9
امام جمعه فریدونکنار تاکید کرد؛

ضرورت توجه مسئولان به اجرایی شدن مصوبات عفاف و حجاب/ همه گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم

  • کد خبر : 9778
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
ضرورت توجه مسئولان به اجرایی شدن مصوبات عفاف و حجاب/ همه گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم
امام جمعه فریدونکنار در دومین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بر ضرورت توجه مسئولان به اجرایی شدن مصوبات عفاف و حجاب در سطح این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در دومین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد بررسی و پیگیری مصوبات که با حضور امیرنیا رییس اداره فرهنگ و ارشاد و دیگر مسئولین شهرستانی ظهر امروز در دفتر امامت جمعه برگزار شد، اظهار داشت: اجرایی شدن مسئله حجاب و عفاف در کنار امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: تذکرات در برابر قانون و به‌صورت مکتوب به متخلف داده شود و پیگیری آن با نهاد ذی‌ربط را خواستار هستیم.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: همه آحاد مردم و مسئولین باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم.

حجت‌الاسلام تقی‌پور خاطرنشان کرد: اگر همکاری دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط نباشد، اقدامات جدی در حوزه فرهنگ‌ انجام نمی‌شود.

شرح وظایف دستگاه‌ها در اجرای ماموریت‌ مشخص باشد

علیرضا برخور دادستان فریدونکنار نیز در این جلسه اظهار کرد: مسئولان باید دارای خروجی مشخص از کار بوده وشرح وظایف دستگاه‌ها در اجرای ماموریت‌ مشخص باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی تعطیلات تابستان که حجم مسافر زیادی به فریدونکنار سفر می‌کند و احتمال هجمه فرهنگی وجود دارد، دستگاه‌ها باید بدانند که در مقابل این هجمه چه کاری انجام دهند.

دادستان فریدونکنار تصریح کرد: از هم‌اکنون هیئت مدیره‌های مجتمع‌های مسکونی باید توجیه باشند تا به مسافران و مالکان تذکرهای لازم را درخصوص رعایت مسائل عفاف و حجاب بدهند.

برخور گفت: مسئولان دستگاه‌ها نسبت به زیرمجموعه‌های خود نظارت جدی داشته باشند و همه این موارد را به دوش دستگاه انتظامی و قضایی محول نکنند.

وی یادآور شد: دستگاه‌های فرهنگی باید کمک کار مقابله با هنجارشکنی ها باشند تا مشکلاتی مانند موتورسواری در کمربندی جلوگیری شود.

دادستان فریدونکنار خاطرنشان کرد: اجرای حکم هزینه بردار است و پس از اجرای حکم قضایی شاید فشارهایی از افراد و شخصیت ها به مسئولان دستگاه ها وارد شود که لازم است در برابر این فشارها ایستاد و کوتاه نیامد.

برخورد سلیقه‌ای یکی از آسیب‌های اجتماعی جدی به امر به معروف و نهی از منکر

امیر امیرنیا رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونکنار در ادامه این جلسه گفت: امر به معروف نهی از منکر جاذبه خاصی دارد که اگر با برنامه‌ریزی منسجم در سطح جامعه اجرا شود، شیرینی آن در جامعه ملموس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر نباید فقط معطوف به حجاب و عفاف باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در بسیاری از دستگاه‌ها چالش نهی از منکر وجود دارد و برخورد سلیقه‌ای یکی از آسیب‌های اجتماعی جدی به امر به معروف و نهی از منکر است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونکنار تاکید کرد: امر به معروف برای مطالبه حق مردم بسیار شیرین است که باید همواره با مهربانی همراه باشد چراکه همه ما زیر یک پرچم در کشور زندگی می‌کنیم‌.

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=9778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.