4

سرقت میلیاردی رمز ارز از کیف پول الکترونیکی‌ در محمودآباد

  • کد خبر : 5670
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
سرقت میلیاردی رمز ارز از کیف پول الکترونیکی‌ در محمودآباد
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از شناسایی و دستگیری فردی که به صورت غیر مجاز اقدام به سرقت ارز دیجیتال به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال کرده بود، خبر داد. 

به گزارش “خط شمال” سرهنگ “محمود حسین زاده” در تشریح این خبر بیان داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر به سرقت رفتن ‏ارز دیجیتال از کیف پول الکترونیکی‌اش،‎‎ موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: بنا بر اظهارات شاکی، دو ماه پس از ورود به بازار رمز ارزهای دیجیتال، کل دارایی ارزی وی به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال از کیف پولش توسط فرد ناشناس به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، اظهار کرد: با اقدامات کارشناسی مشخص شد که هیچ هکی صورت نپذیرفته و سارق به رمز و کلمه ورود کیف پول دیجیتال شاکی دسترسی داشته که شاکی با مشاهده نتایج بررسی های پلیس، اعلام داشت به علت عدم آشنایی با نحوه سرمایه گذاری در این حوزه با ترغیب یکی از دوستانم وارد عرصه رمز ارزها شده و حساب و کیف پول دیجیتال را هم خود وی برایم ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: پس از بررسی های لازم و ردیابی فنی متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی، دستگیر که در ابتدا منکر هرگونه سرقت ارزی شده ولی با مشاهده مستندات گردآوری شده و ادله مجرمانه دیجیتال استخراجی از تجهیزات دیجیتال هوشمند توقیف شده از متهم در هنگام دستگیری، به ناچار لب به اعتراف گشود.

سرهنگ حسین زاده در خاتمه هشدار داد: شهروندان عزیز قبل از ورود به بازار رمز ارزها ، علم و دانش خود را افزایش داده و با مطالعه و تحقیق لازم در این بازار، سرمایه گذاری نمایند و به‌هیچ‌ عنوان اطلاعات محرمانه مانند رمز عبور کیف پول و اطلاعات کاربری خود در صرافی‌ها را در اختیار دیگران قرار ندهند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=5670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.