1

رشد اقتصادی در کشور مثبت شده است

  • کد خبر : 6744
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
رشد اقتصادی در کشور مثبت شده است
رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با اشاره به اینکه رشد اقتصادی در کشور مثبت شده است، گفت: در نیمه اول سال جاری میزان رشد سه درصد بوده است.

به گزارش “خط شمال” سید شمس الدین حسینی امروز در کرسی آزاد اندیشی دانشجویی در رامسر با اظهار اینکه شواهد از بهبود در بخش رشد اقتصادی خبر می‌دهد اما در بخش پولی و مالی نیازمند طراحی هستیم تا مردم از ما آمار را بپذیرند، گفت: رشد اقتصادی آمار تجمیع شده کلان است که شاید مردم توجهی به آن نداشته باشند زیرا به قیمت کالاهایی که در بازار خریداری می‌کنند، بیشتر توجه دارند.

وی با اظهار اینکه رشدهای منفی اقتصادی را پشت سر گذاشتیم و در شش ماهه اول سال جاری میزان رشد به سه درصد رسیده است، گفت: این درحالی که رشد بخش کشاورزی کمتر بوده ولی در بخش اقتصاد رشد بهبود پیدا کرده است.

حسینی با تاکید براین که هزینه مصرف بخش خصوصی رو به صعود بوده زیرا بعد از سال‌ها رشد سرمایه گذاری مثبت شده است، گفت: سرمایه گذاری در دو بخش ماشین آلات و ساختمان مثبت شده اما در عین حال نیازمند تقویت است.

این نماینده مجلس با اظهار اینکه شاخص بورس رشد حبابی داشت و اکنون بازار ثبات نسبی دارد، گفت: دارای منابع و ظرفیت‌های خوبی در کشور هستیم و باید مدیریت منابع در اولویت باشد.

حسینی با عنوان اینکه قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار به صورت الکترونیکی و با زمان و مکان مشخص باید انجام شود، گفت: در برنامه هفتم توسعه شتاب بخشی به رشد و اصلاح کسب و کار و شیوه تأمین مالی باید دیده شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=6744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.