4

ضرورت انجام بیمه محصولات کشاورزی بویژه در شالیزارها با توجه به بحران آب

  • کد خبر : 9124
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
ضرورت انجام بیمه محصولات کشاورزی بویژه در شالیزارها با توجه به بحران آب
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: کمک و حمایت دولت از بخش کشاورزی تنها از مسیر صندوق بیمه امکان پذیراست از این رو به همه کشاورزان محمودآبادی توصیه می‌شود محصولات زراعی و باغ‌ها خود را بیمه کنند.

به گزارش”خط شمال” محمد هادی‌زاده اولین جلسه ستاد مقابله با کم آبی (کمیته بحران) با حضور فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان محمودآباد، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، بخشداران و شورای بخش مرکزی و سرخ رود، مدیر و کارشناسان مربوطه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، رئیس اداره آب منطقه‌ای آمل و محمودآباد، روسای اداره برق و نفت شهرستان محمودآباد در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه روح اله علیزاده، فرماندار شهرستان محمودآباد گفت: کاهش بارندگی‌ها در مازندران از ابتدای سال تا کنون ذخایر آبی شهرستان محمودآباد طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال و دوره بلندمدت، نگرانی‌ها بابت تأمین آب مورد نیاز کشاورزی این شهرستان را افزایش داده و ضرورت انجام اقدامات عملیاتی در حوزه سازگاری با کم‌آبی را بیشتر کرده است.

فرماندار شهرستان محمودآباد افزود: ما همچنان در حال پیگیری با دستگاه‌های متولی هستیم تا اتفاقات خوبی برای شالیکاران این شهرستان رخ دهد اما واقعیت این است که تنش آبی در اراضی شالیزاری محمودآباد، جدی است و با بحران کم آبی به صورت جدی مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: جلسات هفتگی و مستمر ستاد مقابله با کم آبی شهرستان در جهت بررسی آخرین وضعیت تنش آبی در سطح بخش ها و با ارائه راهکار های مناسب برگزار می‌شود.

محمد هادی‌زاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد در ادامه گفت: ما به طور میدانی در روستاها حضور پیدا کردیم تا آب‌های کم موجود را به سمت اراضی شالیزاری هدایت کنیم و به نوعی به کشاورزان این مناطق کمک کنیم تا از شدت وخامت این اوضاع بکاهیم.

وی ضمن اشاره به اتخاذ تدابیر لازم در جهت تثبیتِ منابع آبی در 88 قطعه آبندان و 5100 حلقه چاه کشاورزی (دارای پروانه) در سطح شهرستان محمودآباد افزود: آبندان ها و چاه های کشاورزی سرمایه های سنتی و دخایر آبی ویژه ما در بخش های مختلف هستند و در همین راستا تمامی این ظرفیت ها به سمت استفاده اصولی و با برنامه گام برمی دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه موضوع مهم دیگر به کشاورزان اینکه حتماً اراضی را باتوجه به بحث تنش آبی و مخاطرات بیمه کنند افزود: کمک و حمایت دولت از بخش کشاورزی تنها از مسیر صندوق بیمه امکان پذیراست از این رو به همه کشاورزان محمودآبادی توصیه می‌شود محصولات زراعی و باغ‌ها خود را بیمه کنند.

شایان ذکراست شهرستان محمودآباد به علت ته بند بودن موقیت مکانی، موقع بارندگی شدید دچار سیل زدگی و موقع کم بارش، تنش آبی یا خشکسالی دچار می‌شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=9124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.