3

حماسه 9 دی، حماسه جاودانه و ظهور قدرت الهی است

  • کد خبر : 14125
  • ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
حماسه 9 دی، حماسه جاودانه و ظهور قدرت الهی است
امام جمعه شهرستان محمودآباد گفت: 9 دی، حماسه جاودانه و ظهور قدرت الهی در آستین امت قهرمان و ولایتمدار است؛ بسیاری از صاحبنظران بر این باور هستند که انقلاب اسلامی، گفتمان و الگوی نوینی را بوجود آورده که بُعد و رویکرد نرم آن بر سایر ابعاد آن ترجیح و برتری دارد و از برجستگی ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام  سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به گرامیداشت سالگرد شهادت عبد صالح خدا سردار حاج قاسم سیلمانی، اظهار داشت: بر روان پاک و مطهرش درود و صلوات می‌فرستیم، شخصیت بی‌نظیر نظامی که مردم ما نمونه‌اش را حقیقتا در طول ادوار مختلف  سراغ ندارند.

وی افزود: کسی که با توجه به عملکردش، اندیشه‌اش، روحیه‌اش، او یک فرد و یک شخص نبود بلکه یک سنبل و نشانه و عظمت اعتلای یک ملت و تفکر ناب و اصیل بود، هم یک عابد و عارف بی‌قرار بود، هم یک مجاهد سلحشور و شجاع قاطع، هم یک سیاستمدار با تدبیر و زیرک و جریان‌شناس اما هرگز در بازی‌های سیاسی و جناحی خاص قرار نمی‌گرفت.

امام جمعه محمودآباد با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی وارد گروه‌ها و جریانات نمی‌شد، گفت: ایشان ناصح و نصیحت‌گر چهره‌های سیاسی بود تا زاویه‌ها و انحرافشان با ولایت و نظام را اصلاح و درست کنند؛ انسانی که در عین سرداری سرباز فداکار ولایت و مطیع محض رهبریش بود و خادم دلسوخته مردم، از هیچ خدمتی ابا نداشت و یکی از عوامل شیفتگی مردم نیز به سردار همین موضوع بود که در دل آحاد مردم و طیف‌های مختلف جایگاه ویژه داشت.

حجت‌الاسلام  جباری خاطرنشان کرد: در همه اینها خود سردار بدنبال قرب الهی و عبودیت و بندگی بود، لذا رمز نترسیدن و نهراسیدن او از هیچ قدرت و نیرویی صرفا بخاطر همین خدا ترسی و حساب بردن از قدرت بی‌همتای عالم حضرت رب‌العالمین بود، او هرگز خودش را ندید و ا ز خود تعریفی نکرد که مثلاً اگر من در نبرد ۳۳ روزه لبنان نبودم، آن‌ها پیروز نمی‌شدند.

ایشان ضمن گرامیداشت 9 دی، حماسه جاودانه و ظهور قدرت الهی در آستین امت قهرمان و ولایتمدار، بیان داشت: یکی از نکاتی که کمتر به آن پرداخته شده و مورد توجه چندانی در جریان فتنه ۸۸ قرار نگرفت، قدرت نرم ایران اسلامی بود. بسیاری از صاحبنظران بر این باور هستند که انقلاب اسلامی، گفتمان و الگوی نوینی را بوجود آورده که بُعد و رویکرد نرم آن بر سایر ابعاد آن ترجیح و برتری دارد و از برجستگی ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: این واقعیت احیای نظام ارزشی مبتنی بر خصوصیات فرهنگی است که چندان این ویژگی در هویت سایر کشورها و ملل اسلامی دیده نمی‌شود، برای همین نظام سلطه و استکبار جهانی برای رسوخ و ضربه زدن باید این هویت فرهنگی و ایجاد فاصله بین ملت و نظام از هیچ اقدامی فروگذاری نکرده و نخواهند کرد و آن‌ها در هر موقعیت مناسبی که گیرشان بیادید، ما را مورد آماج حملات و ضربات ناجوانمردانه قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام جباری عنوان داشت: مثل، روحیه ملی، اعتماد عمومی، علاقه‌مندی به ارزش‌ها و آرمان‌ها، مقبولیت و مشروعیت نظام سیاسی، احساس فراگیر امنیت پایدار اجتماعی، که در برنامه سال ۸۸ فتنه‌گران این اهداف مورد ضربه قرار گرفت؛ چون از آغاز تاریخ انقلاب تاکنون، بگواهی تاریخ کشورهای غربی در راس آمریکا، بسیاری از مولفه‌های براندازی سخت از جمله کودتا، جنگ نظامی، ترورها و شورش‌ها را علیه این مردم امتحان کردند و بکار گرفتند و تجربه کردند.

وی یادآور شد: بنابراین ایستادگی، بصیرت و حمایت و وفاداری مردم از هر گونه مجال توفیق از آن‌ها گرفت، البته همه این‌ها ولایت و رهبری سکاندار بصیر انقلاب پشت سر گذاشته شد و قدرت‌های شیطانی را به این واقعیت رساند که استفاده از گزینه سخت و نظامی نمی‌تواند در برابر ایمان و اعتقاد و اعتماد ملت به نظام و رهبری و آرمان‌هایشان کارآمد باشد.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: بر عکس این برخوردها و رفتارها، موجبات تقویت بیشتر روحیه ملی و همبستگی هر چه بیشتر مردم ایران خواهد شد، برای همین حتی با زبان خودشان ناچار بر شکست خودشان در این عرصه علیه انقلاب اعتراف کردند؛ در نتیجه رویکرد جدیدی را در نظر گرفتن در انتخابات 88 که بسیار با اهمیت هم بود و حدود ۸۵ درصد از مردم نیز شرکت کرده بودند، این حماسه می‌توانست فرصت طلایی برای کشور و تیر خلاصی برای پروژه‌های شیطانی دشمنان بوده باشد.

حجت‌الاسلام جباری افزود: متاسفانه نا امنی‌ها و آشوب‌هایی کلید خورد و توسط برخی چهره‌های فریب خورده و مزدور، شکاف و گسل‌ها و رفتار جسورانه مقابل نظام را پدید آورند که البته اجماع جهانی علیه کشور، کاهش مشروعیت داخلی، سختگیری‌های بین‌المللی علیه نظام از آثار آن بود.

وی در ادامه ضمن تبریک ميلاد ام الأئمة النجبا صديقة كبرى سلام الله علیها اظهار کرد: قرآن کریم پیش صد آیه در فضایل زهرای مرضیه دارد که اگر این آیات هم نبود، همان آیات پیغمبر اکرم (ص)  را هم در نظر بگیریم، دلالت بر اميرالمومنين دارد، چون امیر المومنين نفس پیامبر در سوره مباهله معرفی شده است:

فَقُل تَعالَوا نَدعُ أَبناءَنا وَأَبناءَكُم وَنِساءَنا وَنِساءَكُم وَأَنفُسَنا وَأَنفُسَكُم”

امیر المربين عيناً همان مقامات و عناوین و کمالات را دارند که آقا رسول الله دارند جز اینکه رسول خدا بنی بود، امیر المومنین ولی بود و وقتی این علی طبق فرموده امام صادق (ع) هم کفو و هم وزن زهرای مرضیه میگردد

” لَوْ لَا أَنَ اللَّهَ خَلَقَ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ ع لَمْ یکنْ لِفَاطِمَةَ ع کفْوٌ عَلَی ظَهْرِ الْأَرْضِ آدَمُ فَمَنْ دُونَهُ

این کفویت خاص است مثل “المومن كفوا لمومنه” نیست، اینجا کفونت در حد نفس پیامبر و عصمت کبری است، آنوقت به باطن چنین زهرایی نمی‌شود دست یافت، او لیله قدر می‌شود اما نسبت به ظاهر، رفتار و زندگی زهرا می‌شود، تأسی کرد و الگو گرفت و فهم و رادراکی پیدا کرد، چنین حقیقت ظاهری فاطمه در دسترس مردم است.

امام جمعه محمودآباد ضمن گرامیداشت و تبریک شهادت پشتیبان قوی مقاومت سردار سید رضا موسوی، تصریح کرد: او عمرش را در مجاهدت و جهاد فی سبیل‌الله بود، از نوجوانی وارد نبرد حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس شرکت داشت، حدود 30 سال در جبهه مقاومت لبنان و سوریه و عراق آن هم در جایگاه بسیار مهم و حساس پشتیبانی ولجستیک جبهه مقاومت و جزو باسابقه‌ترین فرماندهان و مجاهدان جبهه مقاومت بود که در رژیم صهیونیستی نقش خوب و اثرگذاریش را می‌دانست که هم او را در لیست ترورش قرار دادند و دو بار اقدام به ترور ناموفق شد.

حجت‌الاسلام جباری در پایان گفت: چون می‌دانست پشتیبانی بی‌دریغ و بجا و پیوسته از جبهه مقاومت می‌تواند باعث پیروزی در همه نبردها باشد و غالب را در عرصه نبرد قرار دهد و الان هم در فلسطین پشتیبانی مدیرانه کارساز در ایستادگی مجاهدان غزه است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=14125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.