3

عصبانیت دشمن از سرود “سلام‌فرمانده”/ جهاد تبیین با چاشنی آتش به اختیاری همان کار تمیز فرهنگی است

  • کد خبر : 4296
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
عصبانیت دشمن از سرود “سلام‌فرمانده”/ جهاد تبیین با چاشنی آتش به اختیاری همان کار تمیز فرهنگی است
امام جمعه سرخ‌رود گفت: به ضد انقلاب خارجی و دنباله‌های داخلی آنان حق بدهیم از "سلام_فرمانده" عصبانی باشند، فحاشی کنند، عقده گشایی کنند و نتوانند این خیل عظیم جمعیت مشتاق این سرود انقلابی را ببینند چراکه بیش از ۴ دهه است انواع دسیسه‌ها و جنگ‌ها مخصوصا جنگ نرم، شناختی، روایت ها و اراده‌ها را بر روی ملت ایران با هزینه‌های بسیار زیاد عملیاتی کرده‌اند و امروز پیمانکاران این حملات عمدتا شناختی از دیدن این جمعیتِ اغوا نشده و نسل آینده غیور که غیرت دینی دارند در داخل ایران و کشورهای حوزه مقاومت تعجب کرده و به نتیجه رسیده‌اند که آب در هاون می کوبیده‌اند.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه امروز اظهار داشت: تقوای سیاسی نوعی خاص از تقواست که به تقوای معمولی در سطح عموم مردم تفاوت می‌کند از تقوای عمومی چند مرحله بالاتر است. مسئولان و سیاست‌مداران جامعه باید علاوه بر تقوای شخصی پرهیز از دروغ و وعده‌های پوچ و بداخلاقی، قانون‌گریزی و… باید از تقوای جمعی برخوردار باشند

وی تصریح کرد: در اهمیت تقوای سیاسی همین بس که حضرت علی علیه السلام می‌فرماید: «التُّقی رَئیسُ الاَخلاق؛ تقوا سرآمد اخلاق است.»(بحار الانوار، ج۶۷، ص ۲۸۴) تقوا عامل مدیریت، قانون‌مداری، شایسته‌سالاری، مهار و کنترل درونی، وجدان بیدار انسانی، تشویق‌کننده به نیکوکاری و بسیاری از امور دیگر است که در حوزه سیاسی یک سیاست‌مدار باید مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه سرخ رود ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند:«پایه‌ همه‌ خیرات در جامعه، تقواست. تقوای فردی؛ یعنی هر کس بین خود و خدا سعی کند از جاده‌ صلاح و حق تخطی نکند و پا را کج نگذارد. تقوای سیاسی؛ یعنی هر کس که در کار سیاست است، سعی کند با مسائل سیاسی صادقانه و دردمندانه و از روی دلسوزی برخورد کند. سیاست به معنای پشت هم اندازی و فریب و دروغ گفتن به افکار عمومی مردم، مطلوب اسلام نیست.

تقی زاده افزود: سیاست یعنی اداره‌ درست جامعه؛ این جزو دین است. تقوای سیاسی، یعنی انسان در میدان سیاست، صادقانه عمل کند. تقوای اقتصادی؛ یعنی اگر هر کس برای گذران زندگی و ضمنا آباد کردن محیط خود مجبور است تلاش اقتصادی داشته باشد، راه درست را انتخاب کند.

وی خاطرنشان کرد: غصب کردن، حرام‌خوری، دست‌اندازی به مال دیگران – بخصوص به اموال عمومی – از دستاورد عمومی مردم به نفع جیب خود استفاده کردن و احیانا زرنگیهایی که علی‌الظاهر در چارچوب قانون هم می‌گنجد، اما خود انسان می‌داند که باطن آن چقدر فاسد و تباه است، اینها خلاف تقوای اقتصادی است. تقوای اجتماعی؛ یعنی برخورد با مردم در محیطهای مختلف – چه محیط کسب، چه محیط معاشرت، چه محیط خانواده، چه محیط مدرسه و دانشگاه، چه محیط اداری – همراه با انصاف و خدا ترسی و امانت و صداقت باشد. اگر این نمونه‌ها در جامعه تحقق پیدا کند و عملی شود، اکثر مشکلات مادی و معنوی مردم برطرف خواهد شد. تقوا و پرهیزکاری، یعنی گستره‌ی وسیع عملهای خوب، اقدامهای خوب، فعلهای خوب و ترکهای خوب.»

امام جمعه سرخ رود با اشاره به اینکه در مقوله آتش به اختیار اول از همه باید جبهه رابشناسیم و دوم افراد خودی را از دشمن تشخیص بدهیم، گفت: در جبهه جنگ یک تک تیرانداز ماهر هر چند هم خبره باشد اگر جبهه را نشناسد و جهت را اشتباه بگیرد تیرش را به هدف خواهد زد، اما به سینه افراد خودی! چون جبهه را بلد نیست ! چون جهت را نمیشناسد و فقط در تیراندازی مهارت دارد! به فرموده رهبری؛ آتش به اختیار یعنی یک کار درست و تمیز ارائه دادن.

حجت الاسلام تقی زاده یادآور شد: دقت کنید هر چند مالک اشتر شما ماهر باشد در جنگاوری، ولی وقتی عمار را زدند مالک مجبور به عقب نشینی شد!
یعنی اگر عمار نباشد مالک باید برگردد! درصفین دشمن تاعمار را زد ، بازار شایعه و شبهات گرم شد! با چند شبهه دشمن ، خودی های جاهل تبدیل به یاران دشمن شدند ، امام علی(ع) تا این را دید به مالک دستور عقب نشینی داد! در واقع امام علی (ع) ضربه بی بصیرتی بعضی از یارانش را خورد، چون عماری نبود که روشنگری کند ، تا تن به مذاکره ندهد.

حق دارند از سلام فرمانده عصبانی باشند

وی بیان کرد: به ضد انقلاب خارجی و دنباله‌های داخلی آنان حق بدهیم از سلام فرمانده عصبانی باشند، چرا که همین نسل غرق شده در اینستاگرام و فضای مجازی ول که تا امروز آماج حملات شناختی و ترکیبی بوده به یکباره با این سرود انقلابی در صحنه‌ دفاع از انقلاب اسلامی حاضر می‌شود و بسیاری از اهداف آنان را بر هم می‌زند.

امام جمعه سرخ رود اظهار کرد: به ضد انقلاب خارجی و دنباله‌های داخلی آنان حق بدهیم از سلام فرمانده عصبانی باشند، چراکه سلام فرمانده و سلام فرمانده‌های آینده مانعی جدی بر سر اجرای نظم نوین جهانی در ایران، منطقه و جهان است.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: به ضد انقلاب خارجی و دنباله‌های داخلی آنان حق بدهیم از سلام فرمانده عصبانی باشند، چرا که سالها هزینه کردند تا نسل انقلابی در ایران عزیز را استحاله کنند اما همین نسل در دهان آنان دارد می‌زند و سلام فرمانده تازه اول راه است، یک لبیک در باب جهاد تبیین با چاشنی آتش به اختیاری که همان کار تمیز فرهنگی است و نشان داد بدون سازمان‌های عریض و طویل و مختل فرهنگی رسانه‌ای هم می‌شود کار جدی در صحنه‌ی انقلاب اسلامی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: یک نکته مهم، هر کار خالص، دلی و مردمی قطعا برکات و امدادهای الهی را به دنبال خواهد داشت، با سلام فرمانده نباید مغرور شد، باید راهبرد درست تولید محتوای مردمی که همیشه در تنگناها به داد ایران اسلامی رسیده است را جدی تر دنبال کرد، مردم عزیز ما علی رغم مشکلات معیشتی و گله‌هایی که دارند همچنان بر سر عهدشان با امام زمان(عج) و امامین انقلاب مانده اند، قدرشان را بیشتر بدانیم…

امام جمعه سرخ رود گفت: سلام فرمانده یک آفند شناختی به دشمنان داخلی و خارجی بود و نشان داد می‌شود در گوشه رینگ پدافند مخصوصا در حوزه‌های فرهنگی-اجتماعی نماند و نمونه‌ای بود از جنگ روایت‌ها با تاثیر بسیار برانگیختگی و توزیع شوندگی…

حجت الاسلام تقی زاده ضمن اشاره به شهادت سرهنگ پاسدار مدافع حرم صیاد خدایی اظهار داشت: کسانی که در میدان از نیروهای مدافع حریم و حرم شکست خوردند، می خواهند به این شکل استیصال خودشان را نشان دهند. پیگیری جدی این موضوع از سوی مسئولین امنیتی مورد تأکید بنده است و تردید نداریم که انتقام خون پاک این شهید بزرگوار از جنایتکاران حتمی است.

وی ادامه داد: هدف از طرح اقتصادی دولت با عنوان جراحی اقتصادی توجه و توانمندسازی اقشار ضعیف و محروم جامعه و نیز جلوگیری از رانت و فساد و قاچاق کالاهای اساسی به کشورهای دیگر از جمله کشورهای همسایه بود.

امام جمعه سرخ رود تصریح کرد: بهبود وضعیت معیشتی مردم و ایجاد آرامش معیشتی با عادلانه کردن نظام پرداخت یارانه‌ها در صورت اجرای دقیق مصوبات مجلس، در دسترس خواهد بود. استمرار تأمین به موقع کالاها و اقلام مورد نیاز مردم در بازارهای هدف امری ضروری است که باعث آرامش خاطر مردم و جلوگیری از تقاضای بی مورد می‌شود.

حجت الاسلام تقی زاده گفت: قوای سه‌گانه در تمام دستگاه‌ها با اراده قوی و به طور هماهنگ برای حل مشکلات و جراحی اقتصادی یک‌دل و یک صدا شده‌اند و مردم مطمئن باشند تمام مسئولان کشور در همه دستگاه‌ها بر حفظ قدرت خرید مردم و ایجاد آرامش معیشتی تاکید ویژه دارند و به لطف خداوند تمام اقدامات با همین هدف به انجام خواهد رسید.

وی عنوان کرد: پس از اعلام طرح اقتصادی دولت، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به همراه معاون اول خود با حضور در یکی از مراکز اصلی توزیع مرغ و یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهران حضور پیدا کرد و ضمن گفت‌وگو با مردم، از نزدیک در جریان وضعیت توزیع بعضی کالاها و مشکلات مربوط به آن قرار گرفت.
بزرگترین ویژگی مردم ایران این است که اگر مسئله‌ای برای آن‌ها تبیین شود و منطق و عقلانیت را در آن تصمیم ببینند قطعاً همراهی خواهند کرد.
بدترین نوع تصمیم را تصمیمی است که درباره آن با مردم گفت‌وگو نشود و زوایای امر با مردم در میان گذاشته نشود.

امام جمعه سرخ رود در مورد سد لاستیکی سرخ رود که در هاله ای از ابهامات و پیمانکار این سد برای بار چندم در حال فرافکنی هستند، گفت: نماینده محترم و فرماندار عزیز لطفا پیگیری بفرمایید؛ بعضی از مدیران با مردم ارتباط خوبی ندارن و بروکراسی های بدی در حال انجام هست لطفا دست از این کارها بردارید الف) تأکید رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس بر انقلابی ماندن و حرکت به سوی آرمانها برای حل مشکلات
دنبال حل مسائل اساسی کشور باشید.

یکی از کارهای مجلس تبیین رسانه‌ای قوانین است

حجت الاسلام تقی زاده افزود: وقتی توضیح نمیدهید، عده‌ای فرصت پیدا میکنند علیه آن قانون هیاهو کنند؛ یک توصیه‌ی دیگر ما مسئله‌ی تبیین رسانه‌ای است، حالا شما میگویید رسانه‌ی ملی، خیلی خب رسانه‌ی ملی یک وظیفه‌ای دارد، گاهی میکند، گاهی هم ممکن است نکند، اما خود شما هم وظیفه دارید. شما یک قانونی تنظیم میکنید، روی آن کار میکنید، مطالعه میکنید، با سروصدا و هیاهو تصویب میکنید، اما به مردم توضیح نمیدهید این قانون چیست و چرا تصویب شده. خب وقتی توضیح نمیدهید، یک عده‌ای فرصت پیدا میکنند علیه آن قانون بنا کنند جوسازی و هیاهو کردن تا شما را از تصویب این قانون پشیمان میکنند.

وی ادامه داد: بنابراین تبیین رسانه‌ای قوانین هم یکی از کارهایی است که خود شما یعنی مجلس بایستی انجام بدهد.نمایندگان مجلس نباید در انتصابات دخالت کنند البته توصیه‌ام به دولتی‌ها همیشه این بوده که از نظرات نمایندگان استفاده کنند یک سفارش مؤکد هم بکنم، البته آقای قالیباف حالا که می‌آمدیم، به من گفتند که «شما یکی از این سالها راجع به اینکه نمایندگان درمورد انتصابها و اینها دخالت کنند یک چیزی گفتید، بعضی از همکاران ما ناراحت شدند»؛ بنده ناراحتی شما را که اصلاً نمیخواهم و نمی‌پسندم، اما شما را هم خیلی دوست دارم، مصلحت شما را میخواهم؛ واقعاً نباید دخالت کنید در انتصابات!

امام جمعه سرخ رود تصریح کرد: شما وقتی که فرض کنید راجع به فلان مدیرکل، راجع به فلان فرماندار و حتی راجع به استاندار چه مثلاً به آن وزیر مربوط پیشنهاد میکنید یا احیاناً مثلاً خدایی ناکرده فشار وارد میکنید این موجب میشود که اگر چنانچه آن مأمور بد عمل کرد، آدم نداند یقه‌ی چه کسی را باید گرفت، نه مردم بدانند، نه دستگاه قضایی بداند، یقه‌ی آن وزیر را باید گرفت که چرا این را گذاشتید؟ یقه‌ی این نماینده را باید گرفت که چرا فشار آورده؟

حجت الاسلام تقی زاده در پایان گفت: چرا این کار را بکنید؟ یکی از مسائل مهم قانون اساسی همین مسئله‌ی تفکیک قوا است یعنی شما بگذارید او کار خودش را بکند، شما کار خودتان را بکنید، البته من توصیه‌ام به دولتی‌ها هم این بوده همیشه قبلاً هم همیشه توصیه کردم حالا هم توصیه میکنم از نظرات نمایندگان استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=4296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.