6

روابط عمومی شغل اداری نیست، شوق اداری است

  • کد خبر : 15374
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۱۱
روابط عمومی شغل اداری نیست، شوق اداری است
بی شک گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی، تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون صنعت ارتباطات در دنیای پیچیده و همچنین کشور ایران عزیز اسلامی است که امروزه به قلب تپنده و نوک پیکان مجموعه های مختلف تبدیل شده است و دنیای امروز، دنیای ارتباطات است و نقش اصحاب خبر و رسانه به عنوان مشعل داران توسعۀ آگاهی که با به‌کارگیری هنر، مهارت، تدبیر و دانش خود، فضایی سالم برای اطلاع رسانی شفاف و ارتباطات اثربخش بین مردم و سازمان‌ها را فراهم می‌کنند.

به گزارش “خط شمال” روابط عمومی اصلی‌ترین حلقه ارتباط بین مدیران، کارکنان و جامعه است و توسعه اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو توزیع عادلانه اطلاعات، روشن‌گری افکارعمومی، مردم مداری و احترام به حقوق انسان ها به منظور افزایش سطح مشارکت مردمی محقق می شود که ماموریت انجام آن به عهده روابط عمومی سازمان‌هاست.

نقش برجسته روابط عمومي در هر مجموعه اي به عنوان آينه اي شفاف در دريافت و انعكاس واقعيت ها بر كسي پوشيده نيست و طراوت و بالندگي در تعامل سازمان ها وجامعه هنر بزرگ روابط عمومي است. ارتباطات معقول و منطقی براساس ارزش های سازمان و جامعه ، عمده ترین عامل توسعه انسانی و سازمانی است و روابط عمومی با تلاشی آگاهانه موجب خلق جامعه ای انسانی تر بر مبنای همیاری گسترده تر است و گسترش دهنده ژرفای معنای روابط انسانی است.

هسته اصلی فعالیت روابط‌عمومی‌ها را ایجاد ارتباط با کانون‌های خبری و انتقال پیام تشکیل می‌دهد؛ مسئولین روابط‌عمومی برای حسن انجام‌وظیفه باید به‌خوبی وسایل و کانال‌های ارتباطی موجود در جامعه را بشناسند. هدف از فعالیت‌های بخش روابط عمومی سازمان‌ها این است که با متقاعد‌کردن مخاطب‌ها، آن‌ها را حامی و طرفدار برند کنند. یکی از اصول اساسی که باید روابط‌عمومی بر آن مسلط باشد اصل برقراری ارتباط با رسانه است، روابط عمومی برای بهبود وجه و شهرت کسب‌و‌کارها تلاش می‌کند و برای این هدف باید از رسانه‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی استفاده کند.

چه زیبا مقام معظم رهبری در ارتباط با روابط عمومی می‌فرمایند:

«روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی سازمان و منعکس کننده چگونگی مسائلی است که در آن می‌گذرد و سلامت یک سازمان یا یک دستگاه به اتصال اجزای آن و هم‌افزایی و هم‌نوایی و همسازی آن‌ها ارتباط دارد.»

روابط عمومی باید بکوشد به نوعی در یک سازمان ارتباط درونی برقرار کند که واحدهای مختلف در درون با یکدیگر همساز باشند و با دنیای بیرون از خود تعامل داشته باشند. در اصل امروز کار روابط عمومی ایجاد رقابت سالم و هم‌سویی و هم‌دلی، نشان دادن نقاط ضعف و قوت، هدایتگری، ارزیابی و تا جای ممکن ارائه‌ی طریق است که با گذشته تفاوت زیادی دارد.

برای روابط عمومی واژه‌ها و مصداق‌ها و تعابیر زیر را میتوان برای روابط به کاربرد:

  • روابط عمومی مغر متفکر و موتور محرکه و شریان حیاتی و دایمی کسب و کار یا سازمان است.
  • روابط عمومی هنر و علم اجتماعی است که درون و برون دستگاه را به هم پیوند می‌دهد.
  • روابط عمومی هدف و چگونگی کلید برنامه‌ها را ترسیم می‌کند.
  • روابط عمومی مشاور امین مدیر و کلیه کارکنان سازمان، شرکت یا کسب و کار است.
  • روابط عمومی آیینه زیبایی‌هاست. یک اطاق شیشه‌ای است که از هر طرف آن همه چیز زیبا دیده می‌شود.
  • روابط عمومی چشم و چراغ یک سازمان است.
  • روابط عمومی است که باید همه چیز را ببیند و همه چیز را نیز زیبا نشان دهد.
  • روابط عمومی حافظ منافع دستگاه مربوطه و مردمی است که با آن سر و کار دارند

کلام آخر، در نهایت روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است مبارک تا همه با هم برای توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی و ارزشی این حرفه ارزشمند با تقویت حضورمدیرانی دانایی محور و تحول طلب از یک سو و رعایت اخلاق حرفه ای در عملکرد خود و بهادادن روز افزون به نظام آزاد ارتباطات واطلاعات از سویی دیگرتلاش نموده و جایگاه این حرفه را در جامعه آرمان خواه و اسلامی خود تثبیت نماییم . روابط عمومی شغل اداری نیست شوق اداری است .کار روابط عمومی ساعت مشخصی ندارد و به افرادی نیاز دارد که خستگی ناپذیر بوده و در قید و بند ساعات اداری نباشند؛ بلکه با تعلق سازمانی بسیار بالا و از خود گذشتگی کار کنند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=15374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.