12

درخواست پلی کلینیک،درمانگاه، بیمارستان یا پیش بیمارستان تامین اجتماعی برای سوادکوه و سوادکوه شمالی

  • کد خبر : 4591
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
درخواست پلی کلینیک،درمانگاه، بیمارستان یا پیش بیمارستان تامین اجتماعی برای سوادکوه و سوادکوه شمالی
غالب جمعیت شهری و روستایی شهرستانهای سوادکوه و سوادکوه شمالی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند اما بجز درمانگاه ساده و تک شیفت پل سفید هیچ درمانگاه مجهز مدیریت درمان تامین اجتماعی در این دو شهرستان فعال نیست.

به گزارش “خط شمال” عبدالله شهمیر شورمستی رییس خانه مشارکت مردم در سلامت سوادکوه و سوادکوه شمالی مکاتبات و مذاکراتی را خطاب به مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران،استاندار،مدیرکل امور اجتماعی،نمایندگان مجلس،ائمه محترم جمعه،شوراها و شهرداران، سایر مقامات مرتبط شروع نموده است تا شاید درمانگاه تک شیفت مدیریت درمان تامین اجتماعی پل سفید به پلی کلینیک یا پیش بیمارستانی ۲۴ ساعته ارتقای یابد.بیمارستان فراموش شده شیرگاه که کلنگ آن توسط وزیر رفاه و مقامات استانی و شهرستانی و نمایندگان وقت مجلس نهم برزمین زده شد اما هرگز ادامه نیافت حداقل بعنوان پیش بیمارستانی مورد بررسی قرار گیرد ، درمانگاه در شهرهای زیراب و شیرگاه در دست بررسی و اقدام قرار گیرد .

شهمیر موضوع دوری روستانشینان سوادکوه و سوادکوه شمالی از بیمارستان منطقه ای ولی عصرعج الله قائم شهر، انبوه بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، هزینه سنگین کرایه تردد به قائم شهر برای اقشار کم درآمد، خطرات احتمالی برای کهنسالان ، زنان ،کودکان در رفت و آمد به بیمارستان ولی عصرقائم شهر، جمعیت قابل توجه ساکن بومی و آمار بالای جمعیت شناور شامل خوش نشینان غیربومی، جمعیت بازگشت معکوس از شهر به روستا، گردشگران و مسافران محور اصلی سوادکوه را برجسته نمود.

رییس خانه مشارکت مردم در سلامت سوادکوه و سوادکوه شمالی خواستار تعیین تکلیف رفع مشکل حقوقی مکان استقرار بیمارستان تامین اجتماعی در شیرگاه و برنامه ریزی برای به جریان انداختن احداث بیمارستان یا پیش بیمارستانی در شهرستان سوادکوه شمالی شد .

شهمیر توضیح داد دانشگاه علوم پزشکی در شیرگاه فقط یک درمانگاه دارد و باید به فکر ارتقائ به پیش بیمارستانی باشد. ضمن اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی و وزارت رفاه نیز پیش بیمارستانی یا بیمارستان تامین اجتماعی را لحاظ کنند.

نباید فقط به جمعیت ثبت شده در مرکز آمار توجه کرد و این جمعیت ثبت شده را بهانه ای برای مغایرت با توسعه امکانات درمانی قرار داد بلکه حجم بالای مسافران محور اصلی و صدها هزار گردشگری که به سوادکوه و سوادکوه شمالی مراجعه می کنند و جمعیت معکوس شهر به روستا شاخص ارزیابی واقع شود.

عبدالله شهمیر گفت ما در سوادکوه و سوادکوه شمالی در حالیکه خدمات ملی ارائه می دهیم اما امکانات در حد محلی دریافت می کنیم و این کم لطفی به مردم سوادکوه و سوادکوه شمالی ، توسط دولت و دستگاههای غیر دولتی جبران شود.
مع الوصف ارتقائ درمانگاه معمولی پل سفید با توجه به دارا بودن فضای کافی و امکانات ابتدایی به پیش بیمارستانی و پلی کلینیک ۲۴ ساعته همچنین استقرار درمانگاه در شهرهای آلاشت و زیراب شد.

ایشان اضافه کرد اگر از سالها پیش، پیگیری ها جدی تر بود الان این درخواستها مواجه با بهانه نداشتن اعتبار یا جمعیت نبود.

در گام اول پیش بیمارستانی یا پلی کلینیک پل سفید نیاز به اعتبار چندانی ندارد چون فضای فیزیکی، داروخانه،آمبولانس ، آزمایشگاه و امکانات ابتدایی مهیا است و باید تجهیزات جدیتر و دیجیتال افزوده شود و تعدادی کادر درمانی و متخصصین

در ادامه ، بخشی از مکاتبات انجام شده و در حال انجام تقدیم می‌شود.

تاریخ : ۱۴۰۱/۳/۱۷
شماره : ۳/م س / ۱۴۰۱
پیوست : _

جناب آقای دکتر سید رضا کاظمی نیا
مدیر محترم درمان تامین اجتماعی مازندران

با سلام و احترام

موضوع : ارتقائ درمانگاه معمولی تک شیفت مدیریت درمان پل سفید به پلی کلینیک و پیش بیمارستانی

همانطوریکه استحضار دارید
در شهرستانهای سوادکوه و سوادکوه شمالی بجز درمانگاه تک شیفت مدیریت درمان تامین اجتماعی پل سفید که ۸ صبح تا ۲ بعداز ظهر فعال است. هیچ درمانگاه دیگری در شهرهای پل سفید،زیراب، آلاشت و شیرگاه که تحت پوشش مدیریت درمان تامین اجتماعی باشد دایر نیست.مضاف بر اینکه مردم مناطق مورد نظر از بیمارستان منطقه ای ولی عصر عج الله قائم شهر نیز دور می باشند.

با توجه به اینکه غالب مردم پل سفید و بالادست پل سفید، زیراب،دهستانهای راستوپی، خانقاپی،ولوپی،کسلیان ،سرخ کلا و… به لحاظ اشتغال در دامپروری،کشاورزی، معادن،باغ و مزارع،رانندگان،مشاغل آزاد و…بیمه شده تامین اجتماعی یا مستمری بگیر این سازمان محسوب می شوند.
با احتساب شرائط بسیار سخت و کمرشکن اقتصادی حاکم بر زندگی مردم منطقه،دوری راه و سختی تردد از مناطق سرخ آباد و دیگر نواحی سوادکوه و سوادکوه شمالی به بیمارستان ولی عصر عج الله قائم شهر ،مباحث نوبت دهی و هزینه سنگین کرایه و خطرات جانی احتمالی تردد که برای بسیاری از اقشار کم درآمد، کهنسالان،کودکان و زنان
زحمت فراوان محسوب می شود

از آنجائیکه ساختمان عظیم تامین اجتماعی پل سفید در بدو امر برای احداث بیمارستان مدیریت درمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده بود.اما به هر دلیلی برخلاف انتظار مردم ، بخشی از طبقات آن در اختیار اداره تامین اجتماعی قرار داده شد .ولی خوشبختانه طبقات زیرین که در اختیار مدیریت درمان می باشد به لحاظ فضای فیزیکی و تعدد اتاقها و سالن و برخی از تجهیزات و امکانات مانند سیستم اتاق پزشکان،آزمایشگاه، رادیولوژی آنالوگ،داروخانه، آمبولانس،سالن و… آماده است

مع الوصف درخواست داریم با وجود استقرار ساختمان مناسب و امکانات ابتدایی،دستور فرمایید تا با اختصاص تیم پزشکی تخصصی و فوق تخصصی، تجهیز امکاناتی نظیر دستگاههای اکو قلب،گرافی opg فک، ارتقائ رادیولوژی آنالوگ به دیجیتال، دستگاههای سی تی اسکن و ام آر آی،سایر تجهیزات پزشکی،ارتقائ پلی کلینیک و پیش بیمارستانی در پل سفید انجام گردد تا دهها هزار بیمه شده تامین اجتماعی،مستمری بگیر ،روستانشین،اقشار کم درآمد شهری و روستایی، سایر مراجعه کنندگان از این خدمات بهره مند شوند.

همچنین تدبیری برای ۲۴ ساعته شدن خدمات درمانی(درمانگاه فعلی و پلی کلینیک آتی) و دارویی(داروخانه) نیز در نظر گرفته شود

عبدالله شهمیر شورمستی
رییس خانه مشارکت مردم در سلامت سوادکوه و سوادکوه شمالی

رونوشت :
_استاندار محترم مازندران جهت مساعدت و پیگیری
_ جناب آقای دکتر کیوان مرادیان نماینده محترم حوزه انتخابیه جهت مساعدت و پیگیری
_ جناب آقای مهندس کمال علیپور نماینده حوزه انتخابیه جهت مساعدت و پیگیری
_ جناب آقای دکتر رمضان غلامی اواتی فرماندار محترم سوادکوه جهت مساعدت و پیگیری
_ جناب آقای رجبی وندچالی مدیرکل محترم امور اجتماعی جهت مساعدت و پیگیری
_ جناب آقای دکتر فرهاد غلامی رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی مازندران با توجه به اهمیت موضوع سلامت و درمان جهت اطلاع و رایزنی با مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی ، همچنین دستور و مساعدت برای توجه بیشتر در تخصیص امکاتات و تجهیزات و اعزام متخصصین برای بیمارستان شهدا زیراب و درمانگاههای ساده شبکه بهداشت در پل سفید و شیرگاه
_ شورای اسلامی و شهردار محترم پل سفید جهت مساعدت و پیگیری
_ حجت الاسلام جعفری امام جمعه محترم پل سفید جهت مساعدت و پیگیری
_ رییس و اعضائ محترم کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی جهت اطلاع و مساعدت
_ رییس محترم خانه مشارکت مردم در سلامت مازندران جهت اطلاع و پیگیری

 

تاریخ : ۱۴۰۱/۳/۱۷
شماره : ۴/م س / ۱۴۰۱
پیوست : _

جناب آقای دکتر سید رضا کاظمی نیا
مدیر محترم درمان تامین اجتماعی مازندران

باسلام و احترام

موضوع : پیگیری رفع حقوقی احداث بیمارستان تامین اجتماعی شیرگاه،استقرار درمانگاه تامین اجتماعی در زیراب و شیرگاه

همانطوریکه مستحضر هستید شهرهای شیرگاه و زیراب از توابع شهرستانهای سوادکوه و سوادکوه شمالی با دهها روستا و پذیرش جمعیت شناور شامل خوش نشینان، مسافران، مهمانان، گردشگران شامل دهها هزار جمعیت می باشند که غالبا تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.اما دریغ از ارتقائ درمانگاه مدیریت درمان تامین اجتماعی پل سفید به پلی کلینیک و پیش بیمارستانی ، همچنین افسوس از راه اندازی درمانگاه مدیریت درمان تامین اجتماعی در آلاشت،زیراب و شیرگاه

در دوران وزارت دکتر ربیعی در وزارت رفاه، کلنگ احداث بیمارستان تامین اجتماعی در شهر شیرگاه در شهرستان سوادکوه با حضور وزیر و مقامات استانی و شهرستانی برزمین زده شد اما بجز کلنگ زنی، هرگز کار دیگری صورت نگرفت . لذا توقع مردم و اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت سوادکوه و سوادکوه شمالی براین است تا حضرتعالی دستور فرمایید وعده به سرانجام نرسیده در رئوس کار قرار گیرد و مشکلات احتمالی حقوقی ملک احداث بیمارستان یا منابع مالی با رایزنی استانی و کشوری حل گردد.

با در نظر گرفتن دور بودن بیمارستان منطقه ای ولی عصر عج الله قائم شهر از شهرستانهای سوادکوه و سوادکوه شمالی ، هزینه سنگین کرایه تردد، مشکلات احتمالی خطرات جاده ای، مشکلات عدیده رفت و آمد کهنسالان،زنان، کودکان در دسترسی به بیمارستان ولی عصر عج الله قائم شهر ، موضوع راه اندازی درمانگاه مدیریت درمان تامین اجتماعی با همکاری و مشارکت مدیریت شهری و شوراهای شیرگاه و زیراب و آلاشت مورد توجه قرار گیرد .

ضمن اینکه ساختمان و بخشی از امکانات شهر پل سفید مهیا است از درمانگاه تک شیفت معمولی به پلی کلینیک و پیش بیمارستانی ارتقائ یابد که در نامه جداگانه ای درخواست گردید.

مع الوصف مستدعی است دستور فرمایید تا پیگیری بیمارستان تامین اجتماعی سوادکوه شمالی و درمانگاههای شیرگاه، آلاشت و زیراب مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد تا اقدام و عمل لازم انجام پذیرد.

عبدالله شهمیر شورمستی
رییس خانه مشارکت مردم در سلامت سوادکوه و سوادکوه شمالی

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=4591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.