2
در گفت‌وگو با نخبه زیست‌شناسی مطرح شد:

صبر، تلاش، امید، الگوریتم موفقیت در دانشگاه/ حمايت مسئولان در پرورش استعدادها حائز اهمیت است

  • کد خبر : 6339
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
صبر، تلاش، امید، الگوریتم موفقیت در دانشگاه/ حمايت مسئولان در پرورش استعدادها حائز اهمیت است
پانیذ توسلی، رتبه ۱۵ المپیاد علمی - دانشجویی کشور در رشته سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت گفت: المپیاد یک آزمون جامع علمی برای هر دانشجویی است که بتواند توانمندی‌ها و استعدادهای خویش را به منصه ظهور برساند. من افتخار این را داشتم که از طریق راهنمایی‌های استاد گرامی خود، دکتر مجید تفریحی، فرصت حضور در این المپیاد را داشته باشم.

به گزارش “خط شمال” نخبه زیست‌شناسی دانشگاه مازندران در گفت‌وگویی اظهار داشت: دارنده گواهی‌نامه از مرکز تخصصی هوش، استعدادیابی و خلاقیت کشور هستم و هم‌چنین در آزمون سازمان سنجش در مقطع دبیرستان نیز موفق به قبولی در مدرسه فرزانگان بابل شدم.

وی افزود: مهم‌ترین مشکلات و کاستی‌هایی که در مسیر پیشرفت و موفقیت وجود دارد، کمبود مواد و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی است.

توسلی تصریح کرد: توجه بیشتر مسئولان به این رشته می تواند عرصه رشد و ترقی را برای رشته زیست‌شناسی سلولی و مولکولی هموارتر کند.

وی با اشاره به هدف خود در آینده گفت: امیدوارم بتوانم در رشته خود به درجات عالی دست پیدا کنم و به کشور و جامعه انسانی خدمت کنم.

نخبه زیست‌شناسی دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: حضور و حمایت مسئولان دانشگاه در پرورش استعدادهای نخبگان بسیار حائز اهمیت است چراکه نخبگان، آینده‌سازان و سرمایه‌های هر کشوری هستند که باید اهتمام ویژه‌ای از سوی مسئولان به آن‌ها گذاشته شود.

توسلی دلیل انتخاب دانشگاه مازندران را برای ادامه تحصیلات سطح علمی بالایی این دانشگاه دانست و افزود: دانشگاه مازندران اساتید برجسته بسیاری دارد. آگاهی‌دادن به دانشجویان نسبت به آزمون‌های علمی – دانشجویی و فراهم‌کردن بستر مطالعاتی و علمی برای آنان و حمایت از دانشجویان در جهت شکوفایی توانمندی‌های آنان.

وی هدف بعدی خود را دست‌یابی به درجات بالاتر در مقاطع علمی عنوان کرد و گفت: همان‌گونه که شاعر بزرگ پارسی، فردوسی حکیم گفت: “چو دیدار یابی به شاخ سخن / بدانی که دانش نیاید به بن”. من در حد تجربیات خود می‌توانم بگویم که در برابر مشکلات و موانع صبر پیشه کنند، چراکه قطعا نتیجه زحمات و تلاش‌های خود را خواهند گرفت. “ز دانش بود جان و دل را فروغ”. باید صبور و تلاشگر باشند و ناامید نشوند و درصورت لزوم از اساتید محترم کمک بگیرند.

نخبه زیست‌شناسی دانشگاه مازندران در پایان خاطرنشان کرد: قطعا جایگاه امروزم را مدیون حمایت‌ها و تلاش‌های دلسوزانه مادر و پدرم هستم. من در یک خانواده فرهنگی بزرگ شدم و همیشه تلاش و کوشش در جهت کسب علم و دانش برایم جایگاه ويژه‌ای داشته است. دوستان عزیزم همیشه حامی و مشوق من در این مسیر بوده‌اند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=6339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.