2

دیدار سرپرست کتاب‌خانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه مازندران با مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی مازندران

  • کد خبر : 3489
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
دیدار سرپرست کتاب‌خانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه مازندران با مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی مازندران
هم‌زمان با هجدهمین سال‌روز تاسیس نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور، دکتر مصطفی محمدی سرپرست کتاب‌خانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه با حضور در کتاب‌خانه ابن شهرآشوب ساری با آرزو ولی‌پور مدیر کل کتاب‌خانه‌های عمومی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛ دکتر محمدی در این دیدار که به دعوت مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی استان برگزار شد، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کتاب‌خانه ابن شهرآشوب، رسالت فرهنگی جامعه در حوزه کتاب و فرهنگ را تقویت روحیه خودباوری و عزت ملی دانست و اظهار داشت: دانشگاه مازندران، کتاب‌خانه را یک ابزار فرهنگی برای توسعه زیرساخت اقتصاد مقاومتی می‌داند.

سرپرست کتاب‌خانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه با تاکید بر این‌که امروز، نظام سلطه دریافته است که خشن‌ترین تحریم‌های غیر انسانی به زندگی و اقتصاد ما صدمه زده، اما نتوانسته است ایران را از پا درآورد، به تمرکز دشمنان بر حوزه فرهنگ و رسانه در راستای حقیر شمردن دست‌آوردهای کشور و بزرگ‌نمایی مشکلات اشاره کرد و افزود: ما نباید از هجمه رسانه‌ای غرب تاثیر گرفته یا عقب‌نشینی کنیم. در حقیقت در حوزه فرهنگ و تبیین دست‌آوردها، یک روحیه جهادی لازم است و کتاب‌داران به‌عنوان سربازان عرصه فرهنگ، نقشی سترگ را به دوش دارند.

مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی استان نیز در این دیدار با تاکید بر جایگاه کتاب و کتاب‌داری در استان و قابلیت‌های موجود در دانشگاه مازندران، اظهار تمایل کرد که زمینه تعامل و همکاری در همه ابعاد با کتاب‌خانه مرکزی دانشگاه فراهم آید.

یادآور می‌شود: در پایان این دیدار که با حضور برخی از همکاران کتاب‌خانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه برگزار گردید، در خصوص موضوعات مختلف از جمله توسعه همکاری در خصوص مبادله کتاب، جلسات وبیناری مشترک و روش‌های نگهداری و مراقبتی اسناد قدیمی، بحث و تبادل نظر شد و برای جلسات مشترک آتی، برنامه‌ریزی گردید.

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=3489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.