5
به‌مناسبت پاسداشت هفته ملی مازندران برگزار شد؛

دومین جشنواره شعر بومی مازندران “شورم” به‌میزبانی محمودآباد

  • کد خبر : 13378
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
دومین جشنواره شعر بومی مازندران “شورم” به‌میزبانی محمودآباد
دومین جشنواره شعر بومی مازندران "شورم" به‌میزبانی محمودآباد و به‌همت شهرداری و شورای اسلامی با حضور شاعران برجسته استان، آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرزانه نماینده مجلس، مهندس اختیاری شهردار، اعضای شورای اسلامی، دیگر مسئولان استانی و شهرستان در سالن غدیر با اجرای مهدی کارگر و همراهی گروه موسیقی آیینی زندگی مازندران برگزار شده است.

به گزارش “خط شمال” امیرعلی رحیمی نائب رییس شورای اسلامی محمودآباد ضمن خیر مقدم خدمت شاعران استان مازندران و شهروندان این شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه طبق برنامه‌ریزی انجام شده برای ورود بیشتر به کارهای فرهنگی در سطح شهر، توانستیم با همکاری مجموعه شهرداری و شورای شهر اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر شاهد برگزاری برنامه‌های فاخر فرهنگی برای همشریان خود بودیم که امیدواریم پرچم‌دار این حوزه در استان مازندران بوده و در حفظ و اجرای آن همواره تلاش کنیم.

مقوله فرهنگ را به‌عنوان یک سرمایه ببینیم

مهدی اختیاری شهردار محمودآباد در حاشیه این مراسم در گفت‌وگویی اظهار داشت: مقوله فرهنگ را به‌عنوان یک سرمایه می‌بینیم و به آن اعتقاد داریم.

وی ضمن تشکر از شورای اسلامی شهر بیان کرد: نگاه شهروندان و استقبال آنان از برگزاری اینگونه مراسمات نشان از علاقمندی و رضایت است که ما همواره برای ایجاد شادابی اجتماعی تلاش می‌کنیم.

شهردار محمودآباد یادآور شد: اصل کار ما براین است که منابع انسانی خود را ارتقا دهیم تا در این مسیر پایدار مانده و خدمتی هر چند اندک به فرهنگ بومی محلی داشته باشیم.

لزوم تبیین، تعریف و ترویج تاریخ ارزشمند مازندران

احسان آهنگر مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد در این جشنواره ضمن تاکید بر اینکه باید فرهنگ مازنی را نسل به نسل به آیندگان منتقل شود، اظهار داشت: هیچ چیزی مانند هنر نمی‌تواند فرهنگ مازندرانی را ترویج دهد بنابراین با برگزاری مراسمات آیینی در این راستا قدم برداریم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است تا از قالب‌های مختلف هنری برای ترویج آیین مازندران استفاده کنیم و این فرهنگ غنی ماندگار باشد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: این استان با مشاهیر، پهلوانان و علمای نام آشنای خود شناخته شده که باید به این اصالت افتخار کنیم.

آهنگر خاطرنشان کرد: تبیین، تعریف و ترویج تاریخ ارزشمند مازندران به حفظ و ماندگاری هویت این استان کمک خواهد کرد چراکه ما امانت‌دار آن هستیم.

مازندران را حفظ کنیم

ولی‌اله فرزانه نماینده مردم شهرستان‌های محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برگزاری مراسمات و آیین‌هایی با حضور خانواده‌ها افزود: از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی محمودآباد باید تشکر کرد که موجبات شادی برای شهروندان را رقم می‌زنند.

وی عنوان داشت: مازندران را با سرسبزی، جاذبه‌های طبیعی، دریا و دیگر نعمات آن می‌شناسند بنابراین باید همگان در راستای حفظ آن کوشا باشیم.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=13378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.