5

علامه «حسن‌زاده آملی» ستاره‌شناس، حکیم و فقیه بود

  • کد خبر : 12197
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
علامه «حسن‌زاده آملی» ستاره‌شناس، حکیم و فقیه بود
عضو خبرگان رهبری در مازندران با تاکید بر لزوم درس آموزی از حکیم فرزانه آیت الله علامه حسن زاده آملی گفت: علامه حسن‌زاده آملی ستاره‌شناس، حکیم دانا و فقیه بود.

به گزارش “خط شمال” آیت‌الله علی معلمی شامگاه دوشنبه در دومین سالگرد ارتحال علامه ذوالفنون حسن‌زاده آملی واقع در امام‌زاده ابراهیم(ع) این شهرستان با اشاره به شخصیت بزرگوار علامه حسن‌زاده آملی اظهار کرد: ایشان از شخصیت‌های بزرگ علمی بودند که در رشته‌های متعدد علمی و دینی تبحر و دانش داشتند.

وی با بیان اينکه چنین شخصیت‌هایی برای نه تنها این شهرستان بلکه استان افتخار بزرگی است آن هم آملی که در عرصه‌های مختلف و در اتفاقات مهم تاریخی زبانزد است، افزود: با توجه به‌ جایگاه آمل، مردم این شهرستان باید در صحنه‌های متفاوت در نظام حضور پرشوری داشته باشند.

معلمی اهداف امام را اصل ولایت‌پذیری و حاکمیت اسلام عنوان و مطرح کرد: برای بیان این اهداف و تبیین آن در آموزش و پرورش کوتاهی کرده و برای تبیین کتب درسی متاسفانه زمان‌های بسیاری را از دست دادند و آن‌گونه توجه بر استمرار ولایت، ولایت فقیه تبیین نکردند؛ در متون درسی نیاورده است که در صورت آوردن ذهنیت جوانان واکسینه شده بود.

امام جمعه قائمشهر با تاکید براینکه امروز با تبلیغات استکباری، افکار جوانان دختر و پسر را تغییر داده است، اظهار داشت: در راه جهاد تبیین باید تلاش بیشتری کرد و اصل ولایت و حاکمیت اسلام را بین جوانان گسترش داد.

وی با اشاره به وجود مقام معظم رهبری مطرح کرد: ایشان به علم و شناخت امام انتخاب شدند و بدانید که فقیه اگر خودپسند باشد از ولایت ساقط می‌شود و آن ۸۸ نفر انتخابی که کردند ایشان را شناختند که انتخاب کردند؛ در نگاه رهبری همان اندیشه برگرفته از اسلام محمدی و همان افکار امام در ولایت فقیه وجود دارد.

معلمی با اشاره بر اینکه اخلاص امام با انتخاب رهبری نشان داده شد، گفت: امیرالمونین یک فضیلت برتر دارد و آن اختیاری که بردوش ایشان بود بعد از ایشان حکیمانه بر دیگر امامان انتقال یافت تا به امام زمان عج رسید اینکه فقیه دین را حفاظت کند، اخلاص دین را داشته باشد.

وی با بیان اینکه علامه حسن‌زاده آملی ستاره‌شناس، اسطرلاب، حکیم دانا، منجم، فقیه بوده‌اند و علومی که در دانشگاه رایج نبوده در ایشان رایج بوده است، افزود: علامه دارای تعارف نفس بودند و در زمان حیاتشان به فرزندشان سفارش فرمودند که فرزندم دینداری به دلیل و برهان پذیرفتن است کشیک نفس بکش تا انسان اخروی شوی”؛ دنیا ایشان را عالم وارسته شناختند و همه علما علامه برجسته شناختند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان با اشاره به شهدا جایگاه آنها را در تداوم انقلاب و پایداری نظام حائز اهمیت دانست و گفت: جنگ هشت ساله عراق بر ایران تحمیل شده بود و صدام با دو هدف معنوی و مادی وارد خاک ایران شد آن به دنبال تصرف شط العرب و مناطق نفت خیز برای خود بود اما با مقاومت بسیجیان و مردم موفق نشد و چیزی که نصیبش شد خاری و ذلیلی و نابودی وی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون دشمن برای ایران می‌گوید که حقوق زن باید آزاد باشد در حالی‌که در انگلستان آزادی برای حجاب زن وجود ندارد پس این دشمنان فقط به دنبال بهانه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی هستند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=12197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.