8

ضرورت معاینه فنی کمباین برداشت برنج/ سوخت پس از معاینه فنی دریافت می‌شود

  • کد خبر : 4852
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
ضرورت معاینه فنی کمباین برداشت برنج/ سوخت پس از معاینه فنی دریافت می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: مشكلات فني كمباين ها در زمان برداشت در مزرعه قابل رفع نبوده و لازم است در زمان بازسازي كمباين ها، عمليات معاينه فني صورت گيرد.

” خط شمال” محمد هادی‌زاده با تاکید بر ضرورت معاینه فنی کمباین های برداشت برنج، گفت: انجام معاینه فنی و اطمیـنان از سلامت قطعات ادوات کشاورزی و کمباین های برداشت محصولات، نقش قابل ملاحظه ای در تسریع برداشت محصول، جلوگیری از کاهش کیفیت و شکستگی دانه ها در مراحل برداشت داشته و از دلایل مهم افزایش ضریب تبدیل شلتوک است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: سلامت کمباین برداشت برنج، موجب کاهش دانه های شکسته، افزایش عملکرد محصول اصلی و سود مالی بیشتر به کشاورزان شده و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است.

هادی زاده ادامه داد: ریزش قبل از برداشت، دانه های کوبیده نشده یا جدا نشده از خوشه در خرمنکوب، دانه های شکسته و پوست کنده در خرمنکوب، ریزش دانه های سالم همراه باد و ریزش دانه از بدنه کمباین در معاینه فنی مورد بررسی، کنترل و بازبینی قرار می گیرد.

این مقام مسوول اضافه کرد: درصد قابل توجهي از مشكلات فني كمباين ها در زمان برداشت در مزرعه قابل رفع نبوده و لازم است در زمان بازسازي كمباين ها، عمليات معاينه فني صورت گيرد.

وي تصریح کرد: در جريان اجراي اين طرح، كمباين ها بازديد و اشكالات فني هر كمباين به صاحب آن متذكر و نسبت به رفع عيب اقدام و سپس كارت معاينه فني صادر مي شود.

هادی زاده خاطرنشان کرد: دریافت سوخت در ازای ارائه کارت معاینه فنی خواهد بود و اتحادیه کمباین داران موظف است پس از انجام معاینه فنی برچسب الصاق و کارت معاینه فنی برای همان کمباین صادر کند و سوخت کمباین بر اساس سهمیه هر روستا در اختیار کمباین داران قرار دهد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=4852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.