12
امام جمعه سرخ‌رود؛

عاشورا بزرگ‌ترین مصیبت تاریخ بشر است

  • کد خبر : 1644
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
عاشورا بزرگ‌ترین مصیبت تاریخ بشر است
امام جمعه سرخ‌رود با بیان اینکه عاشورا بزرگ‌ترین مصیبت تاریخ بشر است، گفت: مصیبت امروز بسیار بزرگ و جانسوز بوده و عاشورا روز ایام وقایعی است که در صحرای کربلا رقم خورد.

حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه‌های پیش از نماز ظهر عاشورا در که مسجد قائم سرخ‌رود برگزار شد، اظهار کرد: مجلس امام حسین (ع) امسال نیز با اخلاص، معنویت و بی‌ریا برگزار شد بنابراین زمان‌شناسی در عاشورا درس امروز ما باشد تا راه‌مان در مسیر ولایت قرار گیرد.

وی افزود: تک تک بندهایی که در زیارت عاشورا می‌خوانیم بسته به امروز ما و ابراز احساسات و ارادت ما به ساحت مقدس امام حسین‌ (ع) بوده تا نقش اثربخش آن در زندگی ما ایفا می‌شود.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: امروز بعد نماز صبح؛ عزا شروع شد و دو جبهه در مقابل هم قرار گرفتند یک جبهه بی‌بصیرت بوده، خود را به روزمرگی زدند و شاخصه‌های امام زمان خود را نمی‌شناسند و جبهه دیگر در راستای حفظ شاکله‌های امام زمان (عج) می‌جنگد.

حجت‌السلام تقی‌زاده ادامه داد: روز عاشورا بعد از طلوع آفتاب؛ امام حسین (ع) چنان از امام زمان خود سخن می‌گوید تا از آن بتوان درس گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در روز عاشورا اما کنار تک تک یارانش که به شهادت می‌رسیدند؛ بود و چه می‌دانیم، چه کشید.

امام جمعه سرخ‌رود بیان کرد: وقتی زیارت عاشورا خوانده می‌شود باید بدانیم چه می‌خوانیم تا تعلق خاطر به امام حسین (ع) پیدا کنیم و نقش و تاثیرپذیری آن در زندگی ما ملموس باشد.

حجت‌السلام تقی‌زاده در پایان گفت: یکی از یادگاری‌های بزرگ امام حسین (ع) نماز اول وقت عاشورا است؛ هر چه از دین می‌ماند به‌واسطه این ستون است و بی‌عاری ما نسبت به نماز یعنی نگاه نداشتن به اهداف بلند امام حسین (ع).

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.