5

رهاسازی پسآب‌های صنعتی در ساحل سرخ‌رود/ چه کسی پاسخ‌گوی این وضعیت بحرانی است؟ +فیلم

  • کد خبر : 6212
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
رهاسازی پسآب‌های صنعتی در ساحل سرخ‌رود/ چه کسی پاسخ‌گوی این وضعیت بحرانی است؟ +فیلم
با توجه به مشاهده وضعیت آلودگی ساحل دریای سرخ‌رود، طی روزهای اخیر و صبح امروز، پاسخ‌گو نبودن مسئولان یک مشکل جدی است؛ رهاسازی پسآب‌های صنعتی در ساحل از جمله مواردی بوده که انسان در آن نقش دارد اما آیا این درد را درمانی نیاز نیست؟

به گزارش “خط شمال” انسان در چرخه طبیعی از آغاز زندگی بشر؛ باعث ایجاد تقابل اساسی بین محیط زیست و انسان شد؛ این تقابل تا جایی پیش رفته که امروز بحران‌های زیست محیطی متعدد را شاهد هستیم.

آلودگی‌های زیست محیطی شامل دو بخش طبیعی مانند زلزله و شامل بخش مصنوعی مانند تخریب محیط توسط انسان است، موضوعی که این روزها زیاد در اطراف خود می‌بینیم.

اما تاکنون اقدامی در راستای بهبود وضعیت از سوی مسئولان ذی‌ربط انجام شده یا خیر؟ آیا رهاسازی پسـآب‌های صنعتی در ساخت و سازهای کنار ساحل و روانه کردن آن به سمت دریا تهدیدی برای آبزیان نخواهد بود؟

وضعیت ساحل سرخ‌رود بغرنج است و مشاهده شاهدان حاکی از این بوده که موادی راهی دریا می‌شود که حالت چسبندگی دارد؛ رهاسازی آب و چسب صنعتی در روند آماده‌سازی زیرساخت ساختمان‌های کنار دریا باعث ایجاد آلودگی زیست محیطی منطقه می‌شود.

حال سوال اینجاست که مسئولین ذی‌ربط آیا وضعیت را ندیده‌اند یا خود را به ندیدن می‌زنند؟ محیط زیست محمودآباد خواب است یا خود را به خواب زده؟

گفتنی است؛ تصاویر و فیلم ارسال شده به پایگاه خبری خط شمال توسط مخاطبان این مجموعه خبری بوده است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=6212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.