4

زندگی امام مهربانی‌ها باید الگوی شعیان باشد/ جهان دلبسته *یا ضامن آهو*

  • کد خبر : 2225
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
زندگی امام مهربانی‌ها باید الگوی شعیان باشد/ جهان دلبسته *یا ضامن آهو*
امام جمعه سرخ‌رود گفت: نگاه اول ما به امام رضا (ع) عصمت، طهارت ذاتی و باطنی و پاکی ایشان بوده است که خداوند به انسان‌های نمونه خود می‌دهد و موجب جذب قلب‌ها خواهد شد.

حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در گفت‌وگو با قلم شمال؛ اظهار کرد: کل شیعیان در جهان به امام هشتم که امام رئوف، امام مهربانی‌ها و رحمت است با آن اعجازی که از ایشان شکل گرفت با عنوان ضامن آهو؛ دل بسته‌اند.

وی افزود: زمانی انسان از موضوعی اطلاع پیدا می‌کند و به سمت آن می‌رود که شاید نتیجه خود را نگیرد اما وابستگی شیعیان به امام مهربانی‌ها اینگونه که در زیارت‌نامه امام هشتم می‌خوانیم سلام بر کسی‌ که سلام و کلام من را شنیده و جواب آن را می‌دهد؛ ارتباط و روابط عاطفی به‌وجود می‌آورد.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: وسیله ارتباطی ما برای رسیدن به خدا و بیان گفته‌هایمان اهل بیت هستند و در مورد امام رضا (ع) دیدن شفاعت مردم از تمام جهان در مرقد مطهرشان باعث می‌شود؛ مردم به سوی ایشان سوق بیشتری پیدا کنند.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: الگوی زندگی امام رئوف؛ عبودیت و بندگی است که بهترین الگو از ایشان محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: صداقت و درستی و مقام رضای امام مهربانی باعث شده تا مردم با ایشان ارتباط بیشتری داشته باشند و الگوی ما از ایشان این است که به دور از حب و بغض و کینه در جامعه با دیگران ارتباط داشته باشیم.

امام جمعه سرخ‌رود در پایان گفت: با تکیه و تمسک به اهل بیت (ع) می‌توانیم از بلایا دور مانده و در مسیر درست قدم برمی‌داریم.

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=2225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.