4

برگزاری همایش شناسنامه‌دار کردن باغات در محمودآباد

  • کد خبر : 15444
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲
برگزاری همایش شناسنامه‌دار کردن باغات در محمودآباد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از برگزاری همایش شناسنامه‌دار کردن باغات و صدور پروانه کسب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش “خط شمال” محمد هادی‌زاده با اشاره به طرح شناسنامه دار کردن باغات مرکبات در این شهرستان گفت: در این شهرستان تاکنون ۴۷ هکتار از باغات شناسنامه دار شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد هدف از این طرح را ساماندهی و بهبود فعالیت بهره برداران وباغداران با رویکرد تولید محصول سالم دارای قابلیت صادراتی دانست و افزود: باغداران با تشکیل اتحادیه صنفی، می توانند در تعیین زمان برداشت، عرضه و قیمت گذاری محصولات باغی تولیدی خود تصمیم گیرنده اصلی باشند.

هادی‌زاده با اشاره به اینکه باغداران با شناسنامه دار کردن باغات می‌توانند در تولید مرکبات نقش ایفا کنند. اظهار داشت: عضویت باغداران و کشاورزان در اتاق اصناف کشاورزی، یک فرصت برای باغداران بوده که می‌توانند در تعیین قیمت عادلانه محصولات مطالبه گری کنند.

وی در خصوص تولید محصول سالم خاطرنشان کرد: تولید محصول سالم‌تر به این معنی نیست که محصولات تولیدی موجود به لحاظ سلامتی مشکل دارند بلکه هدف این است تا با همکاری شبکه پیش‌آگاهی کارشناسان حفظ نباتات، تعداد سمپاشی‌ها در باغات کمتر و برای مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی از روش‌های بیولوژیک و حشرات مفید و نیز کودهای ارگانیک استفاده شود.

گفتنی است این همایش با حضور مسئول پیگیری شناسامه‌دار کردن باغات استان، رئیس اتاق اصناف استان، مدیر و کارشناسان مربوطه مدیریت جهاد کشاورزی، روسای ادارات وابسته و پیوسته شهرستان محمودآباد به همراه بهره‌برداران و باغداران پیشرو در مرکز توسعه ترویج و تکنولوژی هزار (کاپیک) برگزار شد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=15444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.