3

دیپلماسی علمی، یکی از اقدامات اصلی دانشگاه مازندران است

  • کد خبر : 6336
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
دیپلماسی علمی، یکی از اقدامات اصلی دانشگاه مازندران است
رییس دانشگاه مازندران یکی از اقدامات اصلی دانشگاه را در حوزه دیپلماسی علمی عنوان کرد و گفت: با توسعه زیرساخت‌های مجازی امید داریم تا از ظرفیت‌ها در این حوزه بیشتر استفاده کنیم و سامانه دانشگاه که پیشانی مرکز نیز بوده به چند زبان دنیا مورد استفاده خواهد بود.

به گزارش “خط شمال” حشمت الله علی‌نژاد در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت 16 آذر روز دانشجو و هفته پژوهش و فناوری با اشاره به اینکه روز دانشجو، روز استکبار ستیزیو مبارزه با آن است، اظهار داشت:دانشگاه کانون تولید علم است بنابراین باید مسائل و مشکلات را به خوبی دیده و لمس کند.

وی افزود: در حال حاضر از نسل دانشگاه‌های سوم به سمت چهارم در حرکت هستیم و مهارت محوربودن شاخصه این دانشگاه‌ها است.

رییس دانشگاه مازندران با اشاره به تهیه سند تحول آموزش عالی در این استان تصریح کرد: در این تحول با توجه به سیاست‌های اقلیمی و توانمندی برای ایجاد علوم و فنون‌های دریا، نوین و علوم زیستی، کشاورزی، گردشگری، توجه به رشته‌های مهارت محور در سند تحول مورد توجه قرار گرفته است.

علی نژاد ادامه داد: این دانشگاه 13 هزار دانشجو و ۴۱۵ عضو هیئت علمی، دارای ۱۳ دانشکده و ۱۲۹ دانشیار بوده که در حال تحصیل و فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه مازندران عضو اتحادیه دانشگاه‌های حاشیه خزر است و در زمینه‌های المپیادهای ورزشی، علمی، تبادل استاد و دانشجو فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش دارند مشکلاتی را دانشگاه‌ها ایجاد کنند، طراحی اصلی مسائل اخیر رژیم صهیونیستی و ایادی آنها است که به دشمنی با نظام اسلامی می‌پردازند، باید بصیرت دانشجویان را با برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات نقد و بررسی ارتقا دهیم و اکنون شاهد فضای تلطیفی در دانشگاه هستیم.

علی نژاد از عقد ۷۳ تفاهمنامه با صنعت استان خبر داد و افزود: در قالب کوآپ دانشجویان به واحدهای صنعتی برای کسب مهارت محوری اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت ساخت خوابگاه جدید برای دانشجویان اظهار کرد: تاکنون اقدام خاصی از سوی خیرین برای ساخت خوابگاه نداشته‌ایم، دانشگاه نیز بودجه کافی برای ساخت و ساز ندارد اما با اخذ وام بانکی 50 درصدی درصدد زدن کلنگ احداث خوابگاه شهید مطهری در سایت خوابگاه دانشگاه مازندران هستیم.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=6336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.