4

بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار نوشهر برگزار شد

  • کد خبر : 4568
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار نوشهر برگزار شد
بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار شهرستان نوشهر با حضور دکتر محسنی بندپی نماینده مردم شهرستان های نوشهر و چالوس و کلاردشت در خانه ملت، عابدی مدیر کل آموزش و پرورش استان، یزدانی فرماندار نوشهر، کُرد بخشدار مرکزی و سایر مسئولین شهرستانی به همت مجمع خیرین مدرسه یار این شهرستان در سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی شهید با هنر برگزار شد‌ه است.

به گزارش “خط شمال” دکتر محسنی بندپی در جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان نوشهر ، با اشاره به آمار نگران کننده تعداد دانش آموزان بدون صندلی در کشور اظهار کرد : بعد از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش‌هایی که در این زمینه شده است نباید به این آمار رسید که کمبود کلاس و مدرسه داشته باشیم .

وی با بیان اینکه مسیر توسعه از آموزش و پرورش آغاز می‌شود ، افزود : بر همین اساس یونسکو مسیر توسعه را از فرزندان شروع کرده است و روی آموزش بچه ها سرمایه گذاری کرده است زیرا می داند برای درمان خوب ، کارمند و پزشک خوب و … باید از طریق آموزش فرزندان جلو رفت .

نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیازمندی به هزار و ۲۷۶ صندلی برای دانش آموزان در نوشهر گفت : در مازندران نیز کمبود صندلی و کلاس درس وجود دارد که نیازمند کمک خیرین است .

محسنی به سهم ۴۹ درصدی خیرین در ساخت مدارس در کشور اشاره کرد و یادآور شد : سرانه کلاس برای هر آنش آموز ایرانی ۸.۳۹ درصد است در حالیکه این عدد در شهرستان نوشهر ۳.۹ درصد است که بسیار کم است و باید به این فضا اضافه کرد .

وی از تشکیل فراکسیون امور خیریه و خیرین در مجلس برای نخستین بار خبر دادو یادآور شد : در این رابطه جلسات متعددی با خیرین کشور در مجلس برگزار شد .

نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی بر لزوم فعالیت بیش از پیش دفاتر حقوقی در وزارت آموزش و پرورش ، اداره کل و در سطح شهرستان تاکید کرد و ادامه داد : برای جذب خیرین و ادامه ساخت مدارس و تهاتر زمین نیاز به فعالیت بیشتر از طریق اين دفاتر است .

محسنی با تاکید بر اینکه در کنار توجه به سخت افزار باید به بخش نرم افزار هم توجه ویژه ای صورت گیرد ، افزود : اگر معلمان راضی نداشته باشیم فرزندان درستی تربیت نخواهند شد .

وی تشکیل بخش کوچکی در مجمع خیرین برای رفاه حال معلمان را مورد تاکید قرار داد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای آموزش به یک معلم آرام نیاز است ، خاطر نشان کرد : برای رفع مشکلات معلمان باید تلاش بیشتری شود تا دانش آموزانی درست تربیت شوند .

مصطفی عابدی مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به کمک خیرین در ایام کرونا به دانش آموزان بی بضاعت در زمینه خرید تبلت و گوشی موبایل و همچنین کمک های مومنانه اظهار کرد : با توجه به عملکرد مثبتی که آموزش و پرورش در ایام کرونا داشت در دیدار با مقام معظم رهبری ، نمره قبولی را از ایشان گرفت.

وی از مراسم امروز به عنوان امربه معروف یاد کرد و گفت : بالندگی شهر به وجود خیرینی است که در بخش های مختلف انفاق می کنند و کارهای خیرخواهانه انجام می دهند .

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مهیا نمودن فضای کالبدی که بر عهده مجمع خیرین است تنها بخشی از کار است ، افزود : آنچه در ادامه در آموزش و پرورش روی می دهد مابقی کار است که دارای اهمیت زیادی است .

عابدی به نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت دانش آموزان اشاره کرد و یادآور شد : اگر در هر مدرسه در کنار دانش آموزان یه مجمع خیرین فعال شود ، این دانش آموزان از همان ابتدا روحیه انفاق و بخشندگی را یاد می گیرند .

وی از دلایل فشارهای اقتصادی را در کم شدن روحیه بخشتدگی عنوان کرد و ادامه داد: باید روحیه بخشندگی و انفاق را در بچه ها تقویت کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: اگر تعلیم و تربیت به درستی انجام شود به کمی و کاستی ها توجهی نمی شود و در این میان نقش معلمان بسیار حائز اهمیت است .

عابدی تاکید کرد: باید خیر پژوهی را راه اندازی کرد تا فرهنگ انفاق وارد شود .

گفتنی‌ست؛ در پایان به رسم یاد بود از خیرین مدرسه يار شهرستان با اهدای لوح سپاس توسط مسئولين استانی و شهرستانی تجلیل به‌عمل آمد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=4568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.