2
در گفت‌وگو با یک پزشک:

تبلیغات زرد در فضای مجازی، یکی از موانع ما در رشد جمعیت است

  • کد خبر : 15598
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
تبلیغات زرد در فضای مجازی، یکی از موانع ما در رشد جمعیت است
پزشک خانواده مرکز بهداشت سرخ‌رود گفت: در شبکه‌های مجازی زرد فقط و فقط از مشکلات فرزند‌آوری تبلیغات می‌کنند و متاسفانه زوج‌های جوان را به سمت‌ باورهای غلط فرزندآوری کشانده‌اند و در نهایت تبلیغات زرد در فضاي مجازي یکی از موانع ما در رشد جمعیت است.

به گزارش “خط شمال” سمیرا نیرومند پزشک خانواده مرکز بهداشت سرخ‌رود در خصوص ترویج جوانی جمعیت در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن اشاره به اینکه یک سالی است که پزشک خانوار این مرکز بهداشت شدم، اظهار داشت: در طول این یکسال خبر خوبی برای جوانی جمعیت ندارم و متاسفانه به سمت منفی ميريم و همچنان به سوی جمعیت پیری درحال حرکت هستیم.

وی تصریح کرد: من با همکارانم در بین مردم شهر می‌رویم و با زوج‌هایی که به تازگی تشکیل خانواده دادند، در مورد جوانی جمعیت گفت‌وگو می‌کنیم اما متاسفانه در میان صحبت‌های آن‌ها متوجه شده‌ام که تبلیغات زرد در فضاي مجازي یکی از موانع ما در رشد جمعیت است.

پزشک خانواده مرکز بهداشت سرخ‌رود افزود: در شبکه‌های زرد فقط و فقط از مشکلات فرزند‌آوری تبلیغات می‌کنند و متاسفانه زوج‌های جوان را به سمت‌ باورهای غلط فرزندآوری کشانده‌اند، در صورتیکه از فواید داشتن فرزند تبلیغاتی دیده نمی‌شود.

دکتر نیرومند ادامه داد: زوج‌های جوان ما بدون هیچ تحقيقی به این باورهای غلط دامن می‌زنند و لذت داشتن فرزند را از خود ‌می‌گیرند که همین امر باعث می‌شود کشور ما به سمت پیری برود اما در میان مردم خانواده‌های هستند که سطح فکر و سواد آن‌ها بالا است، به دستور مقام معظم رهبري گوش فرا دادند و به فکر فرزندآوری و جوانی جمعیت در کشور شدند؛ این فکر و اندیشه درست آن‌ها کشور را از پیری دور خواهد کرد.

وی گفت: من و همکارانم در مرکز بهداشت سرخ‌رود با همراهی شهرداری و اعضای شورای شهر از این خانواده‌ها حمايت می‌کنیم تا قوت قلبی برای این کار پسندیده شود.

پزشک خانواده مرکز بهداشت سرخ‌رود عنوان داشت: حدود ۲۹۲۸ خانواده تحدد پوشش ما در این مرکز بهداشت هستند، همکاران ما در مرکز بهداشت سرخ‌رود تمام وقت خود را برای رفاه حال شهروندان انجام می‌دهند، به صورت گروهی در روستاهای اطراف درب منزل خانواده‌های که تازه ازدواج کرده‌اند یا تک فرزند دارند، می‌روند و با آن‌ها در مورد مزایای فرزندآوری مشاورهای لازم را رائه می‌دهند.

دکتر نیرومند خاطرنشان کرد: از خانواده‌های که بالای ۳ فرزند دارند، تشکر وقدردانی می‌کنند ‌و آن‌ها را تحت پوشش مرکز بهداشت قرار می‌دهند و اسم این کار را گذاشتیم “طرح خانواده‌های شایسته و باشکوه” تا گوشه‌ای از زحمات آن‌ها جبران شود، هم به نفع آن‌ها باشد و هم به نفع جوانی جمعیت در کشور.

وی بیان داشت: خانواده‌های هستند که به جای فرزند حیوان در خانه نگهداری می‌کنند، توصیه می‌کنم، این کار شاید از نظر انسانی نگهداری حیوان در خانه درست باشد وحیوان جز مخلوقات خداوند باشد اما به هیچ وجه نمی‌تواند جای فرزند را درمنزل بگیرید، من به عنوان پزشکی که دغدغه‌های زیادی دارم، خواستم در سن مناسبت فرزند داشته باشم.

پزشک خانواده مرکز بهداشت سرخ‌رود در پایان یادآور شد: هر آنچه مشکلات کاری هیچ وقت تمامی ندارد اما سن فرزندآوری ممکن است به پایان برسد و دیگر هیچ سودی ندارد، از زوج‌های جوان‌ درخواست دارم از مشکلات و درخواست‌های زندگی روزمره خود کم کنند و به فکر گوهر گرانبهای هستی فرزند باشند وخود همین باعث رزق و روزی فراوان در خانواده‌ها می‌شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=15598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.