2
گوشه‌هایی از خاطرات زائران کربلای ایران زمین:

سفر به سرزمین نور؛ وفق دادن خودمان با فرهنگ شهدایی است/ وصالی پس از فراق 35 ساله

  • کد خبر : 8182
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱:۰۶
سفر به سرزمین نور؛ وفق دادن خودمان با فرهنگ شهدایی است/ وصالی پس از فراق 35 ساله
مدت‌هاست که در ذهن جستجو می‌کنم آرام‌ترین نقطه سرزمینم کجاست، آنقدرها که دلتنگ آرامشی عمیق بودم، اکنون پاسخ سوالم را در سرزمینی سراسر عشق یافتم تا وصالی باشد پس از فراق 35 سال.

به گزارش “خط شمال” اردوی راهیان نور، پس از پایان جنگ تحمیلی شکل گرفت تا آرامش قلب مردم سرزمینم باشد و با حضور در کنار شهدا و قدم نهادن در مسیرشان، تجدید بیعتی با مقام شهیدان برپا شود.

اینجا که با نام کربلای ایران زمین می‌شناسیم، امن‌ترین و آرام‌ترین مکان دنیاست؛ جایی که با آرمان‌های شهدا، رفتار و منش آن‌ها آشنا شده و الگوی زندگی خودمان قرار می‌دهیم.

بسیاری از مردم کشورمان در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز به سرزمین نور سفر می‌کنند تا خود را با فرهنگ شهدایی وفق دهند؛ پای گفت‌وگو با چند خانواده نشستیم.

ضرورت حضور و آشنایی با فرهنگ شهدایی برای نسل جوان

مرتضی اکبرزاده که به همراه همسرش در ارودهای راهیان نور حضور داشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از شهرستان قائمشهر به منطقه عملیاتی آمده‌ایم چراکه حضور در اردوی راهیان نور عشقی دارد که هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: اینجا کسانی حضور داشتند که از جان خود گذشتند تا امروز ما با آرامش زندگی کنیم.

زائر مازندرانی خاطرنشان کرد: به خاطر نگاه داشتن آرمان‌های شهدا و وفق دادن خودمان با فرهنگ شهدایی و در مسیر شهدا قدم برداشتن، تصمیم به حضور در این مکان گرفتم.

دین خود را به شهدا ادا کنیم

فاطمه اسحاقی که به همراه خانواده خود به کربلای ایران زمین سفر کرده است، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از مازندران به اردوی راهیان نور و یادمان هفت تپه اعزام شدیم، اظهار داشت: من و خانواده‌ام دوست داشتیم برای اینکه دین خود را به شهدا ادا کنیم به این سفر معنوی بیاییم.

وی با بیان اینکه ما هر چه داریم از شهدا است، تصریح کرد: امیدوارم که لیاقت حضور در این مکان و در کنار شهدا را داشته باشیم.

این زائر مازندرانی در پایان گفت: شهدا جان خود را در دست گرفته و برای حفظ امنیت کشور در جبهه‌ها حضور یافتند، آنان هیچ وقت فراموش نخواهند شد و ما امروز برای ادامه دادن راه‌شان گوش به فرمان رهبر خواهیم بود.

امروز وظیفه ما ادامه دادن راه شهدا است

طیبه احمدپور زائر مازندرانی اهل بابل که با خانواده به سرزمین نور سفر کرده است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با خانواده بهترین گزینه برای سفر را این منطقه انتخاب کردیم و برای عرض ادب خدمت شهدا رسیدیم.

وی تصریح کرد: رسیدن به خدا سختی‌های زیادی دارد اما انتهای آن زیبایی است ما نمی‌توانیم جبران وفاداری و ایثار شهدا را کنیم.

این زائر مازندرانی در پایان خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ما ادامه دادن راه شهدا است و من به‌عنوان یک خانم وظیفه دارم که دخترانم را به گونه‌ای تربیت کنم که حجاب خود را رعایت کنند تا در آن دنیا شرمنده نباشم.

به گزارش “خط شمال” اردوی راهیان نور سفری معنوی است که می‌تواند فرهنگ شهدایی را در بین نوجوانان و جوانان ترویج دهد تا ادامه دهنده راه آنان باشند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=8182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.