال روستاها عنوان کرد: باتوجه به ارتباطی که با بنیاد برکت پیدا کردیم طرحی برای روستاها داده شد که در قالب این طرح روستای فرم مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرد.

بخشدار مرکزی فریدونکنار افزود: همه دهیاران می‌توانند برای دریافت تسهیلات بنیاد برکت تعداد ۳۰ نفر با سرگروهی یک نفر علاقمند به ایجاد مشاغل خانگی و یا روستایی کنند و از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

داداش‌نژاد اظهارکرد: دو روستای سوته و زاهدکلا برای طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستا معرفی شدند که در فاز نخست برای این دو روستا مبلغ یک میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد و سه روستای دیگر در انتظار هستند و این مبالغ برای طرح‌های مختلف عمرانی و ورزشی و فرهنگی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه سه جنگل بخش مرکزی نقش موثری در زمینه گردشگری، درآمد پایدار و اشتغال دارد، خاطرنشان کرد: جنگل باریکرود(جنگل جزین و زاهدکلا) که۷۰ هکتار است و از نظر کارشناسی یک جنگل بسیار زیبا و اختصاصی است از فرصت‌های بسیار مناسب برای گردشگری و اشتغال محسوب می‌شود.

بخشدار مرکزی فریدونکنار تصریح کرد: طرح جنگل باریکرود نیز مصوب شد و حدود دو ماه در مرحله واگذاری است و طرح جنگل اسبوکلا هم آماده شده و نامه‌نگاری طرح جنگل اوجاکله هم انجام شد تا گردشگران بتوانند از آن استفاده کنند و درآمد پایداری برای روستا باشد.

داداش‌نژاد یادآورشد: از ابتدایی که آمدیم تمامی روستاهای بخش مرکزی دچار مشکل جاده بودند و به همین دلیل اولویت نخست را برای حل این مشکل اختصاص دادیم.

وی درخصوص نحوه واگذاری اعتبارات گفت: معیار اختصاص اعتبار بر اساس کار عمرانی و پیگیری دهیاران است و هیچ محدودیتی برای واگذاری اعتبارات نداریم.

بخشدار مرکزی فریدونکنار اظهارکرد: درباره جاده‌های مواصلاتی کم عرض روستاهای سوته، فرم، منقارپی و کلاگرسرا برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و حریم جاده به میزان ۲۵ متر مشخص شد.

داداش‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه بانوان از اقشار موثر در روستاها هستند ما توجه جدی به آن‌ها داریم و در زمینه اشتغالزایی کمک‌های خوبی برای زنان روستایی صورت گرفته است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=14184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.