2

جمهوری اسلامی، حاصل خون ۳۰۰ هزار شهید از پاک‌ترین انسان‌های تاريخ است/ جهاد تبیین، مستلزم حفظ و پویایی نظام اسلامی

  • کد خبر : 12296
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
جمهوری اسلامی، حاصل خون ۳۰۰ هزار شهید از پاک‌ترین انسان‌های تاريخ است/ جهاد تبیین، مستلزم حفظ و پویایی نظام اسلامی
امام جمعه سرخ‌رود گفت: جمهوری اسلامی، حاصل خون نزدیک به ۳۰۰ هزار شهید از پاک‌ترین انسان‌های تاريخ است و در صدر اسلام و تاريخ ائمه که نگاه می‌کنیم پُر از افرادی بوده که به بهانه دنیا طلبی و عافیت طلبی پشت امام را خالی کردند.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به برگزاری بسیار خوبِ یادوآره شهدای شهرستان محمودآباد هفته گذشته که به میزبانی سرخ‌رود برگزار شده بود، اظهار داشت: مراسمی که با افاضات و بیانات حضرت آیت‌الله هاشم الحیدری، دبیرکل حزب الله عراق از محتوای بسیار خوبی برخوردار بود. مطالب تبيينی و بصیرتی ایشان بسیار سازنده است.

وی افزود: مطالبی که پیرامون مسئله ولایت فقیه، جمهوری اسلامی، شرایط منطقه و دنیا، نقشه دشمنان و… بیان کردند نشان از بصیرت عمارگونه ایشان دارد. خوش‌تر آن باشد که سر دلبران گفته آید در حدیث دیگران. یکی از دغدغه‌های ایشان موضوع ولایت فقیه بود که امروز در راس پیکان دشمنی استکبار قرار دارد و دلیل اصلی آن اسلام اصیل و تشيع است که حول محور ولایت فقيه قرار دارد.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: ولایت فقيه حصن حصین و زرهی برای دو بال پرواز شیعه که یکی بال سبز مهدویت و دیگری بال سرخ عاشوراست. این دغدغه یک شخص عادی نیست دغدغه فردیست که وسط جبهه مقاومت قرار دارد و تمام تحولات منطقه و جهان را رصد می کند. امروز اگر ما می‌خواهیم عمار و مالک باشیم باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: آن چیز که عمار و مالک را ماندگار کرد دفاع از حریم ولایت و امامت بود نه عبادت های فردی و انجام مستحبات و نوافل که البته بسیار خوب است. انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ثابت کرد که همانند مردم کوفه که پشت نائب امام را خالی کرد نیست.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی تا الان پای ولایت فقیه ایستاده و اگر بخواهد همین ایستادگی را داشته باشد نیازمند جهاد تبيين است. همه ما از روحانیت و علما و دغدغه مندان باید حاج قاسم باشیم،حاج قاسم جهاد تبيين. جهاد تبیینی که امام خامنه‌ای به آن قید قطعیت و فوریت زدند. ایشان جمهوری اسلامی را امید و محور جبهه مقاومت و بلکه تمام مظلومین جهان دانستند. این را شخصی می گوید که از بیرون مرزها به این موضوع نگاه می کند و به خوبی اهميت و حساسیت موضوع را درک می کند.

امام جمعه سرخ‌رود یادآور شد: متاسفانه برخی در داخل تا کوچکترین اتفاقی می افتد اصل نظام و ولایت را زیر سوال می برند و به ساحت آن چنگ می اندازند. تا نوسانی در قیمت مرغ و تخم مرغ و قند و شکر ایجاد می شود، تمام آرمان های انقلاب را زیر پا می گذارند. تا یک مسئول نالایق کم کاری و خطا می کند آن را به پای ولایت می نویسند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده گفت: جمهوری اسلامی حاصل خون نزدیک به ۳۰۰ هزار شهید از پاک ترین انسان های تاريخ است. در صدر اسلام و تاريخ ائمه که نگاه می کنیم پر است از افرادی که به بهانه دنیا طلبی و عافیت طلبی پشت امام را خالی کردند. کلام ایشان ما را یاد حاج قاسم می اندازد که فرمود امروز جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم سقوط کند دیگر حرم ها هم باقی نخواهد ماند.

وی عنوان داشت: یک نمونه از آن را در فتنه داعش دیدیم که اگر حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی نبود حرم های سوریه و عراق را مانند مزار حجربن عدی با خاک یکسان می کردند. شاه بیت کلام ایشان جهاد تبيين و شناخت و انجام وظیفه بود. اگر ما ساعت ها سر به سجده بگذاریم و مشغول ذکر باشیم اما ولایت و منویات ولایت بر روی زمین بماند، یعنی ما به وظیفه خود عمل نکردیم.

ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله است

امام جمعه سرخ‌رود ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و امام صادق علیه السلام؛ بیان کرد: یادمان نرود کلام حکیم و رهبر بزرگ تاریخ وانقلاب اسلامی حضرت امام راحل عظیم الشان که فرمود ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است. امروز اگر قرار باشد از انقلاب پیامبر و مکتب جعفری و قال الباقر و قال الصادق چیزی بماند در پرتو ولایت فقیه است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده افزود: امروز رییس جمهور کشوری می‌تواند در سازمان ملل از ساحت قرآن، این میراث پیامبر دفاع کند که منظومه فکری آن از ولایت فقیه شکل گرفته باشد. ان شالله از ظرفیت این اعیاد و موالید گرامی،در جهت تبین استفاده شود.

آموزش و پرورش؛ معمار آینده انقلاب و اسلام

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سال تحصیلی جدید آغاز شد و دغدغه‌های زیادی پيرامون آموزش و پرورش وجود دارد. دشمن می داند که آموزش و پرورش معمار آینده انقلاب و اسلام است و به همین دلیل سرمایه گذاری سنگینی در مورد آن انجام داده است. یکی از مصادیق آن پلمپ ۱۲ مرکز آموزشی بهائی در شهرستان بابل بود.

امام جمعه سرخ‌رود گفت: این نشان می دهد بعید نیست در سراسر مازندران عزیز و دیگر نقاط کشور این فرقه ضاله که مستقیما از اسرائیل خط می گیرد مراکز دیگری نیز نداشته باشد. از زمانی این نفوذ ها آغاز شد که مدارس دولتی ضعیف شدند و مدارس غیرانتفاعی به صورت قارچ گونه رشد کردند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های امام خامنه ای همین تضعیف مراکز آموزشی دولتی و نابرابری و ناعدالتی دولتی بوده و هست. واقعا در برخی از این مراکز چه می گذرد و چرا نظارتی درستی انجام نمی شود. به وضوح اجرا شدن سند ننگین ۲۰۳۰ را می بینیم. موسیقی های مبتذل و به غلیان در آوردن مفاهیم جنسی در برخی مدارس خصوصی را می‌بینیم.

وی افزود: چرا در برخی مدارس و مراکز آموزشی سلبریتی سازی و دور شدن از فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی دیده می شود. به قول رهبر انقلاب در مدارس نظرسنجی کنید ببینید چند نفر یک بازیکن فوتبال را می شناسند چند نفر دکتر کاظمی آشتیانی را. چرا باید افتخارات علمی و فرهنگی و مقاومت ما مانند ابن سینا و فارابی و شیخ طوسی و همت ها و باکری ها و حاج قاسم ها محجور باشند اما فلان سلبریتی بی هویت شناخته شده باشد.
امام جمعه سرخ‌رود تاکید کرد: وقتی از مفاخر خودمان غافل می شویم، می شود همان چیزی که سال گذشته در برخی دانشگاه ها ی کشور اتفاق افتاد، می شود آن چیزی که برای دیدن یک فوتبالیست کارناوال ایجاد می شود. اگر فرهنگ ملی و مذهبی در آموزش و پرورش کم رنگ شد، می شود ایجاد حس خودتحقیری، و آرزوی آن جوان و نوجوان می شود دیدن فلان بازیگر یا فلان فوتبالیست بنابراین نیازمند یک تحول و نگرش جدی در این زمینه در آموزش و پرورش هستیم.
حجت‌الاسلام تقی‌زاده با بیان اینکه بارها در این تریبون گفتیم که عمده اقتصاد و معیشت را برخی مافیای قدرت و ثروت گروگان گرفته‌اند، گفت: یک مطلبی از مقام معظم رهبری پیرامون منع فعالیت بانک ها در مورد فعالیت بنگاه ها داری در دیواره نگار ولی عصر گذاشته می شود اما در کمترین زمان حذف می شود. یک شخصی که آتش بیار فتنه سال گذشته بود می شود رئیس اتاق بازرگانی،کسی نمی تواند او را عزل کند.
وی در پایان یادآور شد: حضرت آیت‌الله رئیسی این مافیا به انقلاب ضربه می‌زنند، به اعتماد مردم ضربه می زنند. هر چقدر اقدامات ارزشمند شما در دیپلماسی موجب امید می شود اما به قول مقام معظم رهبری تا اقتصاد سر و سامان نیابد و البته دست مافیا در اقتصاد و معیشت و مسکن و خودرو کوتاه نشود، بر روی تمام فعالیت ها غبار می نشیند.
لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=12296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.