2

حج؛ کنگره‌ای برای فرهنگ‌سازی/ هدف از اجتماع حج، تمدن‌سازی است

  • کد خبر : 9577
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
حج؛ کنگره‌ای برای فرهنگ‌سازی/ هدف از اجتماع حج، تمدن‌سازی است
امام جمعه سرخ‌رود با اشاره به اینکه هفته آینده ماه خیر و پر برکت ذی الحجه و اعزام زائران عزیز را خواهیم داشت، گفت: در کلام مقام معظم رهبری حج، نه تنها یک عمل عبادی، بلکه کنگره‌ای برای فرهنگ‌سازی است.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه اظهار داشت: دشمن و مزدوران آن سال‌ها تلاش کردند با پروپاگاندا، مسئله حج را کم اهمیت جلوه دهند و آن را بدون اولویت نشان دهند؛ همان کاری که با نزدیک شدن ماه محرم و ایام اربعین حسینی انجام می دهند.

وی افزود: افرادی که تا این ایام فرا می رسد به یاد فقرا می افتند، همان هایی که هزینه حیوان خانگی و مسافرت های خارجیشان به فقرا ربطی پیدا نمی کند اما مراسمات مذهبی که اتفاقا فقرا در آن شریکند و از آن بهره می برند به فقرا ربط پیدا می کند.

امام جمعه سرخ‍‌رود تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند پيرامون مسئله حج طوری فرهنگ سازی شود که جوان امروزی تا اسم حج می آید مفاهیمی چون تمدن ساز، اتحاد جهانی، نگاه بین المللی و رفع تمایز به ذهنش خطور کند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: از برکات انقلاب اسلامی ورود این مفاهیم به کنگره حج بود، برائت از مشرکین و کفار و نمادهای کفر که در جهان وجود دارد؛ اینکه مسلمانان از مسئله فلسطین غافل نشود و در این کنگره حمایت و همبستگی خود را از فلسطین نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: کنگره حج به صورت عملی رفع تمایزها را نشان می دهد و تمام مسلمانان از هر نقطه جهان،با هر رنگ و نژادی در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

امام جمعه سرخ‌رود یادآور شد: موضوعی که غرب هر روز به آن دامن می زند، اما در عمل می بينيم بسیاری از مهاجرین در دریا غرق می شوند،حیوانات خود را بر نژادهای دیگر ترجیح می دهند،و با این اوصاف دم از حقوق بشر هم می زنند؛ برای تمامی زائران از خداوند صحت و سلامت و توفیق مسئلت می کنیم.

ریاست ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با اشاره به ریاست ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر گفت: اتفاقی بود که در این چند روز رقم خورد؛ این موضوع از زوایای مختلف مورد توجه است، اول اینکه مسئله بی اعتمادی ما نسبت به بسیاری از مجامع بین المللی در جای خودش باقیست؛ همان مجامعی که پیرامون مسائل مختلف سکوت می کنند یا مواضع منفعلانه اتخاذ می کنند،مانند جنگ یمن و سوریه و فلسطین و …

وی افزود: اما نکته قابل توجه این است،اقتدار ایران و شکست دشمنان در پروژه های براندازی،باعث شد بسیاری از دولت ها و علی الخصوص دولت های منطقه ای به قدرت ایران پی ببرند،و از رياست ایران حمایت کنند.

امام جمعه سرخ‌رود عنوان داشت: این شکست مفتضحانه ای برای تمام براندازان و اپوزیسیون خارج نشین بود که چند ماه تلاش کردندچهره جمهوری اسلامی را مخدوش کنند؛ جیغ های بنفشی که در پی رياست ایران در این مجمع می کشند،نشان شکست آن‌ها است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده بیان کرد: دلقک هایی که چند ماه با دروغ و پروپاگاندای رسانه ای کاسبی کردند و الان خود را شکست خورده می بینند؛ در واقع این اقتدار ایران است که چنین قدرت و عزتی به ارمغان می آورد.

وی خاطرنشان کرد: دیپلماسی منطقی ای و فعال ایران است که باعث چنین نفوذی برای جمهوری اسلامی ایران شده است.موضوعی که چندین سال با ادعای جهانی سازی و برجام و…از ظرفیت های آن غفلت شد.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: همین احداث راه آهن رشت-آستارا که باعث رونق حمل نقل بین المللی می شود و با دیپلماسی فعال در حال راه اندازیست،چرا باید سال ها مورد غفلت قرار می گرفت؛ جمهوری اسلامی نشان داد می توان بر روی اصول تکیه کرد و در عین حال اقتدار و عزت‌ داشت.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده افزود: نکته بسیار مهمی که در سخنرانی های اخیر مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند و نباید از آن غفلت کرد مسئله فساد بود؛ اگر مسئولی جرات مقابله با مفسد داخلی را نداشته باشد، جرات مبارزه با زورگی خارجی را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: مطمئنا در مسائل مانند پتروشیمی ها و صنايع بزرگ که دلاریزه عمل می کنند،در موضوع خودرو که با چالش مواجه هستیم،و در به ثمر نرسیدن موضوع مسکن،کشور با مفسد و دلال و رانت مواجه است؛ مسئولین این هشدار رهبر معظم انقلاب را آویزه گوش کنند تا خدایی نکرده شاهد آن نباشیم که دوران مسئولیت آنها تمام شد،اما جلوی این فسادها و رانت ها گرفته نشد.

عدم مدیریت درست برخی نهادها در مورد مسئله حجاب

امام جمعه سرخ‌رود اظهار داشت: ناراحت کننده است که سخنگوی فراجا اعلام کند،که فراجا جور تمام ارگان هایی که در خصوص حجاب و عفاف مسئولیت دارند را به تنهایی می کشد؛ ارگان های مسئول دست از محافظه کاری زشت خود بردارند و به وظایف خود عمل کنند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از بانوان محجبه عنوان می کنند،برای تهیه لباس پوشیده و عفیفانه دچار مشکل هستند؛ یک سری به فروشگاه البسه بزنیم متوجه خواهیم شد، انواع لباس های باز و غیر پوشیده با قیمت مناسب وجود دارد،اما بانوان محجبه دچار مشکل هستند.

وی گفت: از تمام مسئول تقاضا می کنیم و مطالبه خواهیم کرد تا در شهر و استان چنین مراکزی برای تهییه لباس های پوشیده و با کیفیت و با قیمت مناسب اقدام کنند؛ عزیزان همه خود را مسئول بدانند،از اداره فرهنگ و ارشاد و استاندار و فرماندار و امام جمعه.

امام جمعه سرخ‌رود در پایان یادآور شد: برای جمهوری اسلامی، این کشور ولایت و امام زمان زیبنده نیست یک بانوی عفیف برای تهيه لباس مناسب دچار مشکل باشد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=9577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.