3
امام جمعه محمودآباد:

حماسه ۱۹ دی در تاریخ انقلاب و اسلام ماندگار شد

  • کد خبر : 2740
  • ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
حماسه ۱۹ دی در تاریخ انقلاب و اسلام ماندگار شد
امام جمعه محمودآباد گفت: بدون تردید یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی ۱۹ دی ۵۶ است؛ ماه دی ماه بصیرت و ولایتمداری مردم ایران است چراکه هم جریان ۱۹ دی ۵۶ و ۹ دی ۸۸ به دفاع از ولایتمداری کلید خورد.

‌به گزارش قلم شمال آنلاین؛ حجت‌الاسلام سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه 17 دی ماه اظهار کرد: در ۱۹ دی مردم نیز با احساس تکلیف و و ظیفه دینی مبنی براهانت به شخصیت با عظمت امام به‌‌عنوان مرجع دینی و انتساب آن بزرگ مرد انقلابی به استعمار سرخ و سیاه و شکسته شدن حریم ارزش‌ها و مقدسات خودجوش وارد عرصه شدند و در ۹ دی نیز این حکایت تکرار شد.

وی افزود: ورثه اربعین ابتدا، اربعین شهادت فرزند امام آقا مصطفی خمینی، سپس اربعین شهدای قم که ۲۳۰ نفر از طلاب و روحانیون به شهادت رسیدند و بعد آن اربعین شهدای تبریز که موجش به جهرم و مشهد و نهایتا به کل کشور کشیده شد، این قیام رژیم را دچار سردرگمی کرد که در ۲۶ دی ۵۷ فرار شاه و ۲۲ بهمن ۵۷ پیروزی انقلاب را رقم زد.

امام جمعه محمودآباد ضمن اشاره به سالروز عملیات کربلای پنج در 19 دی سال 65 تصریح کرد: عملیاتی که در منطقه کربلای شلمچه صورت گرفت یکی از بزرگ‌ترین و پیروزمندانه‌ترین عملیات‌های رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس بود که با رمز یا  شروع شد.

حجت‌الاسلام جباری خاطرنشان کرد: عملیات کربلای 5 ناکامی و اندوه و غم عملیات کربلای 4 را که لو رفته بود از خاطر مردم و خصوصا رزمندگان کم‌رنگ کرد.

وی ادامه داد: عظمت کار در این است که بعد از دو هفته از ناکامی عملیات 4 فرماندهان نیروهای مسلح با نظر امام خمینی (ره) عملیات کربلای 5 را رقم زدند در حالی که طبق نظر کارشناسان نظامی حداقل 6 ماه فرصت برای بازسازی نیروها و تجهیزات لازم است.

امام جمعه محمودآباد در پایان گفت: دشمن در عملیات کربلای 5 با شجاعت و ایستادگی رزمندگان اسلام مواجه شده بود.

 

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=2740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.