4

شهيدان رجایی و باهنر، مصداق عینی، از مسئول عاشق خدمت بودند

  • کد خبر : 5562
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
شهيدان رجایی و باهنر، مصداق عینی، از مسئول عاشق خدمت بودند
امام جمعه سرخ‌رود با بیان اینکه شهيدان رجایی و باهنر، مصداق عینی، از مسئول عاشق خدمت بودند، گفت: اخلاص، ساده زیستی، مردمی بودن و مهم‌تر از همه ولایت پذیری، از خصوصیات این بزرگواران بود که باعث شد برای همیشه در تاریخ انقلاب،نام نیک از آن‌ها باقی بماند.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه امروز ضمنت گرامیداشت آغاز هفته دولت و یاد و خاطره‌ شهیدان والا مقام، رجایی و باهنر و دیگر شهدای حادثه تروریستی دفتر نخست وزیری در سال ۱۳۶۰ اظهار داشت: در جمهوری اسلامی، قوه مجریه،تقریبا تمام اختیار و وظایف اجرایی در کشور را بر عهده دارد.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، رئیس جمهور از همه مدیریت‌ها پر مشغله تر و پر مسئولیت تر است،تقریبا همه مراکز مدیریتی کشور در اختیار رئیس جمهور است.

امام جمعه سرخ رود با اشاره به اینکه اختیار قوای دیگر و ارگان‌ها در برابر دولت، چیزی بیشتر از صفر است، گفت: در نتیجه کاملا روشن است که عمده شرایط کشور در بخش های مختلف اقتصادی و سياسي و فرهنگی و…ارتباط مستقیم با مديريت و اقدامات قوه مجریه دارد.

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هم سال گذشته در دیدار با دولت مردان فرمودند،دولت در برهه ای بسیار دشوار مسئولیت را به دست گرفت.

وی ادامه داد: تورم،مشکلات معیشتی و کرونا و مشکل ارز و… زمان شتابان می گذرد و این چهار سال در یک چشم برهم زدنی می گذرد،همانطور که این یک سال با سرعت گذشت. فرصت خدمت را باید غنیمت شمرد.توصیه های مقام معظم رهبری به دولت مردان‌ برای تمام مسئولین کشور،از منطقه و استان گرفته تا سطح کلان کشوری باید چراغ و نقشه راه باشد.

امام جمعه سرخ رود خاطرنشان کرد: مردمی بودن،عدالت‌‌ورزی ، فسادستیزی، احیای اعتماد و امید در مردم بویژه در جوانها، انسجام دولتی، اقتدار دولتی، اِشراف دولتی. حقیقتا اقدامات و تلاش های بسیار خوبی در مدت یک ساله انجام شد.

حجت الاسلام تقی زاده گفت: مردمی بودن این دولت و سفر به تمام استان های کشور و ارتباط با مردم از نقاط عطف این دولت محسوب‌ می شود که جای قدردانی دارد. سیاست خارجی علی الخصوص دیپلماسی منطقه ای و تعامل با همسایگان از اقدامات بسیار خوب دولت محسوب‌ می شود.

وی اظهار کرد: جراحی هایی هم در بخش اقتصادی انجام شد که باید در آینده منتظر تاثیرات آنها باشیم،مانند اقدامات پیرامون ارز ترجیحی.مالیات و موضوع یارانه ها. ان شالله که این اقدامات در کوتاه مدت و در بلند مدت در اقتصاد و معیشت مردم،خود را نشان دهد.

امام جمعه سرخ رود یادآور شد: با وجود تمام تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی،انتقاداتي هم از این دولت محترم،که عنوان انقلابی را یدک می کشد داریم.

حجت الاسلام تقی زاده در ادامه بیان کرد: در بحث نظارت پیرامون قیمت کالاهای اساسی و اقلام مورد استفاده درست عمل نشد،و ما عملا شاهد افزایش اقلام مورد استفاده مردم بودیم. در حال حاضر معیشت مردم تحت فشار قرار دارد.

وی افزود: در بحث صيانت از فضای مجازی رها و بی در و پیکر و تحت مدیریت دشمنان،با وجود تاکیدات بسیار زیاد مقام معظم رهبری،شاهد اقدامات موثر نبودیم.امروز فضای مجازی با تمام شئون جامعه ما از فرهنگ و اقتصاد و امنیت و…در ارتباط است.و اگر نتوانیم این فضا را مدیریت کنیم،دشمن مدیریت خواهد کرد.

امالم جمعه سرخ رود تصریح کرد: در موضوع بانک ها و مسئله خودروسازان هم انتظار اقدامات مؤثرتری داریم اما نکته ای که خود ریاست محترم جمهور هم به آن اشاره کردند،پيرامون اینکه بانیان وضع موجود نباید بر سرکار باشند،مع الاسف می بینیم در این مورد سهل انگاری هایی انجام شده،و بسیاری از بانیان وضع موجود فقط با تغییر ظاهر، هنوز در پست های خود قرار دارند،و کشور از مدیریت آنها در حال آسیب دیدن است.

حجت الاسلام تقی زاده گفت: انتظار این است که در این زمینه حتی یک روز هم تعلل نشود. در مکتب‌ اسلام،مسئول کسی است که مورد سؤال قرار می گیرد،برای تک تک لحظه هایی که در آن پست و منصب قرار دارد. در واقع تمام زمان های در حال تصدی،حق الناس محسوب‌ می شود.

وی خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی که حاصل خون شهدا و ایثار رزمندگان است،مسئولیت بسیار سنگین تر هم می شود،جایی که برای هر مسئولیت دولتی نزدیک به۷۳شهید دادیم. جا دارد،این بخش را با حدیثی از امیرمؤمنان به پایان برسانیم.

امام جمعه سرخ رود افزود: مسئولیت در اسلام، امانتی الهی است. امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) در نامه‌ی ۵ نهج‌البلاغه خطاب به اشعث‌بن قیس -از کارگزاران حضرت در منطقه آذربایجان- این‌گونه می‌فرماید: «وَ إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَةٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَة»، یعنی حکمرانی برای تو طعمه نیست بلکه امانتی بر عهده‌ات است. در واقع: «مسئولیت و منصبی که در نظام اسلامی داری، طعمه و سرمایه و کاسبی نیست – اشتباه نشود – مسئولیت در نظام اسلامی باری بر دوش انسان است که باید آن را به خاطر هدف و نیّتی تحمّل کند.

حجت الاسلام تقی زاده عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری و شخص رئیس محترم جمهور بارها در کلام خود داشتند،ما بسیار به ادامه مسیر،و رشد و تعالی کشور و انقلاب امیدواریم ان شالله؛ در خبرها شنيدم،شخصی در آمریکا به سلمان رشدی ملعون حمله کرد.ما از همین تریبون برای این ملعون آرزوی هلاکت می کنیم.

وی گفت: ان شالله ضارب با نیت الهی و اجرای فتوای حضرت امام خمینی رحمه الله،این اقدام را انجام داده باشد اما در هر صورت از این اقدام شجاعانه استقبال می کنیم. در برخی رسانه‌های معاند و شبکه های مجازی و..از این ملعون به عنوان نویسنده یاد شد.

امام جمعه سرخ رود اظهار داشت: کسی که وابسته‌ به دولت انگلیس،و به دستور آنها،کتابی در قالب رمان می نویسد،و در آن به جای نقد علمی،به پیامبر خدا جسارت می کند،به همسران پیامبر توهین می کند،و بسیاری دیگر از خزعبلات.این دیگر نویسنده نیست،این شخص مزدور استکبار است که در قالب نوشتن،قصد اهانت و تحقیر به مقدسات اسلام و توهین به مسلمانان را دارد.

حجت الاسلام تقی زاده خاطرنشان کرد: فتوای تاریخی حضرت امام،باعث التیام مسلمانان شد و اگر همان زمان با قدرت، هلاکت این مزدور پیگیری می شد،دیگر شاهد این همه جسارت به ساحت پیامبر اسلام و قرآن و …نبودیم و دشمنان اسلام،علی الخصوص آنهایی که با حکم ولی فقیه زمان، مهدورالدم بودن آنها مانند ترامپ و پمپئو و… تاکید شد،بدانند، تا زنده هستند باید،همانند سلمان رشدی ملعون زندگی کنند و هر لحظه منتظر انتقام باشند.

گفتنی‌ست در پایان نماز جمعه حجت‌الاسلام تقی‌زاده امام جمعه سرخ‌رود از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهر و بخش سرخ‌رود به‌مناسبت روز خبرنگار تقدیر و تجلیل کرد.

  

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=5562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.