1

ضرورت تشکیل مجامع سودهای عدالت تا پایان تیرماه امسال

  • کد خبر : 9701
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
ضرورت تشکیل مجامع سودهای عدالت تا پایان تیرماه امسال
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مجامع برای سودهای سهام عدالت تا پایان تیرماه امسال تشکیل شود.

به گزارش “خط شمال” مجید عشقی در حاشیه جلسه مدیران واحدهای تولیدی شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگاران با بیان اينکه برخی فعالان اقتصادی به واسطه طرح توسعه دارند به دنبال تامین مالی هستند، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که با آن مواجهه هستیم عدم آشنایی بنگاه‌های اقتصادی برای تامین سرمایه است.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه واحدهای تولیدی نیازها و طرح‌های توسعه‌ای خود را اعلام کردند، افزود: برای برخی واحدها راه حال انتشار اوراق را اعلام کردیم و برخی دیگر بنگاه‌ها نیز امکان پذیرش در بورس و فرابورس را پیشنهاد دادیم که باید درخواست پذیرش را بدهند و پیگیری کنند.

عشقی ادامه داد: برخی واحدهای اقتصادی نیز از تامین مالی های پیشرفته‌تر مانند اوراق بهادر استفاده کنند.

رئیس سازمان بورس در خصوص درخواست فرابورس شرکت برنج از پیگیری این سازمان خبر داد: برای تامین مالی انتشار اوراق برای خرید برنج در این پایانه انجام شود که بخشی از مشکلات بازرگانان حل خواهد شد و این فرایندی بستگی به پیگیری‌های است که انجام می‌شود از یک ماه تا دو سال طول کشیده است.

وی با اشاره به آینده بازار بورس عنوان کرد: نوسانات بازار طبیعت بازار است که به فعالیت‌های روانی بازار برمی‌گردد و در همه جای دنیا وجود دارد و قابل پیش‌بینی نیست.

عشقی ادامه داد: با توجه به شرایط شرکت‌ها و اطلاعات موجود اگر اتفاق خاصی نیافتد روند مثبتی پیش‌بینی می‌کنیم، البته در بازار متغییرهای زیادی دخیل است و بستگی دارد چطور پیش رود.

وی در خصوص سود سهام عدالت خاطرنشان کرد: باید مجامع برای سودهای سهام عدالت تا آخر تیرماه تشکیل شود که زمانبدی برای پرداخت سود دارند و براساس آن سهام عدالت پرداخت خواهد شد و عموما زمانبدی سود سهامداران 4 تا 6 ماه بعد از تشکیل مجمع است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=9701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.