1
در جلسه شورای دانشگاه انجام شد:

تبیین برنامه طرح تحول در آموزش در دانشگاه مازندران

  • کد خبر : 5213
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
تبیین برنامه طرح تحول در آموزش در دانشگاه مازندران
برنامه طرح تحول در آموزش در دانشگاه با حضور دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد سرپرست دانشگاه در جلسه شورای دانشگاه مازندران تببین شد.

به گزارش ” خط شمال” دکتر علی‌نژاد در این جلسه که با حضور معاونان دانشگاه و روسای دانشکده‌ها برگزار شد، با اشاره به این نکته که مدیریت دانشگاه بر مبنای اسناد بالادستی در حوزه آموزش‌عالی به‌ویژه اجرایی‌شدن سند دانشگاه اسلامی و برنامه طرح تحول در آموزش از اولویت‌های دانشگاه مازندران است، سند دانشگاه اسلامی را از جامع‌ترین اسناد بالادستی در حوزه وزارت علوم دانست و خواستار ارایه نظرها و راهکارهای اجرایی برای عملیاتی‌نمودن سند مذکور و برنامه پیشنهادی طرح تحول در آموزش وزارت علوم از سوی معاونان دانشگاه و روسای دانشکده‌ها شد.

سرپرست دانشگاه مازندران با تاکید بر این‌که بدون تردید با برنامه‌ریزی در راستای حرکت برای مدیریت بخش‌های دانشگاه براساس اسناد بالادستی، در آینده نزدیک شاهد تحولات چشم‌گیری در دانشگاه‌های کشور خواهیم بود، از مسوولان دانشگاه خواست تا در راستای اجرایی‌شدن راهبردهای تعیین‌شده در آنها اهتمام ورزند.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام موسی مستقیمان مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران نیز با استقبال از جدیت و پیگیری مسوولان دانشگاه در اجرایی‌شدن سند دانشگاه اسلامی گفت: مطابق ظرفیت‌های رشد و ارتقای جامع‌نگر موجود در سند مذکور، انتظار می‌رود به‌زودی شاهد سیاست‌گذاری و عملیاتی‌شدن این سند در دانشگاه باشیم.

دکتر رحمت عباس‌نژاد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز در سخنان خود به جایگاه سند دانشگاه اسلامی در مدیریت جامع دانشگاه اشاره کرد و گفت: علی‌رغم ظرفیت‌های بسیار خوب، متاسفانه این سند در مدیریت دانشگاه‌ها به‌دلیل سطحی‌نگری، مظلوم واقع شده است.

دکتر عباس‌نژاد با توجه به رویکرد تحولی وزارت علوم در دولت سیزدهم، اجرایی‌کردن راهبردها و سیاست‌های اجرایی تعیین‌شده در این سند را دقیق ارزیابی کرد و اذعان داشت: اراده مقام عالی وزارت بر حفظ آیین‌نامه‌های موجود و ایجاد تحول در بخش‌هایی است که مغفول مانده است و در همین راستا ارایه برنامه طرح تحول در آموزش وزارت عتف از سوی معاون آموزشی وزارت مطرح و در حال پیگیری است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با تبیین ظرفیت‌های موجود در طرح تحول آموزش ادامه داد: بر اساس مطالعه و تحلیلی که با حضور مدیران حوزه آموزشی طی چندین جلسه انجام شده است، راهبردها و سیاست‌های‌اجرایی متناظر سند دانشگاه اسلامی و برنامه طرح تحول در آموزش به همراه اقدامات جاری و آتی دانشگاه مازندران در هر کدام از راهبردهای مذکور استخراج گردیده است.

دکتر عباس‌نژاد با تقسیم دانشگاه‌ها به 4 نسل اظهار داشت: در حال حاضر، جهان از دانشگاه‌های 3 نسل اول عبور کرده و وارد نسل چهارم شده است و این دانشگاه‌ها جدا از وظایف دانشگاه‌های سه نسل گذشته، ماموریت دارند تا در شکل‌دهی آینده جامعه خود ایفای نقش نمایند.

عضو هیات رییسه دانشگاه افزود: انتظار می‌رود با توجه به تحولات روز دنیا بتوانیم نسبت به ارتقای سطح آموزش و توانمندی‌های دانشگاه‌ها در زمینه مهارت‌افزایی، ‌افزایش توان اشتغال‌پذیری، آینده‌نگری در حل نیازها و حل مسایل جامعه، تحقق آموزش چندساحتی، تحول در نظام جذب و به کارگیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی با رویکرد تقاضامحوری و حل مساله و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی، تحولات خوبی را رقم بزنیم.

معاون آموزشی دانشگاه از کلیه معاونان دانشگاه و روسای دانشکده‌ها خواست تا با جدیت نسبت به اجرایی‌شدن سند دانشگاه اسلامی و برنامه طرح تحول در آموزش که شهریور ماه آتی نهایی خواهد شد، هم‌افزایی فکری و مشاوره‌ای داشته و ریاست دانشگاه را یاری نمایند.

در ادامه این نشست، اعضای حاضر در جلسه به ارایه پیشنهادها و نظرهای خود در زمینه چگونگی برنامه‌ریزی و سیاست‌گزاری برنامه تحول در آموزش و سند دانشگاه اسلامی پرداختند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=5213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.