3
امام جمعه سرخ‌رود مطرح کرد:

شکستن نگاه انحصاری به غرب با عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای

  • کد خبر : 2177
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
شکستن نگاه انحصاری به غرب با عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای
امام جمعه سرخ‌رود عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای را شکستن نگاه انحصاری به غرب و برداشتن گام موثر در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور دانست.

حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده با بیان اینکه در هفته گذشته عضویت رسمی ایران در پیمان اقتصادی و امنیتی شانگهای اعلام شد، اظهار کرد: عضویت ایران در این پیمان از ابعاد مختلف دارای اهمیت است؛ شاید مهمترین اتفاق شکستن نگاه انحصاری به غرب باشد که متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم.

وی افزود: چندسال به بهانه کدخدا محوری از بسیاری از فرصت‌ها از جمله تعامل با همسایگان که مزيت‌های اقتصادی، سياسی و امنیتی بسیاری برای کشور داشت؛ غفلت شد.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: یکی از وجوه عقلانیت عدم اعتماد به غرب به ویژه آمریکاست، که رئیس جمهور در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل به‌ آن اشاره کردند؛ همان آمریکائی که از برجام خارج شد، بد عهدی کرد و امروز هم تهدید می کند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: آمریکا و اروپا که خود منشا تولید تروریسم جهانی هستند و بمب‌های هسته‌ای را در انبارهای خود ذخیره کرده‌اند بر چه اساسی از فعالیت هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ايران پرچمدار مبارزه‌ با تروریسم در منطقه‌ و حتی دنیا است بنابراین دشمنان ما در غرب و مزدوران آن‌ها در منطقه از هر فرصتی برای ضربه به ایران استفاده خواهند کرد.

امام جمعه سرخ‌رود گفت: اگر مکتب مجاهدت که امام راحل عظیم‌الشان در انقلاب و دفاع مقدس بنیان نهادند و جانشين خلف آن در جریان دفاع از حرم ادامه دادند، نبود، امروز ایران و منطقه جولانگاه تروريست‌ها و جانیان بود.

آموزش و پرورش ما نیاز به تحول بنیادین دارد

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به اینکه توجه به تربيت و مسائل فرهنگی باید در راس دغدغه‌های آموزش کشور باشد، افزود: شبیخون فرهنگی که مقام معظم رهبری در سال‌‌های قبل به آن اشاره کردند هر روز بيشتر نمايان می‌شود و آموزش و پرورش کشور باید برای این شبیخون براساس فرهنگ اصيل اسلامی و ایرانی گام‌های موثر بردارد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هر روز تعلل در بحث آموزش باعث لطمات جبران‌ناپذیری خواهد شد، گفت: در سال‌های گذشته یک عده با پافشاری بر سندهای ننگینی مانند ۲۰۳۰ در پازل دشمن برای ضربه به پایه فرهنگی کشور که مدارس باشد، قرار گرفتند و از طرف دیگر باید به دغدغه‌های فرهنگیان و معلمان در حوزه‌ مادی و رفاهی نیز توجه‌ جدی شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=2177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.