6
امام جمعه محمودآباد:

تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی وظیفه همگانی است

  • کد خبر : 14591
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی وظیفه همگانی است
امام جمعه محمودآباد گفت: همه ما وظیفه تبیین دستاورد‌های مهم انقلاب از جمله دهه فجر را داریم.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام سید احمد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: امام خمینی (ره) همچون همه انبیاء الهی و هادین حق دارای ویژگی‌های ممتازی بود که در رأس همه خوبی‌های حضرت امام راحل در عصر زمان ما صداقت در گفتار و اعمال ایشان بود و اگر مردم این همه همراهی در طی دوران انقلاب با امام عزیز داشته‌اند، بخاطر همین ویژگی صداقت امام عزیزمان با مردم بوده است.

وی افزود: دعوت انبیاء هم همین‌طور بوده؛ اگر مردم صرفا دعوت انبیاء را در زبان می‌دیدند، قطعا مردم همراهی و تبعیت از آن‌ها نمی‌کردند اگر امام می‌فرمودند،‌ ای سربازان از پادگان‌ها خارج شوید، آن‌ها توجه به سخن ایشان می‌کردند، امام می‌فرموند کرکره مغازه‌ها را پایین بکشید، همه اینکار را انجام می‌دادند، امام می‌فرمودند همه اعتصاب کنند و دست از کار بکشند، پالایشگاه‌ها تعطیل می‌شد، همه صنایع از کار می‌افتاد و متوقف می‌شد، امام می‌فرمودند، از خانه‌ها بیرون بیایید و آنچه رژیم می‌خواهد، در مقابل رژیم مقاومت کنید، مردم بیرون می‌ریختند با اینکه جانشان در خطر بود و جوان‌های خود را قربانی می‌کردند، قطعا نشان از این داشت که امام (ره) کاری کرد که مردم به عمق راستی، صداقت و حقیقت ایشان پی بردند.

امام جمعه شهرستان محمودآباد تصریح کرد: مردم با فرموده امام کار‌ها را انجام می‌دادند یعنی ما گوهری را در امام یافتیم که این گوهر حقیقت وجودی و فطرت ما است، امام اتصال پیدا کردند با فطرت الهی ما و ایشان از عمق جان خویش مردم را فرا می‌خوانند و تا روز آخر همین‌طور بود.

حجت‌الاسلام جباری ادامه داد: اگر حقیقت امام تبدیل به کاریزما می‌شد، چیزی نبود که مردم بی‌جهت عشق به فردی بورزند، در تشییع جنازه‌ امام (ره) مردم زیر دست و پا له می‌شدند، می‌دانستند مخاطرات زیادی برایشان دارد، اما حاضر نبودند، دست بکشند.

وی گفت: امام (ره) سیاست‌باز نبود که سیاسی بازی کند، امام اخلاق‌مدار بود؛ ایشان اخلاق را با حقیقت سیاست در آمیخته بود، مردم نیز عاشق و تابع حقیقت هستند؛ همین جهت را رهبر معظم انقلاب اسلامی دنبال کرد، سیری که معظم له در طول این چند سال دارند، اندک تفاوتی با امام خمینی (ره) ندارد، تنها زمانه تغییر کرده و شگرد‌های دشمنان عوض شده، فشار و سختی‌ها بر نظام ما کم نشد، تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دقیقا تدبیر حضرت امام (ره) است.

امام جمعه شهرستان محمودآباد افزود: امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی چیزی را تاکنون برای خود نخواستند آن‌ها مبرای از هرگونه منفعت طلبی بوده و هستند، قلب و دل و وجودشان برای مردم می‌تپد، چون خواستند این موضوع را به مردم برسانند که ما اگر مسئولیتی بر عهده گرفتیم همه اش برای نظام و مردم است، مردم این باید موضوع را باور کنند.

حجت‌الاسلام جباری بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از دو ماه گذشته تاکنون در هر سخنرانی خود از انتخابات و اهمیت آن متذکر می‌شوند و هدایت‌گری‌های لازم را نسبت به مردم در مورد انتخابات داشته و دارند، درحالیکه دشمنان تلاش می‌کنند انتخاب کمرنگ شود، در حقیقت دشمن نظرش آن است که یک رفراندومی در کشورمان صورت بگیرد، تحت عنوان «نه به نظام» و عدم حضور در انتخابات.

وی خاطرنشان کرد: دشمن روی ناامید کردن مردم کار می‌کند، در حالی که ما تلاش مسئولان و دلسوزی و پیشرفت در جهات مختلف از جمله اقتصادی و علمی و فناوری را می‌بینیم.

حجت‌الاسلام جباری یادآور شد: ما در رخداد‌های مهم انقلاب از جمله دهه فجر، هر کدام مسئولیتی داریم و در این ایام وظیفه تبیین آن را داریم، امیدوارم بدرستی رسالتمان را انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=14591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.