6

توزیع مرحله دوم رهاسازی زنبور تریکوگراما در شالیزارهای محمودآباد

  • کد خبر : 15928
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
توزیع مرحله دوم رهاسازی زنبور تریکوگراما در شالیزارهای محمودآباد
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از توزیع دومین مرحله رها سازی زنبور تریکو گراما برای مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در سطح ۴۰۰ هکتار از مزارع برنج این شهرستان خبر داد.

به گزارش “خط شمال” محمد هادی‌زاده در این خصوص گفت: با بیان اینکه مبارزه بیولوژیک بخشی از مبارزه تلفیقی است که بمنظور حمایت از حشرات مفید و کاهش مصرف سموم شیمیایی تنها هنگامی که جمعیت آفات ازحد زیان اقتصادی بالاتر باشد مورد استفاده قرار میگیرد اظهارداشت: برای مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه خوار برنج در مرحله دوم توزیع زنبور تریکوگراما در سطح ۴۰۰ هکتار بین شالیکاران شهرستان محمودآباد توزیع شد.

وی افزود: برای توسعه و تولید محصولات سالم و ارگانیک، حفظ محیط زیست و کاهش مصرف سموم با تلاش مروجین و حفظ نباتات کنترل بیولوژیک نسل دوم کرم ساقه خوار برنج با رهاسازی زنبور تریکوگراما درشالیزارهای این شهرستان آغازشده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد مبارزه بیولوژیک با آفات را از اولویت‌های اصلی جهاد کشاورزی در راستای کاهش مصرف سموم شیمیایی و افزایش تولید محصولات سالم عنوان کرد و ادامه داد : زنبور تریکوگراما حشره کوچکی است که با ایجاد سوراخ و تخم ریزی درتخم پروانه های کرم ساقه خوار برنج مانع تبدیل آن به لارو شده و در نتیجه کاهش خسارت این آفت به مزارع برنج خواهد شد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=15928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.