1

تاثیر کار تعاونی‌ها برای بهبود در تسهیل امور جامعه و اجابت حوائج مردم

  • کد خبر : 5759
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
تاثیر کار تعاونی‌ها برای بهبود در تسهیل امور جامعه و  اجابت حوائج مردم
امام جمعه محمودآباد گفت: امروز کار تعاونی‌ها از هر زمان دیگر برای تسهیل امور جامعه و اجابت حوائج مردم لازم‌تر، مناسب‌تر و ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام سید اجمد جباری در خطبه نماز جمعه امروز ضمن تبریک 13 شهریور روز تعاون به تعاون‌گران، خصوصا عزیزانی که در تشکیلات تعاونی‌ها منطقه تلاش می‌کنند، اظهار داشت: می‌دانید منادی و دعوت کننده اصلی و پیشتاز در عرصه تعاون و ترویج روحیه تعاون و کمک و همکاری و مساعدت اسلام  بود آن هم در بهترین نوع و مفیدترین جهت؛ ¤وَتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوىٰ¤.

وی ادامه داد: دستور دین برای یاری رساندن به یکدیگر و بلند کردن بار زمین مانده و روح جمعی پیدا کردن و خروج از دغدغه فردی و شخصی است عضوی از پیکر عظیم جامعه شدن، با درد دیگران، درد کشیدن و حرص علاج درد یا درمانِ درد داشتن و با رفاه و آرامش و خوشحالی دیگران خشنود و شاد بودن.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: تعاونی ها می توانند حمایتگر بسیار خوبی برای اقشار ضعیف باشند عامل بسیار ارزشمند در جهت کارآفرینی و اشتغال و تولید ، که البته امروز کار به جایی رسید و آنقدر طی سالهای گذشته به مجموعه تعاونیهای کشور بی‌توجهی شده که بسیاری از این تعاونی‌ها خود دچار مشکلات عدیده و بحران هستند.

حجت الاسلام جباری افزود: بی توجهی و عدم اختصاص اعتبار کمک مناسب و صورت نگرفتن حمایت های مقتضی این نهاد ارزشمند کارساز را فشل و ناتوان کرده‌اند ، به طوری که اکثر این ها به جهت حفظ حیثیت و آبرو مشغول ادامه فعالیت و کارند و الا ترجیح میدادند تعاونی‌ها را تعطیل کنند بنابراین حمایت مسئولان علاج درد عزیزان است.

وی به سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان نکاتی برجسته داشت که به چند مورد اشاره و گفت: اولین مورد توفیقات دولت زنده کردن اعتماد و امید در مردم با عملکرد و دغدغه مندی و میدانی عمل کردن و تلاش شبانه روزی و خدمت رسانی خصوصاً در بخش بهداشت و درمان و دیپلماسی است.

امام جمعه محمودآباد گفت: دومین موضوع سفرهای استانی که ۳۱ سفر را دولت طی یک سال با شیوه خاص احساس همدلی و لابلای مردم از نزدیک قرار گرفتن لمس درد و مشکلات مردم کردن و سرعت پیگیری نسبت به رفع مشکلات همچون سیل و حوادث طبیعی که نشان از همدردی دولت با مردم است.

حجت الاسلام جباری سومین موضوع را همراهی و هماهنگی و تعامل درست دولت و مجلس و دستگاه قضا، چه نیروهاکه در سالهای گذشته صرف بحث های انحرافی نشد، این درسی از برای تمام سطوح کشوراست، عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: فرافکنی نکردن و ناکارآمدی خود را به گردن این و آن نینداختن این که فرمودند : تا چیزی می شد و عرضه پیش بردن کارها و حل مشکلات را نداشتند فورا ،می گفتند ؛ نمی گذارند کار بکنیم.

امام جمعه محمودآباد بیان کرد:مرتب دنبال بهانه گیری بودند،که ما میخواهیم کار بکنیم ولی دست قوی تری هست جلوی ما را میگیرد، البته این ازجهتی درست بود، گاهی شما می خواستید کشور را دو دستی تحویل بدهید کشور را ذلیل بکنید و دلتان هم می خواست کسی نفس نکشد ولی کشور صاحب و بزرگتر و مصلحت اندیش خبیر و حکیم دارد که قطعاً به هیچکس اجازه چنین خیانت هایی را نمی دهد.

حجت الاسلام جباری با اشاره به اتفاقات اخیر عراق گفت: جریان فتنه انگیز و خسارت آفرین ، در عراق برای چندمین بار بود که در شهرهای مختلف خصوصاً بغداد پایتخت عراق و به ویژه منطقه سبز اقدام به آشوب و تصرف پارلمان و درگیری های خیابانی و حمله به سفارت خانه ها و اخیراً تعطیلی پارلمان عراق و ورود به کاخ نخست وزیری کردند.

وی یادآور شد: اینها وقتی استعفای دسته جمعی داده‌اند تصور نمی‌کردند بلافاصله استعفایشان پذیرفته و آب از آب تکان نمی خورد این برای مقتدی صدر، قابل هضم و پذیرش نبود ، تصور کردند، گل به خودی زدند و لذا به این باور رسیدند میدان و عرصه از دستش در رفته خصوصاً که دیدند هیچ آشوب و اعتراض عمومی پس از استعفای نمایندگان صورت نگرفته لذا به دنبال فرصتی بود تا نشان دهد همچنان در صحنه حضور دارد و همچنان بازیگر مناقشات سیاسی عراق است.

امام جمعه محمودآباد در پایان اظهار کرد: بنابراین طی یک اقدام نسنجیده‌ای تمام آبرو و حیثیتش را با اشغال مجلس و کاخ ریاست جمهوری و رفتار خشونت آمیز برد هرچند دست های ناپاک خارجی و چه داخلی  و در عراق همچنان فعال است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=5759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.