6
به‌مناسبت هفته دفاع مقدس:

دفاع مقدس ذخیره فرهنگیِ ارزشمندِ کشور ایران است/ حفظ خاک کشور در جنگ تحمیلی نماد عزت ایران

  • کد خبر : 11952
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰:۳۲
دفاع مقدس ذخیره فرهنگیِ ارزشمندِ کشور ایران است/ حفظ خاک کشور در جنگ تحمیلی نماد عزت ایران
یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با بیان اینکه محمودآباد نسبت به جمعیتش شهدای زیادی تقدیم اسلام کرد، گفت: دفاع مقدس ذخیره ارزشمند کشور ما بوده و باید به خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان احترام گذاشته شود چراکه حفظ خاک کشور در جنگ تحمیلی نماد عزت ایران است.

به گزارش “خط شمال” سردار فریدون علیپور در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه اظهار داشت: امروز طبق تاریخ جنگ هشت ساله شروع شد، یعنی جنگی که  کل قدرت‌های جهان همه جمع شدند و با کشورمان جنگیدند. همه کشورهای جهان  صدام را با پول و امکاناتشان تجهیز کردند تمام دنیا پای او ایستادند.

وی تصریح کرد: بعد از عملیات والفجر 8 ، امیر کویت  در مراسمی که صدام  در حال مدال دادن  به فرماندهان خود بود اعلام کرد که ما اگر گردنبند زنان خود را بگیریم و بفروشیم نمیگذاریم شما بدون تجهیزات و امکانات باشید. کشور آلمان با همه امکانات شیمیایی، فرانسه با توپخانه های خمسه خمسه خود و  تمام دنیا به صدام امکانات و تجهیزات دادند تا شیعیان را نابود کنند. دنیا با همه امکانات بسیج شدند ولی نتواستند یک وجب از خاک ایران عزیزمان را بگیرند.

فرمانده دوران دفع مقدس خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی فرمانده دلاور، نسل سوم را فرماندهی کرد و توانست با حضور این جوانان دست استکبار را قطع کنند. اگرا این سردار عزیز و این جوانان که از دفاع مقدس درس گرفتند نبودند ایران هیچوقت امنیت نداشت.

علیپور یادآور شد: مقام معظم رهبری ذریه سیدالشهدا است. چهار تا فرزند دارند و همه آنها روحانی هستند. در زمان دفاع مقدس دو نفر از فرزندشان در جبهه حضور داشتند. هیچ کدام از آنها خانه ندارند. مقام معظم رهبری یک خانه در مشهد داشتند که به حسینیه تبدیل کردند.بعدا تو تاریخ مشخص میشود که این رهبر عزیز چقدر مظلوم بودند و چقدربه ایشان توهین و تهمت زده شده و خیلی ها  بعدا گریه  می کنند و طلب حلالیت میطلبند که چرا به ایشان جفا کردند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس ذخیره کشور ما است، یادآور شد: ما باید به خانواده شهدا و ایثارگران رزمندگان احترام گذاشته شود اگر عزیزان اینها نبودند کشورمان چی میشد؟ در قدیم نگاه کنید به طریق های مختلف خاک سرزمین مان به یغما رفته است. در این جنگ تحمیلی یک وجب از خاکمان به دست دشمن نیوفتاد و این شهدا  و رزمندگان با ما بودند که نگذاشتند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در پایان گفت: دشمنی که تا دندان مسلح بود و از همه کشورهای حمایت مالی و تسلیحاتی میشد. ائمه اطهار نگهدار ما بودند و هستند. با وجود مقام معظم رهبری که فرمودند ما به قله نزدیک شدیم نگرانی نباید در وجودمان باشد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=11952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.