9

ترور در سالگرد ترور، نشان از قابل تحمل نبودن دلدادگی مردم ایران به سردار دل‌ها، برای دشمن است

  • کد خبر : 14221
  • ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
ترور در سالگرد ترور، نشان از قابل تحمل نبودن دلدادگی مردم ایران به سردار دل‌ها، برای دشمن است
امام جمعه محمودآباد گفت: ترور در سالگرد ترور، نشان از قابل تحمل نبودن دلدادگی مردم ایران به حاج قاسم، برای دشمن است و حتما در سال آینده با دلدادگی بیشتر شرکت خواهند کرد.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام سید احمد جباری امام جمعه محمودآباد در خطبه نماز جمعه امروز ضمن گرامیداشت هفته گزینش اظهار داشت: زندگی انسان‌ها همواره با انتخاب و گزینش آمیخته است، بطوری که انسان در تمامی مراحل زندگی برای نیل به اهداف و مقاصد گوناگون ناچار و ناگزیر به انتخاب کردن است، مثلاً برای خرید مسکن و منزل، پوشاک، مرکب شغل، و انواع اسباب و لوازم دست به انتخاب یکی از بهترین‌ها در نظر خود میزند، تا برای اینجا انتخاب مورد نظر را انجام بدهد، سنجه و معیارهای مناسبی پیش خود دارد، آقا چرا فلان ماشین را انتخاب کردی، چون مصرف سوخت کمتر است.

وی ادامه داد: چرا فلان مسکن را پسندیدید، چون در منطقه مناسب و موقعیت اجتماعی خوبی قرار دارد، چرا فلان لباس را خریدی، چون جنس دوختش و دوامش خوب است، پس ملاک مناسب را در انتخاب مورد لحاظ قرار می‌دهند.

امام جمعه محمودآباد افزود: در جاهایی که نیروهای مختلف با انگیزهای گوناگون و تخصص‌های قوی و ضعیف‌تر باشند و جویندگان شغل و کار در رقابت باشند، نیاز به ابزار و سنجه‌ای چون ازمون و گزینش عاقلانه و حکیمانه است یعنی عقل سلیم حکم می کند، بهتریها و شایسته ترینها و عالمترين و سالمترینها انتخاب شوند و هیچگونه ملاحظات و اغماضی کاری احساسی خلاف مصلحت را در گزینش راه ندهند.

حجت‌الاسلام جباری تصریح کرد: افرادی که پرونده تخلفی قطعی و مسلم یا محکومیتهای قضایی دارند، افرادی که مدارک جعلی و تصنعی و قلابی دارند و یا علیه منافع ملی و امنیت ملی اقدام کرده‌ اند، در هیچ جایی از دستگاه های این نظام اسلامی نباید جا داشته باشند، چون همچون ویروسی آلودگی ببار می آورند.

وی در مورد قیام 19 دی ماه 1356 مردم قم در دفاع از مرجعیت، عنوان داشت: این قیام در حقیقت سرآغاز افول رژیم پهلوی بود چون سلسله حوادثی را طی ۱۳ ماه بوجود آورد تا به پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ شد منجر شد، آنچنان حوادث با سرعت در سایر شهرهای بزرگ رقم خورد و مردم نسبت به اهانت به ساحت مرجعیت و توهین به امام راحل رضوان الله تعالی واکنش نشان دادند که رژیم تصور میکرد با سخت‌گیری و کشت و کشتار میتواند این شعله های برافروخته شده خشم مردم در مراکز استانها و شهر را مهار و خاموش کنند، مردم به همراه مراجع و علمای قم، یکپارچه و با همه وجود حمایتشان را از امام تبعید شده در نجف، اعلام کردند.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: امروز هم مردم از نسل 19 دی هستند، نسل هشت سال دفاع مقدس هستند، می بینیم پس از چهار سال از شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی آن حضور شکوهمند و معنادار را بوجود می آورند، که در تشییع جنازه سردار سلیمانی فریاد می زدند و اعلام میکردند قطر قطره خون حاج قاسم، پیروان مکتب حاج قاسم به میدان می‌آورد، عاشقانش در کنار مزارش هر سال سالگرد شهادتش، با او تجدید عهد و پیمان می نمایند.

حجت‌الاسلام جباری یادآور شد: این برای دشمنان نادان و جاهل قابل فهم و درک نیست، مردم قم اگر آن روز وفاداری خود را به مرجعیت نشان دادند، امروز هم کل مردم ایران اسلامی پایبندی و بر سر عهد و پیمان بودنشان را ثابت کرده اند.

وی در مورد کشتار زائران حاج قاسم در کرمان، گفت: ترور در سالگرد ترور، انتقام از ضربات تاریخی و فراموش نشدنی حاج قاسم و ایران اسلامی در طی سالهای متمادی با دسیسه‌گری استکبار علیه جمهوری اسلامی که هر بار توسط این قهرمان جبهه‌های مقاومت خنثی و ابتر می‌مانده است.

امام جمعه محمودآباد در پایان بیان کرد: کسی که پایان حکومت داعش را در زمان حیاتش اعلام و بر قولش می‌ایستاد و آن را عملی می‌سازد، برای اربابان داعش، آمریکا و اسراییل قابل تحمل نیست این همه رهرو و عاشق سر از پا نشناخته داشته باشد، برخی حسرت می‌خوردند چرا در میان آن جمع شهدا نبودند، حتما سال آینده با دلدادگی بیشتر شرکت خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=14221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.