3

جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش سرخ‌رود برگزار شد

  • کد خبر : 3531
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش سرخ‌رود برگزار شد
جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش سرخ‌رود با حضور حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده امام جمعه بخش و شهر، صادق خوشخو رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد و دیگر مسئولین شهری در مصلی مهدیه برگزار شد.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛ حجت‌الاسلام تقی‌زاده امام جمعه سرخ‌رود در شروع این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: سال گذشته جاری سالی پر تلاش و موفق برای شهر سرخ‌رود بود چراکه همه مدیران در کنار هم با همدلی و همکاری درصدد رفع مشکلات شهری بودند.

وی تصریح کرد: به‌واسطه حضور همه در کنار هم اقدام به انجام کارهای خیر از جمله کمک به خانواده‌های جوان دارای ۴ فرزند بوده است.

امام جمعه سرخ‌رود در خصوص فرهنگ و عملی شدن آن در سطح جامعه افزود: ما یک اصالت که برگرفته از دین است و یک رسالت که شامل دستورالعمل‌های خداوند شد که هر انسانی به نوعی اجرا می‌کند که با واسطه این‌ها باید از بروز مشکلاتی همچون بدحجابی را در سطح کشور کنترل و فرهنگ‌سازی در خصوص حجاب و عفاف شود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: ما لحظه لحظه زندگی خود را باید حساب پس دهیم در آخرت بنابراین باید با برنامه درست و عملکرد مناسب پاسخ‌گو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بحث حجاب در سطح شهر باید جدی گرفته شود و این کنترل با فرهنگ‌سازی درست همچون تبلیغات محیطی میسر خواهد بود.

امام جمعه سرخ‌رود در پایان در بحث اقامه نماز یادآور شد: اقدامات خوبی از جمله طرح هجرت که در مدارس اجرا شده است در حال انجام بوده و خواهد بود و با نظارت می‌توان برنامه‌های خوبی اجر شود.

فرهنگ‌سازی مناسب در خصوص حجاب در ایام نوروز

صادق خوشخو رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد در ادامه جلسه با بیان اینکه جلسه شورای فرهنگی عمومی در سال ۱۴۰۰ چندین بار به علت شیوع ویروس کرونا و با توجه به اینکه دعوتنامه آماده برای توزیع بوده کنسل شد، گفت: جلسه شورای فرهنگ عمومی و یک جلسه  مشترک شورای فرهنگ عمومی سرخ‌رود و محمودآباد جهت برگزاری يادواره شهدای سرخ‌رود  برگزار شد.

وی افزود: در حال حاضر هم به علت وضعیت نسبتأ خوب کرونا و فرا رسیدن عید سعید باستانی نوروز و حضور مسافران از استان و شهرهای مختلف کشور به مازندران و با توجه به اینکه مردم مازندران مهمانپذیر هستند چندین جلسه ستاد تسهیلات سفر به‌منظور ارائه خدمات به مسافرین در فرمانداری برگزار شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد اظهار کرد: با ورود مسافرین به مازندران خصوصا شهر سرخ‌رود  بعضی از مسافران با حجاب‌های مختلف و بعضا با بدحجابی چه از سوی خانم‌ها  و چه از سوی آقایان در سطح شهر دیده می‌شوند.

خوشخو ادامه داد: همچنین در رستوران‌ها، سفره‌خانه‌ها، هتل‌ها و کافی شاپ‌ها مسافران جهت صرف غذا می‌روند و بعضی از این مکان به اجرای  زنده موسیقی می‌پردازند و این هم موجب زیاد شدن مشتری می‌شود؛ مدیران رستوران‌ها  باید تمام شئونات اسلامی را به مسافرین تذکر دهند، بعضی از مدیران رستوران و…. به خاطر اینکه مشتری خود را از دست ندهند به بعضی از مسافرین بدحجاب  تذکر لازم را نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: از نیروی‌های محترم اماکن عمومی که برای سرکشی به این واحدها می‌روند تذکر جدی داده و در صورت عدم رعایت اقدام لازم انجام شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد عنوان کرد: در خصوص اقامه نماز طبق فرمایشات مقام معظم رهبری؛ ادارات و نهادهای دولتی ۲۰ دقیقه از زمان برای اقامه نماز بگذارند روسای ادارات این وقت را برای کارکنان مهیا تا اقامه نماز در اول وقتد در خصوص  راه‌اندازی و تجهیز نماز خانه‌های بین راهی مثل پمپ بنزین‌ها ، مساجد ، رستوران‌ها، هتل‌ها، اداره میراث فرهنگی، پخش فرآوردهای نفتی، اوقاف و تبلیغات اسلامی به واحدهای تحت پوشش خود اعلام کنند که نمازخانه برای اقامه نماز  برای مسافرین مهیا باشد.

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=3531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.