3
امام جمعه محمودآباد:

راهکار اقتصاد مقاومتی برای خنثی کردن فشار اقتصادی دشمن است

  • کد خبر : 3305
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
راهکار اقتصاد مقاومتی برای خنثی کردن فشار اقتصادی دشمن است
امام جمعه محمودآباد گفت: در چند سال اخیر با شدت یافتن تحریم‌های یک‌جانبه، ناجوانمردانه و غیر انسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با انگیزه و هدف متوقف کردن برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان رهبر انقلاب با تاکیدات فراوان و مکرر به مسئولین سفارش فرمودند اصل و راهکار اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی برای خنثی کردن فشار اقتصادی دشمنان و آمادگی برای جهش شایسته را باید در پیش گرفت که اصل ۴۴ یعنی توجه به بخش‌ های خصوصی و تکیه بر قدرت و ظرفیت مردم و تزریق توان و انرژی به این بخش‌ها از طریق بانک‌ها انجام گیرد.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛ حجت‌الاسلام  سید احمد جباری در خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار داشت: جمعه ۲۹ بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی است؛ رهبر معظم انقلاب برای اولین بار شهریور ۸۹ در جمع کارآفرینان کشور بر توجه و تحقق اقتصاد مقاومتی و نقش آن در اقتصاد مقاوم، پویا و بادوام و برخوردار از قوام در مقابل تکانه‌ها و فشار‌های گوناگون فرمایشاتی داشته‌اند که شورای فرهنگ عمومی کشور در سال ۹۷ با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز را به نام روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی نام نهاد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای تشخیص حوزه‌ها و مناطق فشار و آسیب پذیری اقتصاد کشور و متعاقباً به دنبال آن تلاش و فعالیت برای پوشش و کنترل و بی‌اثر گذاشتن تاثیرات آن‌ها است یا به تعبیر زیبا و امروزی تبدیل تهدید و آسیب و فشار‌های این چنینی به فرصت است.

امام جمعه محمودآباد در خصوص حادثه قیام مردم غیور تبریز تصریح کرد: در ۲۹ بهمن قیام مردم تبریز را داریم که این حادثه در ۲۹ بهمن ۵۶ یک سال قبل از پیروزی انقلاب رخ داد، جرقه سلسله قیام‌های مردم در سال ۵۶ از قیام ۱۹ دی همان سال مردم قم بر اثر توهین رژیم در روزنامه اطلاعات آن روز به ساحت مقدس مرجعیت و حضرت امام (ره) صورت گرفت که در چهلمین روز شهادت مردم قم تبریزی‌ها دست به برگزاری مجالس سوگواری و اعتراض علیه رژیم سفاک زدند.

حجت‌الاسلام جباری ادامه داد: در آن حرکت انقلابی و الهی به خاطر غیرت ورزی یکی از جوانان تبریزی مقابل رئیس کلانتری وقت که عکس و اعلامیه امام را پاره کرده بود آن جوان غیور (محمد تجلا) با پرت کردن تکه آجری به سمت رئیس کلانتری باعث عصبانیت و تیراندازی به سمت خود می‌شود که پس از آن حرکت خون مردم تبریز بجوش می‌آید و خشم انقلابی مردم علیه رژیم فوران می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اعتراض مردمی به حدی اوج گرفت که چند روز شهر در دست انقلابیون بود، اما استاندار تبریز مجبور می‌شود ارتش را وارد صحنه کند که ده‌ها نفر از انقلابیون مبارز و مظلوم به شهادت می‌رسند.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به روز روحانیت و دفاع مقدس بیان کرد: اول اسفند ۱۳۶۴ سالروز شهادت آیت الله شهید شیخ فضل‌الله محلاتی نماینده امام خمینی (ره) در سپاه پاسداران که توسط دو هواپیمای جنگنده عراقی هواپیمای او در مسیر تهران_اهواز هدف حمله قرار می‌گیرد، به طوری که او و جمعی از مسئولان کشوری به شهادت می‌رسند، این روز به نام روحانیت و دفاع مقدس نام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام جباری یادآور شد: حضور روحانیون و طلاب در جبهه‌ها و خط مقدم و سنگر‌ها کنار سایر رزمندگان چه در قالب تبلیغی که سنگر‌های خط مقدم را تبدیل به کلاس درس و مسجد و حسینیه کرده بودند چه به صورت رزمی_تبلیغی تاثیر فراوانی در ارتقا و تعمیق روحیه رزمندگان داشت.

وی ادامه داد: کارشناسان نظامی می‌گویند ۷۵ درصد از پیروزی‌ها در گرو روحیه عالی داشتن نیرو‌های نظامی است ۲۵ درصد دیگر به عوامل تسلیحاتی سازماندهی و آموزش برمی‌گردد.

امام جمعه محمودآباد تاکید کرد: روحانیون نه تنها عهده‌دار چنین مسئولیت خطیر و مهمی بوده‌اند، علاوه بر آن خودشان در پیشانی جبهه‌ها و قلب عملیات‌ها بوده‌اند، نشانه‌اش تعداد شهدای روحانی است، تعداد شهدای روحانی ۳۵۰۰ نفر یعنی ۱۵درصد از کل روحانیون آن وقت و از هر هزار روحانی چهل شهید تقدیم اسلام کرده درحالیکه سایر اقشار ازهر هزارنفر چهار نفر به‌شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام جباری در پایان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان مهمی به این نکته توجه داده‌اند، که دشمنان خبیث با نقشه‌ها و برنامه‌های پیچیده و مرموزانه در جنگ نرم به‌دنبال تضعیف و تخریب جایگاه‌های بعضی از نهاد‌ها و مجموعه‌های مقدس ومحبوب و خدمتگزار همچون سپاه قدس در میان مردم است تا آن همه خدمات ارزشمندشان در دفع خطر عظیم داعش و گروه‌های وحشی را زیر سوال ببرند البته زهی خیال باطل که مردم ما ید طولایی در شناخت دشمنان دارند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=3305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.