2

جشنواره ابوذر؛ نقشی پویا به رسانه‌های مازندران تزریق کند

  • کد خبر : 7292
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
جشنواره ابوذر؛ نقشی پویا به رسانه‌های مازندران تزریق کند
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی کشور گفت: جشنواره ابوذر می‌تواند نقش جهت دهنده و پویا به رسانه‌های مازندران تزریق کند.

به گزارش “خط شمال” فرشاد مهدی‌پور در بخش پایانی مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ابوذر اظهار کرد: همگرایی دستگاه‌های متولی می‌تواند در استانی که پیشران بسیاری از موضوعات در کشور است قطعا باید نقش اهالی رسانه برجسته‌تر از حال حاضر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان اغتشاشات اخیر که یک جنگ شناختی و ترکیبی بود استان مازندران نیز جزو استان‌هایی بود که مورد هدف معاندان انقلاب بود و تلاش شد بخشی از رخدادهای این استان در تراز ملی و بین المللی انعکاس داده شود و ورود اهالی رسانه مانع از این اتفاق و هدف دشمنان انقلاب شد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی کشور ادامه داد: باید از این اتفاق درس گرفت و یک برنامه منسجم و روشنگری بومی می‌تواند بسیار موثرتر از تصمیمات ملی در اتفاقات این چنینی باشد.

مهدی‌پور گفت: هر چقدر جشنواره ابوذر بتواند به موقعیت بومی استان توجه کند و تمرکز بر حل معضلات را سرلوحه قرار دهد قطعا موثرتر خواهد بود و باید پرداخت موضوعی به مسایل بومی پررنگ تر شود.

وی عنوان کرد: وجود ۲۰ روزنامه و بیش از ۲۰۰ پایگاه خبری در مازندران در کنار بسیاری از رسانه‌های دیگر قطعا اگر به سمت تولیدات بومی در راستای زیست بوم و الویت‌های استانی پیش برویم به حل مشکلات استان کمک خواهد کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی کشور تصریح کرد: با این میزان از رسانه‌های استانی که بخشی در مقیاس ملی نقش آفرینی می‌کنند باید پرسید در سپهر رسانه‌ای کشور چه میزان جریان سازی صورت گرفته است.

مهدی‌پور یادآور شر: اگر ما نتوانیم با اخبار جعلی مواجه شویم و افکار عمومی را اقناع کنیم اتفاقات معکوسی در حوزه رسانه رخ خواهد داد و لذا باید ارزیابی دقیق از رسانه‌ها و نیز اثربخشی آنان صورت گیرد.

وی در پایان افزود: باید یک آمایش رسانه‌ای در استان‌های کشور با ارزیابی توانمندی، نقش آفرینی، جریان سازی و نیز شناسایی فیک نیوزها در استان‌ها صورت بگیرد.

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=7292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.