به گزارش “خط شمال” مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این نشست پس از شنیدن پیشنهادات و راهکارهای اعضای شورای اطلاعرسانی ورزش، ضمن قدردانی از حضور پیشکسوتان و فعالان حوزه رسانههای ورزشی اظهار کرد: حماسه کربلا با روایتی از جنس خبرنگاری و رسانهای در تاریخ ماندگار شد و این نشاندهنده رسالت و جایگاه ویژه خبرنگاران است.
دکتر علی رجبی، اطلاعرسانی را موضوع مهم هر سازمان و نهادی دانست و گفت: از نشست و صحبت با شما فعالان عرصه اطلاعرسانی درسهای خوبی آموختیم و تلاش میکنیم که فاصله ادارهکل ورزش و جوانان را با رسانه ها کمتر و چالشهای حوزه رسانه را مرتفع کنیم.
وی با اشاره به اینکه ورزش سرمایه اجتماعی است، افزود: همه ما باید تلاش کنیم که ورزش مازندران مسیر شتابان خود را پیگیری کند.
️مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اینکه راهاندازی شورای اطلاعرسانی ورزش و جوانان مازندران میتواند بسیاری از مشکلات و نارساییهای این حوزه را کاهش دهد، گفت: از همه پیشکسوتان، خبرنگاران، عکاسان و فعالان رسانهای ورزش دعوت میکنم با کمک به راهاندازی این شورا ما را در رسالت خبری و اطلاعرسانی همراهی کنند.
بکارگیری متخصصین رسانه در هیاتهای ورزشی
در ادامه حسین احمدی رئیس کمیته اطلاعرسانی و روابط عمومی هیات تیراندازی مازندران که بعنوان عضو شورای اطلاعرسانی ورزش مازندران انتخاب شده است در این جلسه گفت: بکارگیری متخصصین رسانه و خبر در روابط عمومی هیاتهای ورزشی راهگشاست و این رویه از سوی ادارهکل ورزش و جوانان باید به یک الزام تبدیل شود.
وی تاکید کرد: هیاتهای ورزشی در شهرستانها نیز ملزم به انتخاب اهالی رسانه بعنوان مسئول روابط عمومی شوند.
رئیس کمیته اطلاعرسانی و روابط عمومی هیات تیراندازی مازندران ادامه داد: برای ارتقا اطلاعرسانی در ورزش، عملکرد هیاتها و ادارات ورزش باید مورد رصد و پایش قرار گرفته و نیروهای منفعل از بدنه اجـرایی منفک و نیروهای کارآمد جایگزین شوند.
احمدی با بیان اینکه امر آموزش حلقه مفقوده در بحث اطلاعرسانی است بر تربیت خبرنگاران ورزشی و تخصصی هر رشته تاکید کرد.
وی راهاندازی صفحات ورزشی در رسانههای مکتوب و مجازی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: حمایت اهالی خبر از سوی ادارهکل ورزش باید بعنوان یک اولویت دنبال شود.
گفتنی است: اجماع و همدلی اصحاب رسانههای ورزشی، سازماندهی و فعالیت روابط عمومی هیاتهای ورزشی، نظارت بر عملکرد ادارات شهرستانها، استمرار نشستهای رسانهای، آموزش، برنامهریزی و آمادگی رسانهای برای رویداد المپیک و پارالمپیک از محورهای نظرات و مطالبات فعالان رسانههای ورزشی در این نشست بود.