7

زیر سایه خورشید

  • کد خبر : 11813
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
زیر سایه خورشید
آیا می‌دانیم عشق گاهی اشک است... اشکی که می‌چکد در بیابان... در گرماگرم فصلی داغ... میانه‌ی صحرای مشرق زمین... در خیل سیاهپوشانی که جز یک اسم بر زبان ندارند... جز السلام علیک یا غریب الغربا! السلام علیک یا علی بن موسی الرضا!

به گزارش “خط شمال” آیا می دانیم آدمیزاد، بی بزرگتر وزنی ندارد… توخالیست… بی مولا و صاحبی که دستش را بگیرد و هربار تا آستانه ی شفا ببرد… چونان گون های کوهی در دست باد.

آیا می دانیم اینروزها فرشته ها، همسفر و همسفره ی زوّارند… در باریکه راه خراسان… در کیلومترها نماز و اشک و مداحی و رضاخوانیِ مرد و زن… همسفرِ کودکان بازیگوش و پیران دلباخته.

آیا می دانیم گاهی می شود تاج شاهی گذاشت بر سر، اگر دل بکنیم از خودمان و بگذاریم رنج و غبار عشق بنشیند بر ما… عین عطری شفابخش… جان افزا… اگر بگذاریم آفتاب دو جمله همصحبت مان شود و باد، پَر رخت و قبایمان را بچرخاند و عرق و خستگی شُرّه کند از پیشانی مان.

آیا بغض حجیم محرم ها و صفرها دستمان آمده اینروزها؟… اینروزها که همه کاروبار بشر، دلتنگی و خواستن و رفتن و نماندن است انگار… اینروزها که درد ناسوریست دوری از کربلا و مشهد و نجف و مدینه… اینروزها که به جان جاده نزدیم و جا ماندیم از راهیان نور، از کاروان نیشابور و قوچان و سبزوار.

هزاران نفر راهی حرم اند… کاروان های پیاده امام رئوف… صدای صلوات شان پیچیده در آسمان… شور لبیک های غَرّایی که از پس عَلَم ها و بیرق های رنگی شان به گوش می رسد… از بلندای دسته شان… جاده منتهی به خورشید، شلوغ است…

پُر از کوله و کتانی و اشک و مرام و سلام و عرض ادب… پُر از بیعت… پُر از حال و هوای جانانه ی دوست… چه رزقی بالاتر از این که “امام” دعوتت کند؟

هشتمین کهکشان! هشتمین نبی! هشتمین راه نجات! چه رزقی بالاتر از اینکه در جوار فرشته ها قدم برداری و در دشتی مملو از نام عمه ی سادات و سیدالشهدا نفس بکشی؟ چه رزقی بالاتر از اینکه در رودخانه ای باشی تابان و زلال که مقصدش اقیانوس است؟

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=11813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.