21

سلام گام دومی‌های انقلاب به مردم چالوس

  • کد خبر : 4908
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
سلام گام دومی‌های انقلاب به مردم چالوس
فرماندار خوش فکر و انقلابی شهرستان چالوس با شعار چالوس قوی، در تیم مدیریتی سیاسی و اجرایی شهرستان چالوس هوای تازه‌ای را به راه انداخت.

به گزارش پایگاه خبری خط شمال درحالی دکتر علی قاسمی اولین فرماندار دولت سیزدهم در شهرستان چالوس روز پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۵ معارفه شد که از همان روز با شعار چالوس قوی با روحیه جهادی و انقلابی وارد کارزار شد و اقدامات خوبی را به انجام رساند .

علی قاسمی سوابقی همچون : مدیر کل دولت و امور مجامع شورای عالی استان های کشور ،فرماندار شهرستان های ساحلی محمودآباد و فریدونکنار به مدت ۸ سال و ۷ سال نیز بعنوان شهردار دابودشت و زرگرشهر ، فعالیت ۱۰ ساله اش در عرصه مطبوعات ، روزنامه نگاری و نویسندگی و نیز اتمام تحصیلات :
لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه شهید بهشتی ،
لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه فذای آمل ،
فوق لیسانس روابط بین الملل گرایش خاورمیانه دانشکده وزارت امور‌ خارجه ،
دکتری مدیریت عالی کسب و کار (dba) از دانشگاه تهران ،
دانشپدیر فوق دکتری مدیریت عالی کسب وکار (پسا دکتری) دانشگاه تربیت مدرس تهران و بیش از ۱۰۰۰ ساعت گواهینامه دوره های آموزشی در موضوعات مختلف سیاسی ، اجتماعی ، مدیریت شهری و انتخابات را در کارنامه دارد که از جهت علمی ، اجرایی و سیاسی به مدیری تحصیلکرده ، کاردان ، متخصص و متعهد تبدیل شده است .

فرماندار چالوس در حوزه انتصابات ضمن‌ تکریم و احترام به مقام شامخ شهدا و ایثارگران از خانواده های معظم شهدا بهره گرفت و آقایان :
مصطفی خواجه کجوری (بخشدار سابق مرزن آباد) را بعنوان معاون‌ عمرانی‌ فرمانداری ،
سید حمزه مطهری (مدیرعامل اسبق سازمان حمل و نقل شهرستان ، کمیسیون ارزیابی و نظارت اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور و سرپرست سابق شهرداری چالوس) را بعنوان بخشدار مرکزی چالوس
و مهدی صادق کوهستانی (مسئول سابق دفتر فرماندار و رئیس بازرسی فرمانداری چالوس) را بعنوان بخشدار مرزن‌آباد معرفی کرد
و این امر باعث شد که مردم شهرستان چالوس پس از سال ها تغییر نسل مدیریت اجرایی و سیاسی را نظاره گر بوده و زین پس منتظر اتفاقات خوبی در منطقه باشند .

‍ مهمترین اتفاقات پس از انتصاب دکتر علی قاسمی بنام نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس به شرح ذیل است :

مدیریت و برنامه ریزی فرماندار چالوس جهت حضور استاندار مازندران ، مدیران ستادی و معاونین استانداری و حضور بی سابقه بیش از ۵۰ مدیرکل دستگاه‌های اجرایی و بانک های عامل استان ، از جمله :
تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، جهاد کشاورزی ، بنیاد مسکن ، آب منطقه‌ای ، آب و فاضلاب ، بهزیستی و مدیرکل و معاون کتابخانه های عمومی ، امور روستایی استانداری ، آموزش و پرورش ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، محیط زیست ، ورزش و جوانان ، راهداری و حمل و نقل جاده ای ، شرکت گاز ، توزیع برق غرب استان ، راه و شهرسازی ، ارتباطات و فناوری ، بیمه اجتماعی روستاییان که ضمن بازدید از روستاهای بخش مرکزی چالوس و بخش مرزن آباد ، مسائل و مشکلات موجود در منطقه مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و نیز در جلسه شورای اداری همه مسئولین استانی به کیفیت بالا و ره آورد حضور مدیران استانی و نظم و هماهنگی برنامه های مختلف در این سفر شهرستانی اذعان داشتند .

علاوه بر بازدید با همراهی استاندار مازندران از پروژه مجتمع تفریحی توریستی ولشت مرزن آباد و بررسی مسائل و مشکلات این مجموعه و نیز جلسه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار مازندران با تصویب ۲۳ طرح و مصوبه در راستای توسعه کشاورزی با ایجاد بیش از ۱۵۰۰ اشتغال ، اجرای طرح آبرسانی در شهرک صنعتی مرزن آباد کلید خورد و مقرر شد برای باز پس گرفتن زمین های دپوشده در شهرک صنعتی مرزن آباد اقدامات لازم صورت گیرد .

برای اولین بار در استان مازندران تعدادی از روستاییان چالوسی به صورت برخط با استاندار مازندران گفتگو کردند و این موضوع نیز در نوع خود جالب توجه بود .

آزادسازی سواحل و برخورد جدی با معادن غیر مجاز ، پلمپ و لغو مجوزهای فعالیت آنان از مهمترین و اولین اقدامات جهادی وی در این شهرستان بود .

از دیگر اقدامات و فعالیت های مهم در شهرستان چالوس میتوان به موضوعات زیر اشاره کرد :

اولتیماتوم فرماندار چالوس به مدیران دستگاه‌های خدمات رسان در خصوص اسکان اضطراری مسافران بدون سر پناه در ایام تعطیل .

پایلوت قرار گرفتن طرح دریای چالوس برای سراسر استان مازندران .

سخنرانی متفاوت فرماندار چالوس این بار در حوزه اقتصاد دانش بنیان در همایش بین المللی کار آفرینی با حضور اساتید و کارشناسان بین المللی .

عملیات تسطیح مسیر محور طویر ، ناتر ، دلیر ، الیت ، فشکور روستای مرس به سمت بالادست .

آسفالت محدوده پل عالیرود و اجرای آسفالت مسیر روستای فشکور به سمت روستای ناتر به مرور تا پایان تابستان .

کلنگ زنی و بهره برداری از خانه های محروم برای افراد نیازمند .

دفاع از حقوق نادیده گرفته شده ۳۰۰۰ متقاضی مسکن مهر در جلسه شورای مسکن استان .

پروژه ملی مسکن ۱۰۲ واحدی که بزودی در شهرستان چالوس ساخته میشود .

امور گازرسانی در روستاهای محمدآباد ، ازارک (شهید علی آبادی) و پل کرات در جاده قدیم چالوس
با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در مجاور جاده قدیم چالوس به سمت مرزن آباد با ۸۰٪ پیشرفت فیزیکی در حال اتمام است .

پروژه تعریض محور کندوان حدفاصل شهر مرزن آباد تا دزبن به فاصله ۱۵ کیلومتر که از این مقدار ۳ کیلومتر آن اجرایی شده و ۲ کیلومتر از این محور برای زیرسازی و بهسازی و آسفالت در دست اقدام است .

و دیگر پروژه های متعدد و مهم عمرانی در شهرستان چالوس .

گفتنی است این شهرستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ با جمعیتی بالغ بر ۱۱۶٬۵۴۲ نفر ، متشکل از ۳۹٬۱۰۵ خانوار ، دو بخش (مرکزی و مرزن آباد) ، ۴ دهستان و ۳ شهر تابعه‌ (چالوس ، مرزن آباد و هچیرود) ، دارای پتانسیل و ظرفیت های بالایی در بسیاری از زمینه هاست که با استفاده از همه توانمندی ها و شرایط بالقوه و بالفعل فراوانی که در منطقه وجود دارد ، فرماندار چالوس شعار چالوس قوی را در دستور کار قرار داده است .

شایان ذکر است با توجه به نامگذاری شهرستان چالوس با عنوان : قدمگاه بیش از ۲۱ هزار شهید گیلان و مازندران در جریان سفر رهبری ۱۵ مهرماه ۱۳۸۸ که توسط شخص رهبر انقلاب نامگذاری شد و همچنین با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین امید است فرماندار شهرستان چالوس با همراهی مدیران و مجموعه تحت امر و روسای دستگاه های اجرایی ، با همت و توانی مضاعف و روحیه جهادی و انقلابی در راستای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران ، تداوم راه امام و شهدای عزیز ، در جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر و مناسب تر به مردم شریف این منطقه سربلند و پایدار باشد .

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=4908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.