6

تحقق و حصول نتایج و اهداف انقلاب کار آسانی نیست/ انقلاب اسلامی؛ زمینه شکل‌گیری و عوامل پیروزی

  • کد خبر : 14674
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
تحقق و حصول نتایج و اهداف انقلاب کار آسانی نیست/ انقلاب اسلامی؛ زمینه شکل‌گیری و عوامل پیروزی
امام جمعه محمودآباد گفت: فرآیند تحقق هدف‌های انقلاب اسلامی یک فرآیند طولانی، دشوار و پر رنج و محنت بوده که ممکن است بصورت نسبی به برخی از اهداف برسد یا نزدیک بشود اما تحقق و حصول نتایج و اهداف انقلاب کار آسانی نیست.

به گزارش “خط شمال” حجت‎‌الاسلام و المسلمین سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه امروز با بیان اینکه در آستانه چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم، ضمن گرامیداشت نام و یاد همه شهدا خصوصا شهدای انقلاب اسلامی، ایام را تبریک گفت و اظهار داشت: گاهی مطالبی در اذهان ما خطور پیدا می‌کند، چه بسا نگاه و عقیده و باورمان پس از آن جهت و مسیرمان را نسبت به انقلاب تغییر می‌دهد که باید خیلی مواظب و مراقب بود و آن این است که در سال 57 انقلاب 22 بهمن به پیروزی رسید، قطعا چند سالی انقلاب مشکلاتی دارد و همه چیز بعد از مدتی به سر و سامان می‌رسد.

وی افزود: پس چرا پس از 44 سال همچنان مشکلات، مردم را آزار می‌دهد و هر روز شاهد بروز معضلات و عوارض دور از انتظار در عرصه‌های مختلف هستیم؟ واقعا موضوع و حقیقت چیست؟ انقلاب یک شورش نیست به خیابان بریزید و جنجالی بپا بشود و جمعی از راه برسند زمام امور را بدست بگیرند؛ انقلاب یک تغییر بنیادین است.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: فرآیند تحقق هدف‌های انقلاب اسلامی یک فرآیند طولانی است و دشوار و پر رنج و محنت، البته ممکن است بصورت نسبی به برخی از اهداف برسد یا نزدیک بشود اما تحقق و حصول نتایج و اهداف انقلاب کار آسانی نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین جباری ادامه داد: قدم اولش که پُر هیجان و پُرسر و صدا است یعنی اصل انقلاب و ایجاد انقلاب آسانتر حاصل می‌گردد، گرچه آن هم دشواری خاص خودش را داشت، لکن آسان‌ترینش همان مرحله است، قدم بعدی هم تَرَتُب نظام اسلامی بر انقلاب که ایجاد نظام و رای‌گیری و پذیرش مردمی هم صورت گرفت که همان هندسه عمومی جامعه است.

وی یادآور شد: ایجاد دولت اسلامی، نه به معنای هیئت وزیران یعنی مجموعه کارگزاران حکومت از دهیاری و شورای روستا تا رییس دولت باید هر که در درون نظام است، اسلامی بشود، این از مرحله قبل دشوارتر است؛ آیا این مساله تحقق پیدا کرده است، امیرالمومنین با آن قدرت حاکمیتی‌اش می‌نالید از همین کارگزاران، به اینکه من هم طبیب حازقی هستمو دردها را می‌دانم وزخم‌ها را می‌بینم و هم داروی لازم را دارم تا درمانگری کنم ولی دستیاران، بهیاران و بهورزان و پرستاران درست و کاربلد و دلسوزی ندارم.

امام جمعه محمودآباد گفت: امیرالمومنین مردم خوبی هم نداشت و لی بحمدالله در این عصر و زمان شایسته‌ترین مردم را خدا به رهبری و مسئولان عطا فرموده است؛ مسیر انقلاب، مسیر پیشرفت طولانی و پُر سنگلاخ و پُردردسر و پُر دشمن است، رویکرد انقلاب ما بگونه‌ای است که تولید دشمن و دشمنی می‌کند، مابین دو گزینه هستیم، به عقب برگردیم و سواری بدهیم و ذلت بپذیریم یا در مسیر انقلاب متحمل سختی بشویم اما عزیزانه و شریفانه زندگی کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین جباری عنوان داشت: شما برخی‌ها به ییلاقات و مناطق کوهستانی خوش آب و هوا رفته‌اید، مسیر و جاده پُر پیچ و خمی دارد، بسیار صعب‌العبور است، خیلی ماشین آرام آرام پیش می‌رود چون با احتیاط باید رفت، بعد از مدتی مسیر با دقت به قله و جای مرتفع جاده می‌رسید، یک نگاه به پشت سر می‌اندازید، شگفت‌زده می‌شوید، می‌گویید واقعا این من بوده‌ام که این مسیر و گردنه مرگبار را عبور کردم؛ تقریبا مسائل داخلی کشور را بعد از پیروزی انقلاب نگاه کنیم، 10 سال جنگ داشته‌ایم، 8 سال دفاع مقدس و قبلش ترور و جنگ‌های شهری بود.

وی با اشاره به تهاجم بی‌امان جبهه مقاومت به آمریکاییها و مواضع نیروهای نظامی آن‌ها، خاطرنشان کرد: اوایل هفته گذشته مقاومت اسلامی عراق برج 22 در خاک اُردن که خوابگاه سربازان نظامی آمریکا بود را مورد حمله پهباد انتحاری انفجاری قرار داده که 53 نفر کشته و زخمی شدند؛ آمریکاییها نیز شامگاه جمعه و صبح شنبه مقرر مقاومت عراق را هدف قرار دادند اما تمامی تحلیل‌گران آن‌را به نوعی اقدام و تلاشی برای خالی نبودن عریضه و از عصبانیت معرفی کرده‌اند، این نشان می‌دهد آمریکا اگر بخواهد هم دیگر توان مقابله مناسب ندارد.

امام جمعه محمودآباد افزود: امتیاز حملات علیه مواضع آمریکا این است که دولتی نیست، ریشه عمیق مردمی داشته باشد، مواجهه با آمریکا برخاسته از متن و بطن مردم است تا زمانیکه آمریکاییها سر عقل نیایند، دست از شرارت بر ندارند، ضربات پیاپی بر آن‌ها همچنان وارد خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جباری در خصوص شاهکار بزرگ وزارت اطلاعات و ضربه فرامرزی به پیکر سرویس اطلاعاتی اسراییل موساد، اظهار کرد: این ضربه اطلاعاتی بزرگ‌ترین آسیب و ضربه‌ای است که تاکنون دستگاه جاسوسی آن کشور خورده است؛ ضربه وارده در حد اعلام در فضای مجازی و سایبری نیست چون قبلا شناسایی و افشای هویت جاسوسان سازمان سیاه آمریکا هم مورد ضربه قرار گرفت. وی ادامه داد: اینبار ضربه ترکیبی با روش‌های ستنی و مدرن و پیشرفته بود، هم در شناسایی هویت جاسوسان، هم در اطلاعات امنیتی و تاسیسات نظامی پنهان، از کارخانجات تسلیحاتی و صنایع راهبردی غیر نظامی؛ اهمیت موضوع در این است که جمهوری اسلامی با استفاده از این اطلاعات جمع‌آوری کرده، می‌تواند هر زمان که اراده کند و لازم ببیند، ضربه و آسیب جدی را وارد کند.

امام جمعه محمودآباد گفت: اطلاعاتی را از 28 کشور ( در سه قاره آسیا، آفریقا، اروپا) دارد که رژیم صهیونیستی در آنجاها خرابکاری داشته و جاسوسان ویژه‌ای دارد که به محض لو رفتن هویت آن‌ها و خسارتهایی که به آن کشور وارد کرده‎‌اند، در ورابط آن کشورها با رژیم جنایتکار اسراییل تاثیرات منفی فراوانی ببار خواهد آورد البته انتظار می‌رود معاملات خوبی در قبال مبادلات اطلاعاتی با برخی کشورها صورت بگیرد که تعدادی از معاندین خارج نشین باید بدنشان بلرزد و احساس خطر کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جباری تصریح کرد: بحمدالله همین الان تعدادی از عوامل و همکاران موساد در تور اطلاعاتی سربازان امام زمان قرار دارند ولی به دلایل امنیتی زمان دستگیری آن‌ها فرا نرسیده است، در داخل کشور هم تعدادی ارازل و اوباش استفاده می‎‌کنند که برای مواقع اغتشاشاتشان وارد عرصه می‌شوند.

وی ضمن تبریک میلاد سراسر نور انوار تابناک سه گانه سیدالشهداء، امام سجاد (ع) و ابولفضل العباس، اظهار داشت: اگر بخواهیم به هر لحظه زندگی نورانی آن سه بزرگوار بنگریم، هر سه جلوه‌های درخشان معرفت، حماسه، استقامت و پایداری بوده‌اند و در واقع نمایشگاهی از این اوصاف بلند در معرض دیدگان بشریت قرار داده‌اند که نقطه اوج آن عاشورا بود و در مکتب قیام حسینی و نهضت خونبار آن حضرات، عرفان، حماسه، آزادگی و جوانمردی متجلی شد.

امام جمعه محمودآباد در پایان خاطرنشان کرد: مکتب خونین عاشورا با داشتن چنین چهره‌های پُر فروغ و سراپا اخلاص و صفا در هر دوره و عصری، پُر رنگ‌تر و اثرگذارتر می‌شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=14674

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.