3
به‌مناسبت ۳۱ خراداد سالروز شهادت دکتر چمران:

شخصیت شهید چمران نمادی از یک انسان جهادگر است/ ضرورت نقش محوری اساتید بسیجی در عرصه جهاد تبیین

  • کد خبر : 15898
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
شخصیت شهید چمران نمادی از یک انسان جهادگر است/ ضرورت نقش محوری اساتید بسیجی در عرصه جهاد تبیین
مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا با اشاره به اینکه شخصیت و نگاه شهید چمران نشان از بسیجی بودن ایشان داشت، گفت: ایشان نمادی از یک انسان جهادگر بود یعنی کسی که به فرموده حضرت آقا آتش به اختیار عمل کرده و اقدام اولویت‌دار را ابتدا انجام می‌دادند.

به گزارش “خط شمال” حبیب‌الله حلیمی مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا به‌مناسبت ۳۱ خراداد ماه سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید در گفت‌گوی اختصاصی با خبرنگار بسیج، اظهار داشت: شهید چمران شخصیتی بود که به عنوان دانشجوی برتر کشور در زمان دانشجویی و بعدها جزو اساتید برتر همیشه نامشان مطرح بود چراکه با وجود تحصیل در آمریکا، به لبنان سفر کرد و به مردم مظلوم آنجا کمک می‌کرد.

وی تصریح کرد: این شخصیت و نگاه شهید چمران نشان از بسیجی بودن ایشان داشت یعنی کسی که به فرموده حضرت آقا آتش به اختیار عمل کرده و اقدام اولویت‌دار را ابتدا انجام خواهد داد.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا افزود: زمانی که انقلاب شد و بعد آن جنگ اتفاق افتاد که ایشان به‌عنوان وزير دفاع جمهوری اسلامی در خط مقدم جبهه بود و در سال ۱۳۶۰ به شهادت رسیدند.

حلیمی با اشاره به اینکه شخصیت شهید چمران در تراز قدرتمند، علمی، مذهبی و عرفانی بودند، گفت: به همین عنوان روز شهادت ایشان، به نام بسیج اساتید نامگذاری شد تا اساتید ما خود را در تراز انقلاب و بسیج بدانند و این انقلاب را به دست آقا امام زمان(عج) برسانند.

وی با اشاره به اقدامات بسیج اساتید طی دو سال گذشته حضور، خاطرنشان کرد: در خرداد ماه ۱۴۰۱ در روز بسیج اساتید از جناب سیاری برای سخنرانی دعوت شد، در سال دوم سردار حاجی‌زاده حضور بعمل رسانند و امسال نیز در این روز سردار وحیدی وزیر کشور به عنوان سخنران حضور خواهند داشت.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا ادامه داد: بزرگداشت و برجسته کردن روز بسیج اساتید از جمله عملکردهای مهم ما در این حوزه است.

حلیمی با اشاره به اجرای طرح استادِ مسجد محور، بیان داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به جهاد تبیین هر مسجدی اگر نیاز به تبیین در تمامی حوزه‌ها از جمله خانواده، اجتماعی، حقوقی و … اساتید بسیجی ما مسجد محور هستند و در هفته با حضور در بین مردم در مساجد از دغدغه‌ها و روشنگری آن حوزه صحبت خواهند کرد.

وی یادآور شد: سخنرانی اساتید بسیجی ما قبل از خطبه نماز جمعه از برنامه‌های دیگر ما است که با ستاد نماز جمعه صحبت شد و همکاری خوبی در استان داریم.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا از برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در استان مازندران خبر داد و گفت: صنایع هسته‌ای نطنز، صنایع کشتی‌سازی بندر انزلی، مکان‌های صنعتی بوشهر و عسلویه اعزام اساتید داشتیم و در ماه تیر نیز اعزام به شهر موشکی کاشان خواهیم داشت.

حلیمی با بیان اینکه از رامسر تا بهشهر ۳۴ کانون بسیج اساتید در دانشگاه‌ها داریم، اظهار کرد: دانشگاه‌ها اعم از آزاد، دولتی، پیام‌نور و غیرانتفاعی، علمی و کاربری و فنی و حرفه‌ای است و کاری که در دانشگاه‌ها به انجام آن همت داریم، چابک‌شناسی کانون‌ها است.

وی ظرفیت‌شناسی دانشگاه‌ها را از دیگر اقدام مهم بسیج اساتید دانست و افزود: ظرفیت‌ها در تمامی دانشگاه‌ها و رشته‌ها شناسایی و معرفی و بکارگیری شد.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا عنوان کرد: مسئله‌شناسی نیز از دیگر اقدامات ما در بسیج اساتید بوده که با شناسایی موانع و مشکلات در حوزه‌های مهم جامعه که نیاز به حل آن است از جمله فرزند‌آوری، طلاق و … با برگزاری کارگاه‌های خانواده رصد و پیگیری خواهد شد.

حلیمی تصریح کرد: در هفته گذشته در عباس‌آباد تنکابن این کارگاه را برگزار کردیم و رصد در دانشگاه‌ها انجام و چگونگی قواعد آموزشی و پژوهشی و مدیریتی و فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: نشست‌هایی با اساتید و نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با نگاه انجام منویات رهبری برگزار می‌کنیم و همکاری و همراهی با تمامی دانشگاه‌‌های استان داریم.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه کربلا از برگزاری اردوهای جهادی خبر داد و گفت: با بسیج محلات هر شهر هماهنگ می‌شود و چند اساتید بسیجی در حوزه‌های مختلف به مردم آن منطقه مشاوره می‌‌دهند.

حلیمی با تاکید بر اینکه در زمینه ایجاد اشتغال نیز فعالیت داریم، بیان کرد: مناطقی که می‌توان در آن اشتغال‌زایی داشت مورد بررسی اساتید قرار می‌گیرد و در مسائل مختلف اعلام بیانیه‌ها داشته و در مورد برخی مسائل و پروژه‌هایی مطرح شده در استان، از نگاه علمی وارد شده و صحبت‌های علمی به گوش مسئولان خواهیم رساند که از جمله این پروژه‌ها میانکاله بود که بررسی علمی آن، موارد و آسیب‌ها و فواید پروژه‌ را به مسئولان ذی‌ربط رساندیم .

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=15898

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.