1

ترویج فرهنگ و هنر بومی مازندران در ایام نوروز

  • کد خبر : 3671
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
ترویج فرهنگ و هنر بومی مازندران در ایام نوروز
روح‌الله سلگی در آیین اختتامیه جشنواره موسیقی فجر مازندران گفت: در عید ۱۴۰۱ نوروزگاه‌هایی را برای ترویج فرهنگ اصیل مازندرانی قرار خواهیم داد.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛ آیین اختتامیه جشنواره موسیقی فجر مازندران با حضور «روح الله سلگی»، معاون سیاسی،امنیتی‌ و اجتماعی،عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سمیه قاسمی طوسی مدیر کل امور بانوان و خانواده، با استقبال پر شور هنردوستان در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان برگزار شد.

قابل ذکر است، معاون،سیاسی امنیتی و اجتماعی استان در مورد فرهنگ و هنر اصیل مازندرانی سخنرانی کرد و گفت، ما باید قدردان زحمات هنرمندان خود باشیم، در حال حاضر میبینیم که به فرهنگ و هنر بومی مازندرانی دقت و توجه لازم نشده‌است دچار آسیب، تغییر و تحول شد، ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ اصیل خود را احیا و بازسازی کنیم.

روح الله سلگی در ادامه گفت: همه‌ کسانی که در موسیقی فعال هستند، پیشتازان حفظ فرهنگ اصیل مازندرانی خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به آمار بدست آمده، ما با حجم عظیمی از گردشگران و مسافران نوروزی در استان مازندران مواجه خواهیم بود، ما از این موقعیت و حضور انبوه گردشگران میتوانیم در جهت بهبود فرهنگ و هنر خود تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: همه‌ فرمانداران و شهرداری هارا موظف و مکلف کردیم تا نوروزگاه‌هایی را در ابتدای هر شهر قرار دهند و در این نوروزگاه‌ها فرهنگ اصیل مازندرانی تبلیغ شود تا یک شادابی و نشاطی برای آنها شکل بگیرد.

در پایان جشنواره از پیشکسوتان عرصه موسیقی«محمدرضا اسحاقی،عسگر آقاجانیان، محمد ابراهیم عالمی، حسین علمباز، رجب رمضانی، محمد علی طاهری، شعبان نیکخو، علی دیوسالار» تجلیل شد، و همین طور نشان درجه یک هنری استادعزیز و هنرمند موسیقی مازندرانی، «محمد رضا اسحاقی»توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار«روح‌الله سلگی» اعطا شد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=3671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.