3

شورای فرهنگ عمومی بخش سرخ‌رود با محوریت یادواره شهدا برگزار شد

  • کد خبر : 1984
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
شورای فرهنگ عمومی بخش سرخ‌رود با محوریت یادواره شهدا برگزار شد
شورای فرهنگ عمومی سرخ‌رود با حضور حجت‌الاسلام تقی‌زاده امام جمعه سرخ‌رود، حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه محمودآباد،  سعید فرزانه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خوشخو رییس اداره فرهنگ و ارشاد، ابراهیم‌نژاد فرمانده سپاه، مهندس کبود شهردار سرخ‌رود، حسین‌زاده فرمانده نیروی انتظامی، اختیاری شهردار محمودآباد، اسماعیلی مسئول هیئت رزمندگان محمودآباد، سیفی مسئول هیئت رزمندگان سرخ‌رود، اعضای شورای اسلامی سرخ‌رود و محمودآباد و سایر مدیران و مسئولان شهرستانی در حسینیه وزراء محله با محوریت یادواره شهدا در این شهر برگزار شده است.

گسترش فرهنگ شهادت و ایثار با برگزاری یادواره شهدا محقق می‌شود

حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده امام جمعه سرخ‌رود در ابتدای این جلسه با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا موجب گسترش فرهنگ شهادت، ایثار و مقاومت در جامعه می‌شود، اظهار کرد: ارتقای محتوا و اثرگذاری این رویدادها در جامعه امری ضروری است.

وی افزود: گرامیداشت یاد شهدا سیره عملی آنان را گسترش می‌دهد و کشور را نسبت به فتنه و توطئه دشمنان بیمه خواهد کرد.

امام جمعه سرخ‌رود در ادامه تصریح کرد: ما با تداوم همین روند و ادامه استقامت شهدا است که امروز مانند برخی از ملت‌های منطقه مورد استضعاف مستقیم و ظلم مضاعف استکبار و نظام استکباری قرار نگرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده گفت: به‌واسطه همین استقامت و ایمان بالای شهدا است که ما امروز بر خود تکیه داریم؛ شهدا در این یادواره میزبان هستند، ما از آنان درس مقاومت آموختیم و با این منطق در همه میادین پیروز هستیم.

یادواره شهدا فرصتی برای پیوند خوردن با آرمان شهدا است

حجت‌الاسلام سید داوود موسوی امام جمعه محمودآباد نیز در این جلسه شهدا را مظهر ایستادگی و مقاومت دانست و افزود: شهدای انقلاب با خون خود با امام پیمان بستند و نهایت با نثار جان خود پیروزی را رقم زدند.

وی بیان کرد: شهدا خود رفتند اما روهروی راه خود را به ما سپردند که امیدواریم از راهروان راستین راه شهدا باشیم.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: یادواره شهدا فرصتی است تا بتوانیم با آرمان‌های این بزرگ‌مردان که مظهر ایثار هستند، پیوند بخوریم.

مسیر انقلاب همان راه شهدا است

سعید فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه گفت: امروز همه قدردان جان فشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدا هستیم و برای اینکه در مسیر انقلاب باشیم باید راه شهدا را ادامه دهیم.

وی بر ترویج فرهنگ عاشورایی در نسل جوان تاکید کرد و افزود: حضور پر رنگ مردم در تمامی عرصه‌ها نشان از این است که این نظام و انقلاب یک حکومت مردمی بوده و برای ترویج فرهنگ عاشورایی باید به نسل جوان اعتماد کنیم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا نمادی از زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت است و باید در برگزاری این آئین‌ها به محتوا و اثرگذاری آن اهتمام جدی شود.

زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست

صادق خوشخو رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد نیز در پایان این جلسه اظهار کرد: شهدا رفته‌اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشتند.

وی  با بیان اینکه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: برگزاری یادواره‌ها خود یکی از راه‌های زنده نگه داشتن این فرهنگ ناب و انسان‌ساز است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد گفت: امنیت و اقتدار کشور مرهون خون شهدای والامقام و تلاش و رشادت‌های ایثارگران است و اگر امروز ما در عرصه‌های مختلف با اقتدار و موفق هستیم و حرفی برای گفتن در جامعه جهانی داریم همه این‌ها مدیون خون شهدا است.

گفتنی‌ست؛ یادواره شهدای شهر سرخ‌رود با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در محوطه حسینیه ورزاءمحله با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در روز پنجشنبه 25 شهریور ماه ساعت ۵ عصر برگزار خواهد شد.‌

 

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.