5
خط شمال گزارش می‌دهد؛

حجاب نماد شخصیت و اعتبار بانوی ایرانی/ نداشتن الگویی برای پوشش و عفاف، آسیب جدی به نظام و کشورمان زده است

  • کد خبر : 11222
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
حجاب نماد شخصیت و اعتبار بانوی ایرانی/ نداشتن الگویی برای پوشش و عفاف، آسیب جدی به نظام و کشورمان زده است
واژه حجاب به معنایی به نام پوشش، پرده است که در قرآن بیش از ده بار در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم آمده است.

به گزارش خط شمال، پوششی که جلوه‌ها و زیبایی‌های زن را می‌پوشاند تا از گزند و شیطنت‌های یک مرد در امان بماند به گونه‌ای که خداوند در آیه ۵۹ سوره احزاب بر پیامبر(ص) تاکید فرمودند: اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلباب ها [روسرى‏هاى بلند] خود را بر خويش فرو افكنند. اين كار براى اينكه [از كنيزان و آلودگان] شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است‏).

بر مبنی این آیه و آیات دیگر در قرآن کریم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی بر این حجاب یا پوشش اسلامی به زنان ایرانی تاکید و مورد اجرا قرار گرفت.

اکنون با گذشت ۴۴ سال از این پیروزی شکوهمند همچنان بر اجرای این پوشش اسلامی در بین زنان تاکید می‌شود و بسیاری از این زنان همچنان بر این باورند که حجاب و این پوشش اسلامی باعث مصون ماندن زن در برابر نگاه‌های ناامن جامعه می‌شود.

بانوانی که بر این باورند نباید آنچه دین اسلام بر آن الزام دانسته را با ناملایمات نظام جمهوری اسلامی که از سوی عده‌ای از مسئولان بی‌کفایت ایجاد شده، کنار هم قرار داده تا از اجرای آن الزامات دوری و پرهیز کنیم.

مادران و همسران شهدایی که معتقدند فرزندان و شوهران آنها برای حفظ ناموس و الزامات دین اسلام جهاد در راه اسلام را قبول کردند و جان‌شان را نثار کردند تا یکی از این الزامات یعنی پوشش اسلامی حفظ بماند اما متاسفانه دشمنان اسلام که از همان ابتدای دوران شکل‌گیری دین اسلام برعلیه این پوشش اسلامی به مخالفت برخاستند امروزه نیز همچنان بر کار خود ادامه می‌دهند تا بتوانند این حجاب را از سر بانوان مسلمان بردارند و به گونه‌ای در این نظام جمهوری اسلامی موفق عمل کردند و آن پرده یا همان حجاب کنار زده شد تا در نگاه نامحرمان قرار بگیرند.

بانوان سرزمین دیار علویان نیز نگران از به وجود آمدن این وضعیت در جامعه ایران اسلامی، آرزومند برگشت آن پوشش اسلامی هستند؛ بانوان سرزمینی که در همان دوران اشاعه دین اسلام بنیانگذار حکومت شیعه و پایتخت دیار علویان نقش اساسی داشتند.

رفتنمان از این دنیا با حجاب کامل

نجیبه ادهمی مادر شهید رضا حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این زمینه عنوان کرد: در امر حجاب ابتدا نمونه‌ای را بیان می‌کنم که در همین نظام اتفاق افتاد و چندین بار در تلویزیون دیدیم و آن صحبت نوجوانی که یک خبرنگار خانم خارجی در دوران اسارتش بدست عراقی‌ها قصد مصاحبه‌اش را داشت تاکید کرد اول پوشش حجابت را انجام بده و روسری بر سر بگذار تا به سوالاتتون پاسخ بدم، همه ما باید از این نوجوان سیزده ساله الگو بگیریم و به حجاب اهمیت دهیم.

وی با بیان اینکه ما شیعه هستیم و به این شعری که در اکثر جاها و مکان‌ها مشاهده می‌کنیم و آن اینست” ای زن به تو از فاطمه خطاب است، افزود: ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است”.

معتقدم کسی بی‌حجابی می‌کند به نوعی به اسلام دهن کنجی می‌کند و زن نیاز است با حجاب خود را بپوشاند، اینکه مسئولی چیکار کرد نباید کاری داشت یک زن به عنوان مسلمان به پوشش حجاب خود بپردازد.

این مادر شهید مدافع حرم با تاکید بر اینکه این را بدانیم که بخواهی، نخواهی یک روزی باید حجاب خود را بپوشانی و آن هم زمانی که مرگمان فرارسید و باید کفن بپوشانیم و با حجاب زیرخاک برویم، اظهار کرد: با این شیوه از پایان زندگی‌مان چرا باید کاری کنیم که اجباری باحجاب‌مان کنند، کفن کنند و در گور قرار دهند یا اینکه ما خودمان حجاب کنیم قشنگتر و زیباتر است فقط به این مساله فکر کنیم تا به فلسفه حجاب برسیم که چقدر این اهمیت دارد.

خلاء الگوپذیری جوانان در امر حجاب

فاطمه رحمانی همسر شهید مدافع امنیت در امر حجاب در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در خلقت بشریت خداوند زن و مرد آفریده و هر یک برای هم قرار داده است و در زن یکسری زیبایی‌ها و ظرافت‌هایی را آفریده که مرد را جذب می‌کند و زن با وجود این ظرافت‌ها در ملع عام قرار می‌گیرد، اظهار کرد: مرد با وجود هر نوع پاک و با عفت بودن جذب مرد آن می‌شود و این یک امر طبیعی به منظور تداوم بشریت است چرا که بشریت زیبایی‌پسند می‌باشد؛ البته باید به این نکته توجه داشت حجاب فقط مختص زن نیست و مرد نیز لازم بر حفظ این حجاب است.

وی ادامه داد: حجاب یک مساله دو طرفانه است و نیاز به رعایت آن از هر دو طرف است، حجاب به نوعی یک معصومیتی برای زن ایجاد می‌کند و زن را آسیب‌ها و نگاه ناپاک سالم نگه می‌دارد.

رحمانی با بیان اينکه کسی که به اسلام قبول دارد به حجاب هم اهمیت قرار می‌دهد در واقع دین اسلام همه ما انسان‌ها را از چیزهای بد مثل دروغ، تهمت، دزدی و خیلی چیزهای دیگر منع می‌کند و درست زندگی کردن را به انسان می‌آموزد، عنوان کرد: حجاب شاید در اسلام مرز بین حیوان و انسان را مشخص می‌کند.

همسر شهید جعفری با تاکید براینکه متاسفانه امروزه جوانان و نسل جدید اعتقاد خود را از دست دادند و اعتقاد به خدا کمرنگ شد، باعث شکسته شدن خیلی قبح ها شده به نگاهم آسیب جدی در این امر دیدند، اظهار داشت: اکنون این عدم باور به خدا باعث شد تا یکسری از کارها را یک نوجوان یا جوان انجام ندهد که با آن از بین رفتن قبح گناه کردن موجب شد تا خیلی از معضلات را در جامعه داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: اکنون نوجوان جامعه ما الگوی درستی برای حفظ حجاب و اعمال دین اسلام ندارد و این نداشتن الگو باعث آسیب جدی به نظام و کشورمان زده است.

با نگاه این بانوان صبور شهدای امنیت و مدافع حرم بر حجاب به نوعی همان فرموده خداوند در قرآن مجید بر حجاب و پوشش اسلامی است و این مادران، بانوان و خواهران شهدا بارها از وصیت‌نامه شهدای خود گفتند که بر خانواده‌های خود، مادران و خواهران سرزمین‌شان، ایران اسلامی تاکید بر رعایت و حفظ حجاب و شئونات اسلامی داشتند.

همان‌گونه همسر شهید حسین دارابی از وصیت‌نامه شهیدش که به دخترش خطاب شده، عنوان کرد: دخترم فاطمه ثناء حالا که این نامه را برایت می‌نویسم شاید درک درستی از نوشته‌هایم نداشته باشی، ولی می‌خواهم زمانی که به سن بلوغ می‌رسی، نمازت را بخوانی و حجاب را به شکلی پسندیده رعایت کنی و خدا را در همه کارها ناظر بر کارهایت بدانی….).

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=11222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.