6

بیش از یک میلیون زن مازندرانی در انتظار حمایت دولت سیزدهم

  • کد خبر : 15360
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱
بیش از یک میلیون زن مازندرانی در انتظار حمایت دولت سیزدهم
به‌صورت معمول در سفرهای مسئولان ارشد به استان‌ها در زمینه مسائل مربوط به بانوان غفلت صورت می‌گیرد و حال که یک روز مانده به سفر آقای رئیسی به مازندران نگارنده قصد دارد نگاهی به مسائل و کمبودهای بانوان مازندرانی داشته باشد.

به گزارش “خط شمال” این روزها مازندران آماده میزبانی از یک مهمان ویژه است و تمام مسئولان و مردم به خط شده‌اند تا از این مهمان ویژه استقبال خوبی به‌عمل آورند. آیت‌الله رئیسی رئیس دولت سیزدهم همان مهمان ویژه‌ای است که از صبح روز پنجشنبه به همراه اعضای هیات دولت برای دومین بار وارد مازندران می‌شوند تا هم مصوبات سفر قبلی را پیگیری کنند و هم پیگیر مسائل و مشکلات این استان لاله‌خیز شوند.

اما به‌صورت معمول در سفرهای مسئولان ارشد به استان‌ها در زمینه مسائل مربوط به بانوان غفلت صورت می‌گیرد و حال که یک روز مانده به سفر آقای رئیسی به مازندران نگارنده قصد دارد نگاهی به مسائل و کمبودهای بانوان مازندرانی داشته باشد شاید مورد توجه مسئولان استانی برای مطرح کردن در حضور رئیس جمهور قرار گیرد.

در دور نخست سفر ریاست جمهوری به مازندران 6 مصوبه از 176 مصوبه مختص بانوان بود که مبلغ 45 میلیارد تومان اعتبار برای مسائل و مشکلات زنان مازندرانی جذب شد.

ایجاد مرکز درمان ناباروری، تکمیل و تجهیز پارک بانوان در ساری، تخصیص تسهیلات اشتغال زنان کارآفرین، اشتغال زنان روستایی، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و تجهیز سالن ورزشی خوابگاه حضرت زینب (س) دانشگاه مازندران از مصوبات سفر رئیس جمهور برای بانوان مازندرانی بوده است.

از میان این 6 مصوبه تنها دو مصوبه ایجاد مرکز درمان ناباروری و پارک بانوان در ساری محقق شد و چهار مصوبه دیگر در انتظار ماند. باتوجه به اینکه مازندران دارای یک میلیون و 370 هزار نفر زن و دختر است نیازمند جدی برای رفع کمبودهای موجود بوده و باید گفت که 6 مصوبه برای نیمی از جمعیت مازندران بسیار کم است.

مازندران دارای 16 هزار و 224 نفر بانوی کارآفرین است که نقش عمده‌ای در زمینه اشتغال و تولید این استان دارند اما با مشکلات زیادی در زمینه حمایت از اشتغال و عرضه محصولات دارند.

همچنین حدود 50 هزار بانوی ورزشکار مازندرانی در رشته‌های مختلف ورزشی مشغول فعالیت هستند که 42 ورزشکار زن در سال 1402 صاحب عناوین ملی و بین‌المللی شدند اما سهم زیرساختی ورزش بانوان در مازندران بسیار اندک است.

درحالی که وسعت مازندران به اندازه برخی از کشورهای منطقه است اما فقط چهار بیمارستان تخصصی زنان و زایمان در این استان وجود دارد که این امر مشکلات زیادی را برای مسائل درمانی بانوان به‌وجود آورده است.

مازندران که دارای 22 شهرستان است اما فقط از هشت پارک بانوان برخوردار است که نشان دهنده کمبود جدی مراکز تفریحی ویژه بانوان است. سخن پایانی؛ مسئولان مازندران به‌ویژه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری باید بدانند که زنان مازندرانی که نقش مهمی در بخش‌های مختلف این استان ایفا می‌کنند باید مورد توجه جدی قرار گیرند و هیچ بهانه‌ای نسبت به عدم طرح مسائل بانوان این استان و کم‌توجهی به این قشر پذیرفتنی نیست.

همچنین انتظار زنان مازندرانی در سفر ریاست محترم جمهوری به مازندران نگاه ویژه‌تر نسبت به سفر قبلی ایشان است که امیدواریم آقای رئیس جمهور پیگیری جدی‌تر نسبت به مصوبات اجرا نشده داشته و مصوبات بیشتری برای دور سفر جدید شاهد باشیم.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=15360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.