5
امام جمعه محمودآباد:

حیا و عفت سرآمد ویژگی‌های حضرت زینب کبری سلام الله علیها بود

  • کد خبر : 13520
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰:۱۵
حیا و عفت سرآمد ویژگی‌های حضرت زینب کبری سلام الله علیها بود
امام جمعه محمودآباد ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت: حضرت زینب (س) وجودش به گونه‌ای بود که حقیقتا در هاله‌ای از صفات نیکو قرار داشت، شما اگر بخواهید صفات بارز یک انسان کامل را بیان کنید، می‌گویید بصیرت، استقامت، حیا و عفت، هرچه شاخص یک انسان ممتاز و کامل است.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه امروز اظهار داشت: حیا و عفت سرآمد ویژگی‌های حضرت زینب کبری (س) بوده است به گونه‌ای که وقتی وارد شهر کوفه می‌شود، ملاحظه می‌کند، مردم اجتماع کرده‌اند، نگاه به عصمت الله و اهل‌بیت رسول الله دارند فریاد می‌کشد، ای اهل کوفه شرم و حیا نمی‌کنید از خدا و رسول خدا که نگاه و نظر به حرم و حریم پیغمبر خدا و فرزندان او می‌کنید.

وی افزود: از دو حیث این نکته قابل بررسی است. یک نکته این است بی حیایی عالم شما زنده باشید ادعای مسلمانی بکنید امروز ببینید فرزندان پیغمبر اسیر هستند، دست به قبضه‌ی شمشیر نمی‌برید غیرتتان به خروش نمی‌آید و دفاع نمی‌کنید، زل زدیدبه ما نگاه می‌کنید. یک برداشت هم این است، شرم و حیات کجا رفته است، یاری که نمی‌کنید باآن نگاه شیطانی و تیزتان به ما نظر انداختید به فرزندان پیغمبر نگاه می‌کنید تماشا می‌کنید یک جسارت بزرگی است که دارید به ما انجام می دهید.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: این بانو از حیا می‌گوید. زمانیکه سیدالشهدا به شهادت می‌رسد زینب کبری همه‌ی دختر خانم‌ها و زنان را جمع کرد فرمود در این خیمه تمام زیورآلات دارید دربیارید و جمع کنید بریزید. هرچه زیورآلات داشتند توی خیمه زینب کبری ریخته اند. به عمر سعد پیام داد: مبادا غباری از ناحیه‌ی شما بر بدنه‌های ما بنشیند و آسیب به ما برساندو حیا و عفت ما را آلوده کند.

حجت‌الاسلام جباری به مسئله عفت و حجاب اشاره و بیان کرد: حیا و عفت چیزی که امروز باید نگرانش باشیم، استکبار امروز در همه‌ی جوامع دینی خصوصا جامعه‌ی اسلامی و شیعی ما برنامه‌ای که هدف گذاری کرده است همین است. آنقدر مشغول به چیزهای دیگر مسایل اقتصاد،اشتغال و بازسازی که مهم هم هستند شدیم از اهم که مساله‌ی عفت و حجاب است در جامعه‌ی ما است باز مانده ایم که دشمن دقیقا هدف گذاری کرد که باید حیاو عفت و شرم را آن چنان ویران و تخریب کند که اثری از غیرتمندی برای مردان و حیا و عفت برای زنان باقی‌نماند.

حجت‌الاسلام جباری در ادامه یادآور شد: نود و هفت ماهواره از ناحیه‌ی پانزده کشور دارند بی حیایی را ترویج می‌کنندهر ماهواره‌ای دویست کانال تلویزیونی می‌تواند پوشش بدهد را بیان کردند.بسیاری از این کانال‌ها فارسی زبان هستند و دارند بی‌شرمی و بی حیایی را ترویج می‌کنند و ما هم بی‌تفاوت و غافلیم. مسئولین ما، مجلس ما، مدیران ما اصلا ککشون هم نمیگزد،دیگه حرف افتادن روسری و شال نیست عریان شدن است برهنه شدن است مسئولین بخوابید هیچ تدبیری نداشته باشید دست نیروی انتظامی را که به سلامتی بسته اید. با این طرح و لایحه‌ای که اخیرا دادید به مجلس آنها هم که دیگه نمی‌توانند بازوی اجرایی باشند. گفتید عکس بگیرید و بعدا کارشناسی بشود و همه‌ی کارها که گذشت و کشور تبدیل به ترکیه لاییک شده است. و زن لخت عریان با خانم محجبه‌ی چادری کنار هم خرید بکنند. هیچ کاری نکردید این همه فریادها حلقوم پاره کردن‌ها نتیجه‌ای نداشت و همچنان شاهد جسارتها از ناحیه‌ی اینگونه افراد هستیم.

وی گفت: در 26 آبان سال 59 یکی از عملیات مهم و موفقیت‌آمیز در هشت سال دفاع مقدس عملیات آزادسازی سوسنگرد بوده است که امام فرمان دادند سوسنگرد باید آزاد شود. این باید خیلی حرف دارد، امر است، دستور مولوی و فرمان ولایی است.

امام جمعه محمودآباد به عملیات آزاد سازی سوسنگرد اشاره و افزودند: اگر الان کسی می‌خواست واقعا اوج ولایت مداری را در جامعه ببیند و ملاحظه و مطالعه کند باید به هشت سال دفاع مقدس برگردد. جان بر کفان، مجاهدان، رزمندگان اجازه نمی‌دادند فرمان امام رو زمین بماند و معطل بماند.

حجت‌الاسلام جباری افزود: امام فرمودند باید سوسنگرد آزاد بشود، بعد از سه روز سوسنگرد را رزمندگان آزاد می‌کنند. آن همه ادوات، تجهیزات موانعی که دشمن ایجاد کرده بود و تصور کرد سوسنگرد به دست آن‌ها افتاد بعد از سوسنگرد نوبت اهواز و بقیه‌ی شهرهای مهم است حتی برای خیابان‌ها و محله‌ها و کوچه‌ها اسم تعیین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امام دستورداد و این رزمندگان جان برکف سر از پا نشناخته پیروی و تبعیت از امر ولایت کردن آزاد کردند. چیزی نگذشت چندروزی دوباره سوسنگرد در وضعیت سقوط قرار گرفت عراق باز عملیات انجام داد اما این بار نیروهای ارتش و سپاه عملیات بعدی را انجام دادندو در 26آبان 59 منجر به آزادسازی کامل سوسنگرد شد.

امام جمعه محمودآباد تاکید کرد: رژیم جلاد، سفاک، خونریز، کودکش، آدم خور، مریض کش، ویرانگر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای به زانو در آوردند نیروهای مقاومت، حماس، گردان‌های عزالدین قسام که بتواند طبل پیروزی خودش را به صدادر آورد، تا امروز یه دستاورد قابل توجه ای که بتواند از نظر نظامی عرضه کند نتوانسته است.بیمارستان شفا را گرفتند،مریض ها و اطبا و پرستار ها راکشتند،کادر پزشکی را بردند و از آنها بازجویی کردند. آوارگان را قتل عام کردند.

حجت‌الاسلام جباری عنوان داشت: برخی از ما هم گاهی‌اوقات از سر نادانی و غفلت عدم تحلیل درست، می گوییم: آقا چرا لونه‌ی زنبور سیخ دادند که رزمندگان حمله کردند.هفتاد و پنج سال پیش تا حالا این زنبور لانه کرد و هر روز دارد بچه‌های این خانواده را نیش می‌زند شما تحمل می‌کنید؟

وی خاطرنشان کرد: عمر رژیم صهیونیستی در عرصه‌ی نظامی این را حکایت می‌کند آنها مردان جنگهای طولانی نیستند از سال 1967 که آن‌ها جنگ شش روزه داشتند ببینید تا سال 2006 جنگ سی و سه روزه دست را به نشانه تسلیم بالا بردند. یک جنگ پنجاه و یک روزهم حماس با این‌ها که در سال‌های پیش بود داشتند. الان چهل و یکی دو روز رسید. آنها نمی توانند جنگ طولانی داشته باشند.ارتش اسراییل صد و هفتاد و پنج هزار نظامی اصیل دارد. این‌ها فقط نظامیان. اما قریب به پانصد هزار نظامی دارند که این نظامی‌ها اصلی نیستند. نظامی هاای احتیاطی هستند.یعنی این‌ها جنگی میشود باید حتما لباس نظامی بیان بپوشند ماموریتشان انجام بدهد اصلا سیستم نظامی اسراییل یا دکترین نظامی شان ملت مسلح است.یعنی یعنی زن و مردشان نظامی هستند.

وی ضمن اشاره به حضور پنج هزار نیروی کماندوی ورزیده آمریکا افزودند: پنج هزار نیروی کماندوی ورزیده آمریکا الان آنجاهستند.نیروهای دلتا قوی‌ترین نیروها آمریکا هزینه‌ی فراوان برای تربیت آنها می‌کند. اینها دارند کشته میشوند.اما مردم بیچاره،بی‌پناه، بی دفاع و بی سلاح غزه هم به شهادت می‌رسند. بله جنگ این اتفاقات تخریب را دارد. شما بمب داری هواپیما دارید می‌ریزدو میرید این جنایت از شما برمیاد. بنابراین فردا عزیزان ساعت ده صبح ان‌شاالله امامزاده قاسم علیه السلام اجتماع بزرگ دانش‌آموزان نوجوان کودکان مردم شریف دلسوزان ،همه‌ی گروه‌ها همه‌ی اصناف به عنوان اعتراض، دلسوزی برای حمایت از مردم غزه آنجا حضور پیدا کنیم.

امام جمعه محمودآباد به نام گذاری هفته بسیج از سوی امام خمینی (ره) اشاره گفت: سیزده آبان چندی پیش نگذشته زمان طولانی نیست تسخیر لانه‌ی جاسوسی اتفاق افتاد مردم عزیز ما هیمنه‌ی امریکا را شکستند. امام با آن نگاه حکیمانه و ژرف به فکر این مطلب افتادند که باید از بدنه‌ی جامعه و امت عایق‌هایی بسیار قوی عناصر پوشش دهنده و حافظ نظام ایجاد بکند. آمریکا زخم خورده است، سفارت و لانه‌ی جاسوسی او تسخیر شد که هیچ کشوری تا حالا این کار نکرد، قطعا آمریکا با کینه‌ورزی و دشمنی که دارد علیه کشور و نظام و انقلاب نوپای ما اقدامات شیطانی خواهد کرد. تهدیدها پشت سر هم خواهد آمد.

حجت‌الاسلام جباری در پایان خاطرنشان کرد: امام شخصیتی داشت که از هر تهدیدی فرصت درست میکرد. مرد فرصت‌ها بود احساس کرد ما در تهدیدهای آینده باید نیروهای قوی در کنار انقلابمان داشته‌باشیم بسیج مطمئن‌ترین عنصر و نیروی حافظ انقلاب، نگهبان دستاوردهای انقلاب می‌تواند باشد.این فرمان چه به جا سیزده آبان بیست و نه آبان تا پنج آذر چیزی نیست که فاصله‌ی کوتاه این تدبیر امام و راهکار الهی امام به جامعه‌ی ما بود که فرمان ایجاد بسیج و تشکیل این شجره‌ی مبارکه و طیبه را دادند، بسیج ایجاد شد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=13520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.